
Νέο Kia Sportage 2025: Πιο κομψό από ποτέ και γεμάτο τεχνολογία

Η ανανεωμένη έκδοση του δημοφιλέστερου SUV της Kia έρχεται με σημαντικές αλλαγές.
Η Kia δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας: θέλει να μείνει στην κορυφή των πωλήσεων – και το ανανεωμένο Sportage αποτελεί το επόμενο βήμα σε αυτή την πορεία. Από το 2022, έχουν πουληθεί πάνω από 124.000 μονάδες του μοντέλου μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, συχνά κατακτώντας την κορυφή όχι μόνο στις πωλήσεις SUV, αλλά και συνολικά.
Η νέα έκδοση δεν ξεκινά από το μηδέν, αλλά εξελίσσει το υπάρχον μοντέλο με εκτεταμένες σχεδιαστικές αλλαγές, πιο πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό και μία νέα γκάμα εξηλεκτρισμένων κινητήριων συνόλων. Και κάτι ακόμη: το Sportage θα συνεχίσει να προσφέρεται αποκλειστικά στην ευρωπαϊκή (κοντύτερη) εκδοχή του, χωρίς το μακρύτερο μεταξόνιο που διατίθεται στην Κορέα, τις ΗΠΑ και την Αυστραλία.
Τρεις εκδόσεις για απλούστερη επιλογή
Η Kia οργανώνει πλέον τη γκάμα σε τρεις βασικές εκδόσεις: Pure, GT-Line και GT-Line S. Όλες θα προσφέρονται με υβριδικά σύνολα (ήπια, πλήρη ή plug-in), με επιλογή ανάμεσα σε χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο, καθώς και κίνηση εμπρός ή τετρακίνηση – ανάλογα με τον εξοπλισμό.
Εξωτερική ανανέωση με EV επιρροές
Οπτικά, το νέο Sportage φέρει πιο «κάθετα» LED φώτα εμπρός, με ξεχωριστή σχεδίαση ημερήσιων φώτων “αστεριού” που ενώνονται με τη μάσκα. Οι εκδόσεις GT-Line αποκτούν πιο έντονα γραφικά στον προφυλακτήρα και ενσωματωμένα φώτα ομίχλης. Πίσω, τα φανάρια διατηρούν το σχήμα τους αλλά διαθέτουν νέα εσωτερική σχεδίαση LED. Νέες είναι και οι ζάντες 17 έως 19 ιντσών και οι διαθέσιμες αποχρώσεις αμαξώματος.
Εσωτερικό: Η μεγάλη αλλαγή
Αν εξωτερικά το Sportage άλλαξε διακριτικά, μέσα είναι… άλλος κόσμος. Το ταμπλό έχει επανασχεδιαστεί πλήρως, με έμφαση στην απλότητα και την εργονομία. Η μεγάλη εισαγωγή αέρα πάνω από την οθόνη εξαφανίστηκε, και στη θέση της έχουμε ένα πιο καθαρό design με λεπτότερα πλαίσια για πιο high-tech αίσθηση.
Όλες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με οθόνη αφής 12,3 ιντσών, αλλά μόνο η κορυφαία GT-Line S διαθέτει και δεύτερη ψηφιακή οθόνη πίσω από το τιμόνι. Οι βασικές εκδόσεις έχουν μικρότερη οθόνη 4,3 ιντσών και πιο απλά όργανα.
Το νέο σύστημα infotainment υποστηρίζει πολλαπλές συνδέσεις Bluetooth, επιτρέποντας π.χ. να έχεις χαρτογράφηση από το ένα κινητό και μουσική από άλλο. Επίσης, διαθέτει shortcut menu και AI-υποβοηθούμενο φωνητικό έλεγχο, που υπόσχεται καλύτερη κατανόηση των εντολών και δυνατότητα να σου προτείνει μουσική ή να προγραμματίζει διαδρομές με στάσεις.
Οι πιο πλούσιες εκδόσεις περιλαμβάνουν head-up display 10 ιντσών που προβάλλει πληροφορίες από το Android Auto ή Apple CarPlay, ενώ οι περιστροφικοί διακόπτες για το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό παραμένουν – ικανοποιώντας το αίτημα των πελατών για πιο χειροπιαστά χειριστήρια. Νέα είναι και τα φινιρίσματα: αντί για γυαλιστερό μαύρο, τώρα έχουμε βουρτσισμένο μέταλλο – πιο πρακτικό και ανθεκτικό.
Κινητήρες: Από ήπια υβριδικά έως plug-in
Όλα τα σύνολα βασίζονται στον γνώριμο 1.6 turbo βενζινοκινητήρα:
-
Ήπιο υβριδικό (48V): 148 ίπποι, με επιλογή χειροκίνητου ή αυτόματου κιβωτίου και κίνηση εμπρός.
-
Πλήρες υβριδικό: Αυξημένη ισχύς στους 235 ίππους, με αυτόματο κιβώτιο και επιλογή για τετρακίνηση στην έκδοση GT-Line S.
-
Plug-in hybrid: Τώρα στους 283 ίππους, αλλά η Kia δεν διευκρινίζει αν αυξήθηκε η ηλεκτρική αυτονομία, που μέχρι σήμερα ήταν περίπου 64 χλμ. – ήδη μέτρια για τα δεδομένα της κατηγορίας, ειδικά όταν ο νέος VW Tiguan φτάνει τα 124 χλμ.
Ο ανταγωνισμός σκληραίνει
Η Kia μπορεί να έχει την εμπειρία και την επιτυχία στο ενεργητικό της, αλλά ο ανταγωνισμός για το 2025 είναι πιο σκληρός από ποτέ. Ο νέος Volkswagen Tiguan και το Cupra Terramar ανεβάζουν τον πήχη σε ποιότητα, τεχνολογία και απόδοση. Παρόλο που αναμένεται να κοστίζουν περισσότερο, η διαφορά μπορεί να μειώνεται μέσω χρηματοδοτικών προγραμμάτων.
Ο στενότερος συγγενής του Sportage, το Hyundai Tucson, είναι επίσης πολύ ανταγωνιστικός, ενώ νέες γενιές των Toyota RAV4 και Mazda CX-5 αναμένονται σύντομα.
Συμπέρασμα
Η νέα γενιά Kia Sportage βελτιώνεται εκεί που πρέπει: στην τεχνολογία, στην εμφάνιση και στον εξηλεκτρισμό. Είναι πιο ώριμη και ευθυγραμμισμένη με τις απαιτήσεις της εποχής, παραμένοντας μια από τις πιο προσιτές και ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία των μεσαίων SUV. Πόσο θα κρατήσει την πρωτοκαθεδρία της; Αυτό θα το δείξει ο ανταγωνισμός – και οι επιλογές των πελατών.