Ο Lando Norris θριαμβεύει μπροστά στο κοινό του, πρώτο βάθρο για Hulkenberg

Ο Lando Norris εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την ποινή που δέχτηκε ο Oscar Piastri και χάρισε στο κοινό του Silverstone μια νίκη γεμάτη ένταση και βρετανική υπερηφάνεια, ενώ ο Nico Hülkenberg ανέβηκε επιτέλους στο βάθρο για πρώτη φορά στην καριέρα του – έπειτα από 239 εκκινήσεις.

Ο αγώνας είχε σχεδόν τα πάντα: βροχή, στρατηγική, λάθη και αρκετή ένταση μέσα κι έξω από τα cockpit. O Piastri, που είχε προσπεράσει τον poleman Max Verstappen νωρίς σε υγρές συνθήκες, βρέθηκε να ηγείται μέχρι που τιμωρήθηκε με 10 δευτερόλεπτα για αντικανονική συμπεριφορά στην επανεκκίνηση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας – κατηγορία που αφορούσε απότομη επιτάχυνση και ξαφνικό φρενάρισμα.

Η ποινή αυτή εκτελέστηκε στο τελευταίο του pit stop και έδωσε στον Norris την ευκαιρία να πάρει την πρωτοπορία, καθώς προηγουμένως είχε ανέβει στη 2η θέση όταν ο Verstappen γλίστρησε στην επανεκκίνηση και βγήκε εκτός πορείας.

Ο Piastri, πάντως, δεν σήκωσε τα χέρια. Πίεσε μέχρι τέλους τον team-mate του και μάλιστα εξέφρασε δημόσια την άποψή του μέσω radio: «Αν πιστεύετε πως δεν ήταν δίκαιο, ας αλλάξουμε θέσεις και να το λύσουμε στην πίστα». Όμως η McLaren δεν ανακάτεψε την τράπουλα και ο Norris κατάφερε να αποσπαστεί και να φτάσει στη μεγαλύτερη ίσως στιγμή της καριέρας του: την πρώτη του νίκη στο βρετανικό Grand Prix.

Ο Hülkenberg, που χρόνια τώρα κυνηγάει ένα βάθρο χωρίς επιτυχία, βρέθηκε στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή. Τοποθέτησε δεύτερη φορά ενδιάμεσα ελαστικά πριν τους περισσότερους, πέρασε τον Lance Stroll όταν άνοιξε το DRS και ύστερα κράτησε πίσω του τον Lewis Hamilton, επιλέγοντας την ιδανική στιγμή να περάσει στα slicks. Το αποτέλεσμα; Μια τρίτη θέση που άξιζε όσο ένας τίτλος.

Η αρχή του αγώνα ήταν σχεδόν χαοτική. Στους πρώτους γύρους, η πίστα ήταν στο όριο μεταξύ βρεγμένου και στεγνού, οδηγώντας αρκετούς – όπως οι Russell, Leclerc, Hadjar, Bortoleto και Bearman – να ρισκάρουν με στεγνά ελαστικά από τον γύρο σχηματισμού. Δεν τους βγήκε. Στη συνέχεια, ακολούθησαν δύο φάσεις με Virtual Safety Car: πρώτα για ζημιά του Lawson μετά από επαφή με τον Ocon, και έπειτα όταν ο Bortoleto έφυγε εκτός στη δεύτερη στροφή.

Όταν επιτέλους ξανάρχισε ο αγώνας, ο Piastri επιτέθηκε αμέσως στον Verstappen, τον οποίο προσπέρασε με στιλ στη στροφή Stowe και άρχισε να ανοίγει διαφορά. Ο Verstappen έχανε σταθερά έδαφος – πρώτα από τον Norris που τον πίεζε ασφυκτικά, και τελικά από τον ίδιο του τον εαυτό, όταν γλίστρησε στο Becketts και έχασε τη δεύτερη θέση.

