
Το Audi Quattro επιστρέφει!

Μόλις 30 μονάδες της επανασχεδιασμένης rally θρυλικότητας θα παραχθούν — και όλες πουλήθηκαν μέσα σε λίγες ώρες από την παρουσίασή της.
Αφού είδαμε εξαιρετικά restomods από rally-θρύλους όπως το Ford Escort Mk1, το Subaru Impreza και τη Lancia Delta Integrale, ήταν θέμα χρόνου να μπει στο παιχνίδι και το Audi Quattro. Τη δουλειά αυτή την ανέλαβε η γερμανική εταιρεία βελτιώσεων ABT, και το αποτέλεσμα είναι… εκρηκτικό.
Η νέα εκδοχή του Ur-Quattro φοράει bodykit από kevlar carbon και ακολουθεί τη σχεδιαστική γλώσσα του Sport Quattro των WRC τίτλων. Ανάμεσα στις αισθητικές αλλαγές βρίσκονται αεραγωγοί στο καπό, οι χαρακτηριστικές τρεις εγκοπές στο μπροστινό μέρος και φουσκωμένα φτερά που παραμένουν πιστά στο αυθεντικό ύφος, αλλά μοιάζουν ακόμη πιο άγρια.
Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει μια τεράστια αεροτομή, ενώ μπροστά δεσπόζει νέος splitter και μάσκα. Οι ζάντες είναι ελαφριές πεντάκτινες και τα καθίσματα εσωτερικά είναι bucket – έτοιμα για πίστα. Φυσικά, έχει τοποθετηθεί και ένα "αόρατο" roll cage για μεγαλύτερη ακαμψία και ασφάλεια. Το εσωτερικό θα μπορεί να παραμετροποιηθεί πλήρως από τους αγοραστές, αν και λεπτομέρειες προς το παρόν δεν αποκαλύπτονται.
Κάτω από το καπό κρύβεται ένας 2.5 λίτρων πεντακύλινδρος κινητήρας με 523 ίππους – σχεδόν τριπλάσια δύναμη από το πρωτότυπο Quattro των ‘80s. Δεν έχει επιβεβαιωθεί αν πρόκειται για υπερκυβισμένη εκδοχή του αρχικού μοτέρ ή για προσαρμογή του κινητήρα του σημερινού Audi RS 3, αλλά ό,τι κι αν ισχύει, η απόδοση είναι θηριώδης.
Η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς, όπως πάντα, και για πρώτη φορά στην ιστορία του Quattro έχει προστεθεί και σύστημα ABS.
Το αυτοκίνητο αυτό είναι εμπνευσμένο από μια παλιότερη δημιουργία του Hans-Jürgen Abt, του ανθρώπου πίσω από τη θρυλική εταιρεία βελτιώσεων, ο οποίος είχε κατασκευάσει μια προσωπική παραλλαγή με 444 ίππους. Ο ίδιος δηλώνει:
«Το Quattro ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που ερωτεύτηκα και ποτέ δεν το ξέχασα. Αυτή η νέα έκδοση άναψε ξανά τη σπίθα».
Το project αναπτύχθηκε με απόλυτη μυστικότητα, σε συνεργασία με τη LCE Performance στις όχθες της λίμνης της Κωνσταντίας, στα σύνορα Γερμανίας, Αυστρίας και Ελβετίας. Το αποτέλεσμα, όπως λέει η ABT, είναι «η μοντέρνα ερμηνεία ενός πραγματικού εικονικού μοντέλου».
Η τιμή παραμένει άγνωστη – αλλά αυτό έχει μικρή σημασία: και τα 30 αυτοκίνητα έχουν ήδη πουληθεί. Μάλιστα, αρχικά η παραγωγή θα περιοριζόταν στις 25 μονάδες, αλλά όταν αυτές εξαντλήθηκαν μέσα σε μόλις τρεις ώρες, αποφασίστηκε να κατασκευαστούν πέντε επιπλέον για να ικανοποιηθεί η ζήτηση.
Η ABT δηλώνει ενθουσιασμένη από την ανταπόκριση και αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να δούμε και άλλα παρόμοια, τολμηρά projects στο μέλλον.