Πώς η νέα Cayenne θα αλλάξει το παιχνίδι στην ηλεκτροκίνηση

H Porsche δεν εγκαταλείπει την ηλεκτροκίνηση. Αντιθέτως, μετά την ενθαρρυντική εκκίνηση του ηλεκτρικού Macan, που ήδη είναι το πιο εμπορικό της μοντέλο φέτος, ετοιμάζεται να κάνει ακόμη μεγαλύτερο βήμα: τη νέα, αμιγώς ηλεκτρική Cayenne.

Η επίσημη παρουσίαση θα γίνει τον Σεπτέμβριο στην έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο, όπου η Porsche υπόσχεται όχι μόνο την εμφάνιση του πρωτοτύπου αλλά και μια τεχνολογική καινοτομία που, όπως δηλώνει, «θα διαμορφώσει το μέλλον της ηλεκτρικής οδήγησης και θα την κάνει πιο άνετη από ποτέ».

Το Cayenne Electric έκανε ήδη την ανεπίσημη πρεμιέρα του στο Goodwood Festival of Speed και προηγουμένως στο hill climb του Shelsley Walsh, με την οδηγό ανάπτυξης Gabriela Jílková στο τιμόνι. Παρά την έλλειψη πλήρων τεχνικών στοιχείων, η Porsche υποστηρίζει ότι το ηλεκτρικό SUV καλύπτει τα πρώτα 18 μέτρα από στάση σε μόλις 1,94 δευτερόλεπτα – επίδοση εντυπωσιακή για το μέγεθός του. Το αυτοκίνητο θα είναι ισχυρότερο από το ήδη εκρηκτικό Cayenne Turbo E-Hybrid των 729 ίππων και θα μπορεί να ρυμουλκήσει έως 3.500 κιλά.

Η άνεση, λένε, θα περάσει σε άλλο επίπεδο χάρη στο σύστημα Porsche Active Ride, που κρατά το αμάξωμα επίπεδο συνεχώς και κάνει μικρορυθμίσεις στην ανάρτηση 13 φορές το δευτερόλεπτο, μέσω τεχνολογίας της ZF.

Το μοντέλο παραγωγής θα αποκαλυφθεί επίσημα στα τέλη του 2025 στην Καλιφόρνια, ενώ το πρωτότυπο που θα παρουσιαστεί στο Μόναχο θα εξακολουθεί να φέρει καμουφλάζ. Αν και το ηλεκτρικό Cayenne θα συνυπάρξει με τις υπάρχουσες βενζινοκίνητες και υβριδικές εκδόσεις (που θα συνεχίσουν μέχρι και τη δεκαετία του 2030), είναι ξεκάθαρο πως η Porsche ποντάρει πολλά σε αυτό για να κρατήσει την πρωτοκαθεδρία της και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Παρακολουθήστε εδώ: «Το σώμα του διαπέρασε το τζάμι ενός σπιτιού» | SpeedΖone Podcast EP79

100 χρόνια Spa! Όλα ξεκίνησαν κάπως έτσι…