
Νέο Citroën C5 Aircross: Με φουτουριστική σχεδίαση και πρωτοποριακή τεχνολογία

Η δεύτερη γενιά του οικογενειακού SUV μεγαλώνει σε διαστάσεις, βελτιώνει την άνεση και προσφέρει έως 422 χλμ ηλεκτρικής αυτονομίας, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για τη Citroën.
Η Citroën παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του C5 Aircross, με φουτουριστική εμφάνιση εμπνευσμένη από περσινό πρωτότυπο και – για πρώτη φορά – αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Πρόκειται για το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας της, πάνω από τα φρεσκαρισμένα Ami, C3 και C4, βασισμένο στη νέα πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis (όπως τα Peugeot 3008 και Opel Grandland).
Μεγαλύτερο, πιο αεροδυναμικό, με design concept car
Η νέα γενιά διατηρεί τη γνώριμη δίκουτη σιλουέτα του πρώτου C5 Aircross, αλλά με σημαντικές βελτιώσεις στην αεροδυναμική για βέλτιστη κατανάλωση. Το μήκος αυξήθηκε κατά 150 χιλιοστά φτάνοντας τα 4.652 χιλιοστά, με 60 από αυτά να προστίθενται στο μεταξόνιο – σχεδόν εξολοκλήρου υπέρ του πίσω χώρου για τα γόνατα.
Εσωτερικό τύπου… σαλόνι: “C-Zen Lounge”
Το εσωτερικό θυμίζει καθιστικό, με υφασμάτινες επενδύσεις που φέρνουν στο νου καναπέ και φωτισμό περιβάλλοντος με οκτώ επιλογές χρωμάτων. Το ταμπλό διαθέτει μια "αιωρούμενη" οθόνη αφής – τη μεγαλύτερη σε μοντέλο Stellantis μέχρι σήμερα – η οποία αντικαθιστά σχεδόν όλα τα φυσικά κουμπιά. Διαθέτει σταθερές μπάρες συντομεύσεων και έξυπνα widget, ενώ υπάρχει και φωνητικός έλεγχος “Hello Citroën” με υποστήριξη AI μέσω ChatGPT.
Ένδειξη Head-Up προβάλλεται στο παρμπρίζ και είναι κατά 30% μεγαλύτερη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Παράλληλα, προσφέρεται ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών και πλήρης υποστήριξη για mirroring smartphone.
Ανέσεις επιπέδου business class
Τα νέα καθίσματα “Advanced Comfort” διαθέτουν παχύ αφρώδες και αγκαλιάζουν τους ώμους σαν σάλι, ενώ τα πλαϊνά είναι πλέον ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα. Πίσω, οι επιβάτες έχουν +51mm χώρο για τα γόνατα και +68mm για το κεφάλι, με ανακλινόμενη πλάτη από 21 έως 33 μοίρες. Υπάρχουν επίσης θύρες φόρτισης USB-C και ποτηροθήκες στο κέντρο.
Πιο πρακτικό από ποτέ
Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 651 λίτρα, δηλαδή περίπου 150 περισσότερα από το Nissan Qashqai, φτάνοντας τα 1.668 λίτρα με πεσμένες πλάτες. Υπάρχει και κρυφός χώρος 75 λίτρων κάτω από το δάπεδο – ιδανικός για αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης στις ηλεκτρικές εκδόσεις.
Κινητήρες και εκδόσεις
Διατίθενται δύο υβριδικές επιλογές και μία αμιγώς ηλεκτρική:
-
Ήπια υβριδική (MHEV): 1.2 λίτρα, τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας με μικρό ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 0,9kWh.
-
Plug-in Hybrid (PHEV): 1.6 λίτρα, τετρακύλινδρος + ηλεκτροκινητήρας 123 ίππων, με συνδυαστική ισχύ 193 ίππους και μπαταρία 21kWh που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 85 χλμ.
Ηλεκτρική έκδοση
-
Μπαταρία 73kWh: 323 χλμ αυτονομία (WLTP), ισχύς 207 ίπποι.
-
Μπαταρία 97kWh: 422 χλμ αυτονομία, ισχύς 227 ίπποι.