
Νέο Nissan Leaf: SUV fastback με αυτονομία έως 600 χλμ.

Το Leaf ωριμάζει, μεταμορφώνεται και στοχεύει στην κορυφή των οικογενειακών ηλεκτρικών crossover.
Το Nissan Leaf αλλάζει ριζικά χαρακτήρα για την τρίτη του γενιά, μετατρεπόμενο από διακριτικό hatchback σε κομψό SUV fastback, με φουτουριστική σχεδίαση και υποσχέσεις για αυτονομία περίπου 600 χιλιόμετρα. Μια στροφή που αντανακλά το πώς άλλαξε ο κόσμος των EVs από το 2010 – και πώς το Leaf σκοπεύει να τον επαναπροσδιορίσει ξανά.
Η νέα γενιά του μοντέλου βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV, κοινή με το μεγαλύτερο Nissan Ariya και διάφορα ηλεκτρικά μοντέλα της Renault, κάτι που σημαίνει ότι δεν υπάρχει τεχνική συγγένεια με τις δύο προηγούμενες γενιές. Ωστόσο, όπως δήλωσε ο επικεφαλής μηχανικός Hiroki Isobe, η εμπειρία από πάνω από 700.000 πωλήσεις και 17 δισ. χιλιόμετρα χρήσης ήταν ανεκτίμητη.
Κομψό, αεροδυναμικό και αποδοτικό
Ο νέος σχεδιασμός του Leaf υπηρετεί τον στόχο της μέγιστης αποδοτικότητας. Με σμιλεμένη σιλουέτα, καλυμμένα χερούλια θυρών, αιχμηρό παρμπρίζ και επένδυση στο κάτω μέρος, πετυχαίνει συντελεστή αεροδυναμικής οπισθέλκουσας μόλις 0,25 – αισθητά καλύτερο από το προηγούμενο Leaf.
Διαθέτει επίσης έναν νέο ηλεκτροκινητήρα τύπου "τρία σε ένα" (μοτέρ, inverter και μειωτήρας σε ενιαίο σώμα) που αποδίδει 214 ίππους και 354 Nm ροπής, τροφοδοτώντας τους εμπρός τροχούς. Οι αναρτήσεις είναι τύπου MacPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ οι ζάντες φτάνουν έως τις 19 ίντσες.
Δύο μπαταρίες, έως 600 χλμ. αυτονομίας
Θα προσφέρεται με δύο επιλογές μπαταρίας:
-
52kWh, με αυτονομία 437 χλμ.
-
75kWh, με εντυπωσιακή αυτονομία έως 604 χλμ. (κατά WLTP)
Αξιοσημείωτη είναι η πραγματική αποδοτικότητα σε υψηλές ταχύτητες, με τη Nissan να δηλώνει ότι το Leaf μπορεί να διανύσει πάνω από 320 χλμ. σε σταθερή ταχύτητα 130 km/h – ένα ισχυρό πλεονέκτημα για χρήση στον αυτοκινητόδρομο.
Για πρώτη φορά εγκαταλείπεται το σύστημα φόρτισης Chademo, με το νέο Leaf να υποστηρίζει το ευρωπαϊκό πρότυπο CCS και ταχυφόρτιση DC έως 150kW, κάτι που σημαίνει περίπου 80% φόρτιση σε λιγότερο από μισή ώρα.
Πρακτικότητα και τεχνολογία στο επίκεντρο
Η καμπίνα έχει επίσης σχεδιαστεί από την αρχή, με δίδυμες οθόνες 14,3 ιντσών και λειτουργικό σύστημα βασισμένο στο Google Automotive. Υπάρχουν φυσικά χειριστήρια για τις βασικές λειτουργίες, διατηρώντας την εργονομία σε υψηλό επίπεδο. Η σχεδίαση είναι πιο παραδοσιακή σε σχέση με το Ariya – και αυτό πιθανόν να αρέσει σε αρκετούς.
Παρά την κουπέ οροφή, η ευρυχωρία πίσω δεν έχει θυσιαστεί, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 437 λίτρα.
Προσφέρεται επίσης με τεχνολογίες ημιαυτόνομης οδήγησης και λειτουργία vehicle-to-load (3.7kW), για φόρτιση συσκευών από το αυτοκίνητο.
Στην πράξη: τα πρώτα δείγματα
Αν και ακόμα δεν έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα από δημόσιους δρόμους, οι πρώτες επαφές με πρωτότυπα μοντέλα στη Γιοκοχάμα και στο Millbrook Proving Ground του Ηνωμένου Βασιλείου έδειξαν ένα crossover με πολύ καλή ηχομόνωση, ομαλή και γραμμική επιτάχυνση και άψογο κράτημα, χωρίς να στοχεύει στο σπορτίφ στοιχείο. Στόχος του είναι η άνεση και η χαλάρωση, όχι τα… χρονόμετρα.
Η οδήγηση με ένα πεντάλ επιστρέφει, ενώ νέα είναι και τα paddles τιμονιού για έλεγχο της ανάκτησης ενέργειας – κάτι που αυξάνει την προσαρμοστικότητα στο στυλ του οδηγού.
Το Leaf ξαναγεννιέται
Το νέο Leaf δεν είναι απλώς μια αναβάθμιση· είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο με γνώμονα την εμπειρία και την εξέλιξη της αγοράς. Σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά SUV κατακλύζουν την αγορά, το Leaf δεν βασίζεται στη νοσταλγία, αλλά επανεφευρίσκει τον εαυτό του για να σταθεί στην πρώτη γραμμή – και, όπως δείχνουν τα πρώτα δείγματα, έχει τα φόντα να τα καταφέρει.
Ο Kubica τους ρήμαξε με το κίτρινο «πειρατικό» της Ferrari | SpeedΖone Podcast EP77