
Aston Martin DBX S: Πιο ισχυρή κι από Purosangue

Η Aston Martin παρουσίασε τη νέα κορυφαία έκδοση DBX S, μια ελαφρύτερη και ταχύτερη παραλλαγή του πολυτελούς SUV της, με 717 ίππους, καθιστώντας το το πιο ισχυρό SUV χωρίς ηλεκτροκίνηση στην αγορά.
Παρότι το έμβλημα "S" έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν σε ισχυρά μοντέλα όπως η Vanquish S του 2004, είναι η πρώτη φορά που εμφανίζεται στο δημοφιλέστερο SUV της εταιρείας. Ο CEO της Aston Martin, Adrian Hallmark, χαρακτήρισε το DBX S «μια ισχυρή δήλωση πρόθεσης», επιβεβαιώνοντας ότι η κατεύθυνση της εταιρείας στοχεύει σε πιο ισχυρές και ελαφριές εκδόσεις.
Πιο πάνω κι από την DBX 707
Το DBX S τοποθετείται πάνω από το υπάρχον DBX 707 (697 ίπποι) που προσφέρεται αποκλειστικά στο Ηνωμένο Βασίλειο από τον Απρίλιο του 2024. Διατηρεί τον 4λιτρο V8 biturbo κινητήρα, ο οποίος έχει αναβαθμιστεί με μεγαλύτερους συμπιεστές – δανεισμένους από το supercar Valhalla – και επαναρυθμιστεί για μεγαλύτερη απόδοση στις υψηλές στροφές.
Αν και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα παραμένει 3,3 δευτερόλεπτα, η επιτάχυνση 0-200 χλμ./ώρα έχει βελτιωθεί κατά 0,3 δευτ. Ένα νέο εξάτμιση σύστημα προσφέρει πιο δυνατό ήχο, το τιμόνι είναι 4% πιο άμεσο και η ακτίνα στροφής έχει μειωθεί σχεδόν κατά μισό μέτρο.
Ισχυρότερο και από την Purosangue
Με 717 ίππους, το DBX S ξεπερνά κατά 2 ίππους τη Ferrari Purosangue (V12 6,5 λίτρων) και γίνεται το πιο ισχυρό SUV με καθαρό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, παραμένει πίσω από τα ηλεκτροϋβριδικά Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid (729 ίπποι) και Lamborghini Urus SE (789 ίπποι).
Το DBX S συνεχίζει να χρησιμοποιεί το μεταβλητό σύστημα τετρακίνησης και το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με υγρό συμπλέκτη, με βελτιώσεις στα σημεία αλλαγής ταχυτήτων για πιο σπορ απόκριση, ειδικά στα προγράμματα Sport και Sport+.
Λιγότερο βάρος, περισσότερη λεπτομέρεια
Το νέο μοντέλο έχει ελαφρύνει έως και 47 κιλά σε σχέση με το DBX 707 (2245 κιλά). Ένα από τα βασικά σημεία μείωσης βάρους είναι η προαιρετική carbon οροφή, που εξοικονομεί 18 κιλά και χαμηλώνει το κέντρο βάρους. Επιπλέον, διατίθενται 23άρες μαγνησιακές ζάντες, 19 κιλά ελαφρύτερες από τις στάνταρ αλουμινένιες, και νέα προαιρετική πολυκαρβονική μάσκα τύπου μελισσών.
Εμφάνιση και εσωτερικό
Οπτικά, το DBX S ξεχωρίζει με νέα μαύρη μάσκα εμπνευσμένη από το DBS 770 Ultimate, νέο spoiler, diffuser, πλαϊνές ποδιές για βελτίωση της ροής αέρα, και κάθετα τοποθετημένες τετραπλές εξατμίσεις. Ο πίσω προφυλακτήρας έχει επανασχεδιαστεί πλήρως.
Στο εσωτερικό, κυριαρχεί μια μοναδική σχεδίαση τύπου S με μοτίβο "ψαροκόκαλο" στα καθίσματα (που επεκτείνεται και στην οροφή εάν επιλεγεί η carbon εκδοχή), στάνταρ Alcantara επενδύσεις, και επιλογή για ημι-ανιλίνη δέρμα και κόκκινες ζώνες ασφαλείας.
Το ηχοσύστημα περιλαμβάνει 14 ηχεία στον βασικό εξοπλισμό, ενώ προαιρετικά προσφέρεται ένα κορυφαίο 23-ηχείο Bowers & Wilkins.
Παραγγελίες & Τιμή
Οι παραγγελίες για το DBX S έχουν ήδη ξεκινήσει, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για το τελευταίο τρίμηνο του 2025. Η τιμή δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, αλλά θα είναι περίπου 240.000 ευρώ.
Διαβάστε ακόμη: Εκεί που δεν φτάνει η ύλη
Ο Oscar δεν υψώνει τη φωνή -μόνο τον πήχη | SpeedΖone Podcast EP73
Διαβάστε εδώ: Το παιδί που ξύπνησε τη ψυχή ενός θρύλου