McLaren Artura Spider: Υβριδική open-top απόλαυση

Περισσότερη ισχύς για την ανοιχτή παραλλαγή της plug-in υβριδικής McLaren Artura Spider.

Η νέα McLaren Artura Spider που αποκαλύπτεται σήμερα φέρεται να είναι το ελαφρύτερο supercar στην κατηγορία του ζυγίζοντας όχι περισσότερα από 1.457 κιλά, γεγονός που της προσδίδει ένα μικρό αλλά σαφές προβάδισμα στον κρίσιμο αυτό τομέα «απέναντι» στις Maserati MC20 Cielo και Ferrari 296 GTS.

Η εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών – όπως είναι το carbon για παράδειγμα στην αναδιπλούμενη σκληρή οροφή – σημαίνει ότι είναι μόλις 62 κιλά βαρύτερη από την τρέχουσα κουπέ έκδοση. Από εκεί και πέρα, ο γνώριμος V6 βενζινοκινητήρας των 3,0 λίτρων με την περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων των 120 μοιρών που υπογράφει η Ricardo είναι ο ίδιος με εκείνον της κλειστής έκδοσης (σ.σ.: το βάρος του παραμένει στα 160 κιλά), αν και η νέα χαρτογράφηση της ECU έχει αυξήσει την ισχύ του κατά 20 ίππους φτάνοντας τώρα στους 605 ίππους στις 7.500 σ.α.λ.

McLaren Artura Spider

 

Αυτή η μονάδα «παρέα» με έναν ηλεκτροκινητήρα με βάρος 15,4 κιλά και απόδοση 95 ίππων που βρίσκεται στα σωθικά του κιβωτίου ταχυτήτων, έχει ως αποτέλεσμα η συνολική απόδοση να φτάνει  τώρα 700 ίππους και τα 720 Nm. Σύμφωνα με την McLaren, η αναλογία των 480 ίππων ανά 1.000 κιλά βάρους εξασφαλίζει στην Artura Spider επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 3 δλ. Την ίδια στιγμή τα 200 και 300 χλμ./ώρα «έρχονται» σε 8,4 και 21,6 δλ., η δε τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 330 χλμ./ώρα.

McLaren Artura Spider

Το plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης συνεργάζεται με μια μπαταρία ιόντων λιθίου με βάρος 88 κιλών και ωφέλιμη χωρητικότητα 7,4 kWh, η οποία εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 33 χλμ. (πάντα με μέγιστη ταχύτητα έως 130 χλμ./ώρα) και φόρτιση έως το 80% της μέγιστης χωρητικότητας της σε οικιακή πρίζα σε 2,5 ώρες, και με μια βελτιωμένη εκδοχή του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με τις 8 σχέσεις της McLaren (σ.σ.: η όπισθεν πραγματοποιείται με την βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα), το οποίο εξασφαλίζει τώρα ταχύτερες κατά 25% αλλαγές.

McLaren Artura Spider

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το ηλεκτρικό πρόγραμμα E-mode, το Comfort, το οποίο απενεργοποιεί τον θερμικό κινητήρα κάτω από τα 40 χλμ./ώρα, ενώ το «παρών» δίνουν επίσης τα πιο… σκληροπυρηνικά Sport και Track. Ο εκάστοτε χειριστής έχει επίσης τη δυνατότητα να ρυθμίσει τον βαθμό απόσβεσης των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ της Artura (Proactive Damping Control) καθώς και την παρεμβατικότητα του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος.

McLaren Artura Spider

Η οροφή της νέας Artura Spider μπορεί να λειτουργήσει σε ταχύτητες κίνησης του οχήματος έως και 50 χλμ./ώρα και ανοίγει σε μόλις 8 δευτερόλεπτα. Καθώς ο μηχανισμός της οροφής βρίσκεται στο χώρο που μέχρι σήμερα συναντάγαμε στην κουπέ παραλλαγή του μοντέλου τον αεραγωγό ψύξης του κινητήρα, ο αέρας εξάγεται πλέον μέσω νέων αγωγών.

McLaren Artura Spider

Η απόδοση του συστήματος πέδησης χρησιμοποιεί carbon δίσκους 390 και 380 χλστ. εμπρός και πίσω σε συνδυασμό με ελαφριές 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες από αλουμίνιο και νέους αγωγούς ψύξης. Σύμφωνα με την βρετανική εταιρεία, μόλις 31 μέτρα είναι αρκετά για την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου από τα τα 100 χλμ./ώρα και 124 μέτρα από τα 200 χλμ/ώρα. Οι τροχοί της νέας Artura Spider έχουν διαστάσεις 235/35 και 295/35 σε συνδυασμό με ζάντες 19 και 20 ιντσών και ελαστικά P-Zero Corsa της Pirelli.