
Το νέο Renault 4 γίνεται 4x4

Η Renault παρουσίασε το νέο 4 Savane Concept, μια ηλεκτρική τετρακίνητη εκδοχή του δημοφιλούς crossover που αποκαλύπτει τις off-road δυνατότητες της πλατφόρμας AmpR Small και προετοιμάζει το έδαφος για πιθανή έκδοση παραγωγής.
Η Renault υπαινίσσεται ξεκάθαρα την άφιξη μιας τετρακίνητης έκδοσης του νέου ηλεκτρικού crossover Renault 4, παρουσιάζοντας το εντυπωσιακό concept Savane – μια περιπετειώδη εκδοχή με δύο ηλεκτροκινητήρες και ξεκάθαρα εκτός δρόμου προσανατολισμό.
Το όνομα Savane παραπέμπει σε μια παλαιότερη έκδοση περιπέτειας του κλασικού Renault 4, και το νέο πρωτότυπο ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία. Είναι 15 χιλιοστά ψηλότερο από τη βασική έκδοση, φοράει ειδικά τροχούς με ελαστικά Goodyear για πρόσφυση εκτός δρόμου, ενώ στο εσωτερικό κυριαρχούν τα σκούρα καφέ υφάσματα με υφή υφάσματος.
Ακόμη, φέρει πλατύτερα μετατρόχια, μαύρα προστατευτικά στο αμάξωμα και ξεχωριστά σήματα 4x4, αποκαλύπτοντας το βασικό του χαρακτηριστικό: μόνιμη τετρακίνηση με δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα.
Παρότι η Renault δεν έχει αποκαλύψει επίσημες τεχνικές λεπτομέρειες, η εμπροσθοκίνητη έκδοση του Renault 4 διατίθεται με 118 ή 148 ίππους, οπότε, αν το Savane φέρει έναν δεύτερο κινητήρα παρόμοιας ισχύος, θα μπορούσε να ξεπερνά τους 300 ίππους συνολικά — φέρνοντάς το σε επίπεδο ισχύος παρόμοιο με το Skoda Elroq vRS.
Αν και η γαλλική εταιρεία δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμη την παραγωγή έκδοσης 4x4, το Savane δείχνει ξεκάθαρα ότι η πλατφόρμα AmpR Small υποστηρίζει διπλό κινητήριο σύστημα. Εκπρόσωπος της Renault ανέφερε πως «μελετάται η τεχνική σκοπιμότητα και το οικονομικό σκέλος», αλλά για την ώρα δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση.
Εφόσον τελικά περάσει στη γραμμή παραγωγής, το Renault 4x4 θα είναι ένα από τα μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα με δύο κινητήρες, ενισχύοντας την κατηγορία B με αυξημένες δυνατότητες κίνησης σε κάθε επιφάνεια.
Το πρωτότυπο Savane δεν αποκλείει ούτε το ενδεχόμενο τετρακίνητης έκδοσης για το Renault 5, αν και το μικρότερο μέγεθος και πάτωμα του 5 ίσως αποτελέσουν τεχνικό εμπόδιο για την τοποθέτηση δεύτερου μοτέρ στον πίσω άξονα.
Αξίζει να θυμίσουμε πως και το Renault 4 Trophy concept του 2022 είχε δώσει πρόγευση για μια πιο σκληροτράχηλη εκδοχή, εμπνευσμένη από τους αγώνες rally της δεκαετίας του ’70. Το 5, πάντως, μέχρι στιγμής δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ ως δίδυμο κινητήριο project, ούτε καν στην περίπτωση της σπορ εκδοχής Alpine A290. Αν τελικά αποδειχτεί τεχνικά εφικτό, το A290 θα μπορούσε να ωφεληθεί σημαντικά από ένα τέτοιο σύστημα, με βελτιωμένη ισχύ και δυνατότητα κατανομής ροπής ανά άξονα για κορυφαία ευελιξία.