
Lanzante 95-59: τροθέσιο κόσμημα των 850 ίππων

Με έμπνευση από την ένδοξη ιστορία της McLaren και πιο συγκεκριμένα από την αγωνιστική F1 GTR που κέρδισε το Le Mans το 1995, η Lanzante παρουσίασε στο Goodwood το εντυπωσιακό 95-59 – ένα supercar που δεν πατά απλώς πάνω στη νοσταλγία, αλλά τη χρησιμοποιεί ως εφαλτήριο για κάτι αληθινά ξεχωριστό.
Το 95-59 βασίζεται σε μονοκόκ πλαίσιο από carbon, προέρχεται από την McLaren, και κινείται από τον γνωστό 4λιτρο V8 twin-turbo, ο οποίος εδώ αποδίδει πάνω από 862 ίππους και 880 Nm ροπής. Όλη η δύναμη φτάνει στους πίσω τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη – και δεν υπάρχει ίχνος υβριδικής υποβοήθησης. Καθαρόαιμη, αναλογική εμπειρία.
Η κεντρική θέση οδήγησης θυμίζει έντονα το εμβληματικό McLaren F1, και είναι μάλλον το πιο ξεχωριστό στοιχείο ενός αυτοκινήτου που έχει πολλά να δείξει: αμάξωμα σχεδιασμένο από τον Paul Howse, με επιρροές από τα 720S και 750S, κάθετα πίσω φώτα LED, titanium εξάτμιση που παραπέμπει σε jet και πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω με ενσωματωμένο πανοραμικό γυαλί.
Το μήκος φτάνει τα 4.574 χιλιοστά, το μεταξόνιο τα 2.670, ενώ το βάρος δεν ξεπερνά τα 1.250 κιλά χάρη στο πακέτο LM30 με εξαρτήματα από τιτάνιο και συνθετικά υλικά. Υπάρχει ακόμη και χώρος αποσκευών μπροστά, όπως και ρεζερβουάρ 75 λίτρων – γιατί μπορεί να είναι supercar, αλλά δεν ξεχνά τη χρηστικότητα.
Θα παραχθούν μόλις 59 κομμάτια και η τιμή εκκίνησης ορίζεται στο 1.200.000 ευρώ προ φόρων. Μπορεί να ακούγεται… εξωπραγματικό, όμως για τον κόσμο των σπάνιων supercars είναι σχεδόν «τίμια», ειδικά αν τη συγκρίνει κανείς με τις τιμές της McLaren P1 ή της ακόμη ακριβότερης W1.
Όπως δήλωσε και ο Dean Lanzante: «Αυτό είναι το αυτοκίνητο που πάντα ήθελα να φτιάξω. Η κεντρική θέση οδήγησης είναι από μόνη της μια μοναδική εμπειρία – και πλέον περνά σε άλλη διάσταση».