Η McLaren όμως καθυστέρησε το επόμενο pit stop του Norris και ο Verstappen βρέθηκε ξανά μπροστά. Μέχρι που ήρθε κι άλλο αυτοκίνητο ασφαλείας, λόγω σφοδρού ατυχήματος του Hadjar, που χτύπησε τον Antonelli πριν βγει εκτός στην Copse. Η βροχή είχε ξαναπιάσει και το safety car παρέμεινε στην πίστα αρκετούς γύρους.

Καθώς το αυτοκίνητο ασφαλείας αποσύρθηκε, ο Piastri ξεκίνησε να «παίζει» με τον ρυθμό στην Hangar Straight, κίνηση που εξέπληξε τον Verstappen και τελικά του κόστισε την ποινή. Στην επανεκκίνηση, ο Verstappen έκανε ακόμη ένα λάθος και βρέθηκε εκτός, δίνοντας στον Norris την ευκαιρία να πάρει τον έλεγχο του αγώνα.

Ο Verstappen ανέκαμψε μέχρι την 5η θέση, πραγματοποιώντας προσπεράσεις σε Gasly, Stroll και τους δύο οδηγούς της Williams, αλλά δεν κατάφερε ποτέ να πλησιάσει τους πρωτοπόρους. Πίσω του, στους βαθμούς τερμάτισαν κατά σειρά οι Gasly, Stroll, Albon, Alonso και Russell.

Ο Norris, όμως, ήταν το όνομα της ημέρας. Στον πιο απαιτητικό και εναλλασσόμενο αγώνα της χρονιάς μέχρι στιγμής, οδήγησε με ωριμότητα, κράτησε το κεφάλι χαμηλά όταν έπρεπε και όταν ήρθε η στιγμή, δεν την άφησε να πάει χαμένη. Το Silverstone τον αποθέωσε.

GP Αποτελέσματα – Τερματισμοί & Διαφορές

  1. Lando Norris (McLaren-Mercedes MCL39) – 52 γύροι

  2. Oscar Piastri (McLaren-Mercedes MCL39) – +6.812

  3. Nico Hülkenberg (Kick Sauber-Ferrari C45) – +34.742

  4. Lewis Hamilton (Ferrari SF-25) – +39.812

  5. Max Verstappen (Red Bull Racing-Honda RBPT RB21) – +56.781

  6. Pierre Gasly (Alpine-Renault A525) – +59.857

  7. Lance Stroll (Aston Martin Aramco-Mercedes AMR25) – +1'00.603

  8. Alexander Albon (Williams-Mercedes FW47) – +1'04.135

  9. Fernando Alonso (Aston Martin Aramco-Mercedes AMR25) – +1'05.858

  10. George Russell (Mercedes W16) – +1'10.674

  11. Oliver Bearman (Haas-Ferrari VF-25) – +1'12.095

  12. Carlos Sainz (Williams-Mercedes FW47) – +1'16.592

  13. Esteban Ocon (Haas-Ferrari VF-25) – +1'17.301

  14. Charles Leclerc (Ferrari SF-25) – +1'24.477

  15. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing-Honda RBPT RB21) – +1 γύρος

Δεν Τερμάτισαν (DNF):

  • Andrea Kimi Antonelli (Mercedes W16) – εγκατάλειψη στον 23ο γύρο (29 γύροι πίσω)

  • Isack Hadjar (Racing Bulls VCARB 02) – εγκατάλειψη στον 17ο γύρο (35 γύροι πίσω)

  • Gabriel Bortoleto (Kick Sauber-Ferrari C45) – εγκατάλειψη στον 3ο γύρο (49 γύροι πίσω)

  • Liam Lawson (Racing Bulls VCARB 02) – εγκατάλειψη πριν την εκκίνηση (0 γύροι)


Δεν Εκκίνησε (DNS):

  • Franco Colapinto (Alpine-Renault A525)