
Νέο Jeep Compass: Ηλεκτρικό, υβριδικό και έτοιμο για την Ευρώπη

Το δημοφιλές SUV της Jeep ανασχεδιάζεται πλήρως με premium χαρακτήρα, εξελιγμένη τεχνολογία και έως 650 χλμ. αυτονομίας στην ηλεκτρική του έκδοση.
Η Jeep παρουσίασε τη νέα, τρίτη γενιά του Compass, το οποίο για πρώτη φορά θα διατίθεται και ως αμιγώς ηλεκτρικό, πλάι στις υβριδικές εκδόσεις. Με περισσότερες από 2,5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως από το 2006, το Compass αποτελεί κομβικό μοντέλο για την αμερικανική φίρμα, ειδικά τώρα που επιχειρεί να ενισχύσει την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η νέα γενιά στηρίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis, την ίδια που χρησιμοποιούν το νέο Opel Grandland, το Citroën C5 Aircross και το Peugeot 3008. Ωστόσο, η Jeep ισχυρίζεται πως το δικό της μοντέλο ξεχωρίζει χάρη στις αυξημένες δυνατότητες εκτός δρόμου, με ύψος απόστασης από το έδαφος έως 200 χλστ., βάθος διέλευσης 470 χλστ. και γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής 20°/15°/26° αντίστοιχα.
Σχεδίαση: Πιο μυώδες και καθαρό αισθητικά
Το νέο Compass είναι 150 χλστ. μακρύτερο από το προηγούμενο (συνολικά 4.548 χλστ.) και με μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.795 χλστ.), που μεταφράζεται σε 55 χλστ. επιπλέον χώρο για τα πόδια σε κάθε σειρά καθισμάτων. Το αμάξωμα έχει δεχθεί πλήρη ανανέωση, με επιρροές από το μικρότερο Avenger, αλλά και νέες σχεδιαστικές επιλογές όπως η εξαφάνιση του χρωμίου και η πιο «καθαρή» και μυώδης αισθητική. Οι χαρακτηριστικές επτά γρίλιες της μάσκας παραμένουν, αλλά σε πιο μοντέρνα μορφή ως περιμετρική λωρίδα.
Το εσωτερικό είναι πλήρως ανασχεδιασμένο, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10”, μεγάλη κεντρική οθόνη 16”, και έμφαση στην τεχνολογία και την ποιότητα. Όπως δήλωσε ο Ευρωπαίος επικεφαλής της Jeep, Fabio Catone, όλα τα μοντέλα θα φέρουν premium εξοπλισμό στάνταρ, με στόχο την ευθεία αντιπαράθεση με μοντέλα όπως το Kia Sportage και το Hyundai Tucson.
Κινητήρες: Υβριδικά, Plug-in και ηλεκτρικά
Το νέο Compass προσφέρεται με τρεις τύπους μετάδοσης:
-
Ήπιο υβριδικό (MHEV): 1.5lt βενζίνης, 143 ίπποι, εμπροσθοκίνητο.
-
Plug-in Hybrid (PHEV): 1.6lt, 192 ίπποι, εμπροσθοκίνητο, με μπαταρία 21kWh και έως 85 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας.
-
Αμιγώς ηλεκτρικό (EV):
-
211 ή 229 ίπποι εμπρός, με αυτονομία 500 χλμ. (μπαταρία 73kWh) ή έως 650 χλμ. με 96kWh πακέτο.
-
4xe (τετρακίνητο): 370 ίπποι, χάρη σε πρόσθετο πίσω μοτέρ 177 ίππων, το οποίο αποδίδει έως 3.228 Nm (!) στον πίσω άξονα μέσω μειωτήρα 14:1, επιτρέποντας αναρρίχηση ακόμα και με μηδενική πρόσφυση εμπρός.
-
Η έκδοση 4xe διαθέτει επιπλέον ανάρτηση με ανύψωση 10 χλστ. και ακόμα καλύτερες γωνίες εκτός δρόμου (27° προσέγγισης, 16° ράμπας, 31° διαφυγής).