Νέο Suzuki e Vitara: Η απάντηση σε Kia EV3 και Skoda Elroq

Η ηλεκτρική πρόταση της Suzuki εισβάλλει δυναμικά στην κατηγορία των compact SUV, βάζοντας στο στόχαστρο τα Kia EV3 και Skoda Elroq

Το e Vitara δεν είναι απλώς μια ηλεκτρική εκδοχή του υπάρχοντος υβριδικού Vitara. Πρόκειται για ένα νέο, μεγαλύτερο SUV, μήκους 4.275mm και με μεταξόνιο 2.700mm – κατά 200mm μεγαλύτερο από του τωρινού Vitara, εξασφαλίζοντας περισσότερο χώρο επιβατών.

Ωστόσο, η αύξηση των διαστάσεων φέρνει και... βάρος. Η ελαφρύτερη έκδοση ζυγίζει 1.702kg, ενώ η πιο εξοπλισμένη τετρακίνητη εκδοχή φτάνει τα 1.900kg. Για σύγκριση, ένα βενζινοκίνητο Vitara ζυγίζει από 1.075 έως 1.325kg.

Η σχεδίαση βασίζεται στο πρωτότυπο Suzuki eVX του 2023, με έντονες ακμές, φουσκωμένα φτερά, SUV αισθητική και χαρακτηριστικά φωτιστικά LED σε σχήμα «τριών σημείων». Οι ζάντες κυμαίνονται από 18 έως 19 ίντσες. Οι χειρολαβές είναι κλασικού τύπου εμπρός, και «κρυφές» στην πίσω κολώνα.

Εσωτερικό

Η καμπίνα έχει πιο σύγχρονο σχεδιασμό σε σχέση με το υπάρχον Vitara, χωρίς όμως υπερβολές. Στο ταμπλό κυριαρχεί ένας 10.25” ψηφιακός πίνακας οργάνων που ενώνεται με την 10.1” οθόνη infotainment. Υπάρχουν φυσικά κουμπιά για τον κλιματισμό και μια αιωρούμενη κεντρική κονσόλα που θυμίζει Toyota bZ4X, με επιλογέα ταχυτήτων τύπου περιστροφικού διακόπτη, ασύρματη φόρτιση και ποτηροθήκες.

Στο πίσω μέρος, το πάτωμα είναι επίπεδο αλλά σχετικά ψηλό, και οι ψηλοί επιβάτες μπορεί να ζοριστούν σε μακρινά ταξίδια. Οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές, αλλά τουλάχιστον υπάρχουν διπλές θύρες φόρτισης και ISOFIX.

Το πορτ-μπαγκάζ, στα 306 λίτρα, δεν εντυπωσιάζει, ιδιαίτερα σε σύγκριση με το μικρότερο Jeep Avenger (355 λίτρα). Η αναδιπλούμενη πίσω σειρά μπορεί να μετακινηθεί εμπρός κατά 20cm, φέρνοντας τη μέγιστη χωρητικότητα στα 320 λίτρα, λόγω του ψηλού δαπέδου.

Κινητήρες, αυτονομία και σύστημα τετρακίνησης

Η e Vitara βασίζεται στην νέα ηλεκτρική πλατφόρμα Heartect-e, η οποία αναπτύχθηκε από κοινού με Toyota και Daihatsu. Έρχεται με θερμική αντλία ως στάνταρ και δύο μεγέθη μπαταριών:

  • 49kWh, μόνο με κίνηση εμπρός, απόδοση 142 ίπποι / 189Nm, αυτονομία κοντά στα 320km (200 μίλια)

  • 61kWh, εμπρός κίνηση ή τετρακίνηση:

    • 172 ίπποι (εμπρός κίνηση)

    • 181 ίπποι / 300Nm, με διπλό μοτέρ και ALLGRIP-e τετρακίνηση

Το σύστημα τετρακίνησης διαθέτει λειτουργία Trail, με φρένα στις ρόδες που γλιστρούν και μεταφορά ροπής στις άλλες, προσομοιώνοντας ένα μπλοκέ διαφορικό.

Η μέγιστη φόρτιση φτάνει τα 150kW, και χρειάζονται περίπου 30 λεπτά για φόρτιση 15–70%.

Κοινή πλατφόρμα με την Toyota

Το Suzuki e Vitara δεν έρχεται μόνο του. Η Toyota θα παρουσιάσει το δικό της “δίδυμο”, με την ονομασία Urban Cruiser EV. Θα αποτελεί το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της επιβατικό αυτοκίνητο μετά το bZ4X, και σύντομα θα ακολουθήσει και το C-HR EV.

Η συνεργασία Suzuki–Toyota κρατάει από το 2016, με προηγούμενα παραδείγματα τα Suzuki Swace (βασισμένο στο Toyota Corolla Touring Sports) και Suzuki Across (βασισμένο στο RAV4 PHEV).