Η απόλυτη BMW Skytop στους δρόμους

Μόλις 50 θα κατασκευαστούν, όλες έχουν ήδη πουληθεί και καθεμία κοστίζει περίπου 580.000 ευρώ

 

Σχεδόν ένας χρόνος έχει περάσει από τότε που αποκαλύφθηκε το συγκλονιστικό πρωτότυπο BMW Skytop, προκαλώντας τέτοιο ενθουσιασμό ώστε η βαυαρική φίρμα αποφάσισε να το περάσει –έστω και σε εξαιρετικά περιορισμένη παραγωγή– στη γραμμή συναρμολόγησης.

Μόνο 50 μονάδες θα κατασκευαστούν για τους πιο αφοσιωμένους και εύπορους φίλους της μάρκας, και –ναι– έχουν ήδη όλες πουληθεί, με τιμή γύρω στις 580.000 ευρώ η καθεμία. Οι φωτογραφίες κατασκοπείας που βλέπεις ίσως είναι και η μοναδική ευκαιρία να δεις μια Skytop να κυκλοφορεί στους δημόσιους δρόμους.

Ένα κινητό έργο τέχνης με έμπνευση από το παρελθόν

Το Skytop είναι ένα εκλεπτυσμένο Targa convertible σχεδιασμένο για να τιμήσει τη μακρά παράδοση των θρυλικών roadsters της BMW, με σαφείς αναφορές στα 507 και Z8. Από ό,τι μπορούμε να διακρίνουμε, η έκδοση παραγωγής παραμένει σχεδόν ταυτόσημη με το πρωτότυπο, ακόμη και στις turbine-style ζάντες.

Το εμπρός μέρος είναι εμφανώς πιο συγκρατημένο και κομψό σε σχέση με τις περισσότερες σύγχρονες BMW. Αντί για τις τεράστιες μάσκες που έχουμε συνηθίσει σε μοντέλα όπως οι Σειρές 5 και 7, η Skytop διαθέτει συμπαγή φωτιζόμενα «νεφρά», τα οποία είναι ελαφρώς γυρτά προς τα πίσω, σε στιλ «shark nose», όπως παλιά. Τα φωτιστικά σώματα είναι λεπτά, καθαρά και μινιμαλιστικά, ενώ ο προφυλακτήρας διατηρείται εξαιρετικά διακριτικός.

Καμπύλες Z8, ραφές 507

Η γενικότερη φόρμα είναι πιο «μπλοκ» και στιβαρή από τα σημερινά μοντέλα της BMW, παραπέμποντας άμεσα στην Z8. Παρ' όλα αυτά, η δομή της οροφής εισάγει κάτι εντελώς νέο: δύο αφαιρούμενα πάνελ σε απόχρωση καμένης τερακότας, ίδια με το χρώμα του δερμάτινου aerobridge, της roll-bar, αλλά και ολόκληρου του εσωτερικού.

Ένα κεντρικό νεύρο διατρέχει το καπό και καταλήγει σε μία αλουμινένια μπάρα στο πίσω μέρος. Εκεί, η σχεδίαση είναι επίσης απέριττη, χωρίς επιπλέον στολίδια: οριζόντια φώτα, καθαρές γραμμές και απουσία φωτεινών λωρίδων, κάτι που τη φέρνει σε αντίθεση με τις μελλοντικές Neue Klasse BMW.

Εσωτερικό για συλλέκτες

Αν και οι φωτογράφοι δεν κατάφεραν να απαθανατίσουν λεπτομερώς το εσωτερικό, φαίνεται να βασίζεται στη σχεδίαση της Σειράς 8. Όλες οι επιφάνειες φαίνεται να είναι ντυμένες με πολυτελές δέρμα, ενώ ξεχωρίζουν κρυστάλλινα διακοσμητικά σε κεχριμπαρένια απόχρωση στο τιμόνι.

Κάτω από το πανέμορφο αμάξωμα, η Skytop βασίζεται στην πλατφόρμα και τον κινητήρα της BMW 8 Series, αλλά με μοναδικό αμάξωμα τύπου Targa και κλασική καμπίνα. Χωρίς ίχνος υβριδικής υποβοήθησης, όπως στην επερχόμενη M5, η Skytop παραμένει αμιγώς βενζινοκίνητη.

Μηχανικά: Καθαρόαιμο M8 κάτω απ' το καπό

Ο κινητήρας είναι ένας V8 twin-turbo 4.4 λίτρων, ο ίδιος που συναντάμε στην M8 Competition, με απόδοση 625 ίππων. Συνδυάζεται με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης xDrive, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα — ακριβώς όσο και η M8 Cabrio.

Επιπλέον, αντί για τον σύγχρονο διακόπτη αλλαγής ταχυτήτων που χρησιμοποιεί πλέον η BMW, το Skytop επιστρέφει στον παλιό, χαρακτηριστικό μοχλό-joystick, τιμώντας και πάλι τις ρίζες του brand.