Le Mans 24hrs: Η «πειρατική» Ferrari του μονόχειρου κουρσάρου κλέβει τη νίκη

Μια κίτρινη Ferrari, ένας μονόχειρας πειρατής, και μια νίκη που δεν έπρεπε να συμβεί… αλλά συνέβη, σε ένα από τα πιο επικά και ηρωικά 24ωρα του Le Mans που έχουμε δει ποτέ.

Ο Robert Kubica και η ιδιωτική Ferrari με τον αριθμό #83 έγραψαν ιστορία στις 24 Ώρες του Le Mans, κατακτώντας μια θριαμβευτική και σχεδόν ποιητικά δίκαιη νίκη απέναντι στις εργοστασιακές «κόκκινες» Ferrari της Scuderia.

Από παραγκωνισμένος... ηγέτης

Ο αγώνας ξεκίνησε με ελάχιστους να δίνουν ελπίδες στο πλήρωμα της #83. Στο τιμόνι της Ferrari 499P βρέθηκε αρχικά ο Phil Hanson, ξεκινώντας από τη 13η θέση. Όταν όμως ο Kubica μπήκε στο αυτοκίνητο, όλα άλλαξαν. Με σταθερό, αποφασιστικό και εξαιρετικά επιθετικό ρυθμό, ο Πολωνός -με την αναπηρία στο δεξί χέρι- πέρασε κατά βούληση τα εργοστασιακά πρωτότυπα και… βρέθηκε μπροστά απ’ όλους.

Τα λεπτά και οι ώρες κυλούσαν, με τις τρεις Ferrari να μάχονται μπροστά για την πρωτιά, μα η εργοστασιακές κόκκινες Ferrari ήθελαν να χειραγωγήσουν τα αποτελέσματα για να δώσουν στα δύο δικά τους πρωτότυπα τους διπλούς βαθμούς που προσφέρει μια νίκη στο Le Mans – μιας και η κίτρινη Ferrari δεν αγωνίζεται στο WEC.  

Στον ασύρματο η απογοήτευση -οργή για την αδικία- του Kubica φαινόταν καθαρά: ο Πολωνός ζητούσε να περάσει όταν ήταν πιο γρήγορος. «Ήδη δεν είναι δίκαιο εδώ και 10 ώρες. Τους αφήσαμε δύο φορές, κόψαμε το δικό μας stint για να τους ευνοήσουμε και τώρα… είμαι φανερά ταχύτερος. Γιατί να περιμένω;» φώναζε με δικαιολογημένη αγανάκτηση.

Η απάντηση της ομάδας ήταν κρύα και διπλωματική: «Ακολουθούμε στρατηγική… το σημείο σου είναι ξεκάθαρο και το προωθήσαμε». Μόνο που η «στρατηγική» αυτή εξυπηρετούσε άλλο αυτοκίνητο. Όχι τον ίδιο.

Παρά τις συνεχείς αμφισβητήσεις και τον απροκάλυπτο στρατηγικό αποκλεισμό, το πλήρωμα της #83 (Kubica – Ye Yifei – Phil Hanson) δεν το έβαλε κάτω.

Τελικά παρενέβη η Θεία Δίκη.

Η #51 Ferrari με τον Antonio Giovinazzi αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα στο τέλος και η #83 βρέθηκε πρώτη και δεν κοίταξε ποτέ πίσω.

Ο Robert Kubica, παρά τα δικά του μηχανικά προβλήματα που αντιμετώπιζε με το κιβώτιο ταχυτήτων, με το μοναδικό του στυλ, ξαναγράφει ιστορία στο 24ωρο του Le Mans, οδηγώντας την κίτρινη Ferrari #83 της AF Corse σαν να μην υπάρχει αύριο.

Ο άλλοτε πιλότος της Formula 1 αποδεικνύει για άλλη μια φορά πως το πάθος και η εμπειρία δεν περιορίζονται από κανέναν τραυματισμό – ούτε καν από το χαμένο του δεξί χέρι.

Με μαεστρία, επιθετικότητα και απίστευτη συνέπεια, ο «Μονόχειρας Πειρατής» κατάφερε για άλλη μια φορά να κλέψει τις εντυπώσεις: από προσπεράσματα στο όριο μέχρι μάχες με τους εργοστασιακούς Giovinazzi και Fuoco, ο Kubica δεν χαρίζεται σε κανέναν.

Κι όμως, παρά την απόδοσή του, η στρατηγική της Ferrari φαίνεται να μην του έδωσε τη θέση που δικαιούταν. Ο 40χρονος Πολωνός ζήτησε δίκαια να του επιστραφεί η πρωτοπορία που παραχώρησε νωρίτερα στο #51, όμως το αίτημά του συνάντησε… ραδιενεργή σιωπή.

Σε έναν αγώνα που σφυροκοπά σώμα και μυαλό για 24 ώρες, ο Πολωνός θρύλος δείχνει πως η καρδιά του δεν έχει όρια.

O πρώτος Πολωνός, αλλά και ο πρώτος Κινέζος που κερδίζουν το 24ωρο του Le Mans. 

Η κίτρινη Ferrari #83 πέρασε πρώτη κάτω από την καρό σημαία, όχι μόνο κερδίζοντας έναν αγώνα, αλλά και αποκαθιστώντας την τιμή ενός ανθρώπου που δεν συμβιβάστηκε ποτέ με τα όρια. Ο Robert Kubica (που έμεινε στο τιμόνι για 5 συνεχόμενα stints στο τέλος!) απέδειξε πως η δύναμη δεν μετριέται από όσα σου λείπουν, αλλά από το πάθος που καίει μέσα σου. Και έτσι, στα χρονικά του Le Mans, γράφτηκε ένας θρίαμβος που δεν θα ξεχαστεί ποτέ._Δημήτρης Γιόκκας