Golf R 2025: Επιστροφή με 328 ίππους, μα χωρίς χειροκίνητο κιβώτιο 

Η Volkswagen αφήνει πίσω της το χειροκίνητο κιβώτιο στο νέο Golf R, αλλά επιστρέφει με αναβαθμίσεις που αποδεικνύουν πως το πιο καυτό της hatchback δεν έχει χάσει τον χαρακτήρα του — αντιθέτως, τον ενισχύει με στυλ, τεχνολογία και επιδόσεις που κόβουν την ανάσα.

Με το ντεμπούτο του ανανεωμένου Golf R 2025, η VW βάζει τελεία στην εποχή του χειροκίνητου κιβωτίου — μια απόφαση που σίγουρα δεν χαροποιεί τους οδηγούς-ρομαντικούς. Όμως, η γερμανική φίρμα φρόντισε να μετριάσει τη λύπη με ένα σύνολο αναβαθμίσεων που δικαιολογούν τη μετάβαση στην... αυτόματη εποχή.

Design και μηχανικά νέα

Το εξωτερικό του Golf R αποκτά δυναμική εμφάνιση με νέους προβολείς που στρίβουν με το τιμόνι, φωτιζόμενο σήμα VW και ανασχεδιασμένη μάσκα για καλύτερη ψύξη. Οι νέες σφυρήλατες ζάντες 19 ιντσών μειώνουν τη μη αναρτώμενη μάζα κατά 7,2 κιλά, προσφέροντας πιο ακριβή οδική συμπεριφορά.

Στην ειδική Black Edition, όλα περνούν στο σκοτάδι: μαύρες ζάντες, μαύρα σήματα, μαύρες δαγκάνες φρένων, και εσωτερικό με αληθινές επενδύσεις από ανθρακόνημα.

Περισσότερη ισχύς από ποτέ

Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος EA888 κινητήρας αποδίδει πλέον 328 ίππους (από 315) με ροπή 400 Nm. Συνδυάζεται αποκλειστικά με 7τάχυτο αυτόματο DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη — η μόνη επιλογή πλέον. Μπορεί να μην είναι χειροκίνητο, αλλά το νέο κιβώτιο κρατά το μοτέρ σε εγρήγορση, ενώ με τα μεγάλα paddles στο τιμόνι, ο έλεγχος παραμένει στα χέρια του οδηγού.

Οδηγική εμπειρία: Στην πίστα και τον δρόμο

Το Golf R μας απέδειξε για άλλη μια φορά γιατί θεωρείται το απόλυτο hot hatch. Η απόκριση του πεντάλ των φρένων είναι άμεση, το τιμόνι ακριβές, και το torque-vectoring διαφορικό πίσω «παίζει» με την κατανομή ροπής, προσφέροντας μοναδική ευελιξία.

Χάρη στο Drift Mode, το Golf R μπορεί πλέον να χαρίσει ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις, αν και ένα παραδοσιακό χειρόφρενο θα έκανε την εμπειρία πιο ολοκληρωμένη.

Συμπέρασμα 

Το Golf R παραμένει ένα hatchback για κάθε μέρα, χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση. Η προσαρμοζόμενη ανάρτηση καλύπτει όλο το φάσμα από άνετη μέχρι σπορ οδήγηση. Στο εσωτερικό, η VW έχει αναβαθμίσει την ποιότητα υλικών και τοποθέτησε νέα οθόνη 12,9 ιντσών με πιο φιλική διεπαφή MIB3 και AI φωνητικό βοηθό με ChatGPT. Ωστόσο, απουσιάζει ακόμα το φυσικό κουμπί έντασης, και τα ενοχλητικά πλήκτρα αφής στο τιμόνι παραμένουν — κάτι που η GTI διόρθωσε, αλλά όχι η R.