2027 Lexus LFR: Όλα όσα ξέρουμε μέχρι στιγμής

Μια νέα εποχή ξημερώνει για τη Lexus, με ένα σούπερκαρ που αναμένεται να τραβήξει την προσοχή όλου του κόσμου – το LFR.

Αν και ακόμα δεν έχουμε δει επίσημη παρουσίαση, τα σημάδια είναι ξεκάθαρα: η Toyota εξελίσσει ένα πανίσχυρο coupe βασισμένο στο εντυπωσιακό πρωτότυπο GR GT3, με τη Lexus να αναλαμβάνει το ρόλο του… πολιτικού εκφραστή της αγωνιστικής φιλοσοφίας.

Η αρχή έγινε με την εμφάνιση του GR GT3 concept στο Tokyo Auto Salon του 2022. Έκτοτε, πατέντες, κατασκοπευτικά πλάνα και δηλώσεις υψηλόβαθμων στελεχών σχηματίζουν το περίγραμμα ενός αυτοκινήτου που φιλοδοξεί να γίνει ο διάδοχος της LFA και να αντικαταστήσει παράλληλα τα RC και LC, τα οποία οδεύουν προς την έξοδο μετά το 2025.

Το όνομα δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα, αλλά το LFR φαίνεται να είναι το επικρατέστερο. Δεν είναι μόνο ένα γράμμα παραπάνω από τη LFA – είναι μια υπόσχεση για επιστροφή στις ρίζες της Lexus με μια δόση τεχνολογικής εξέλιξης και σαφώς πιο έντονο αγωνιστικό χαρακτήρα.

Οι πατέντες που κυκλοφόρησαν το καλοκαίρι του 2022 αποκαλύπτουν ένα χαμηλό και μακρύ coupe με ριζοσπαστική σχεδίαση, εμπνευσμένη σε μεγάλο βαθμό από το GR GT3. Σχεδόν κάθε στοιχείο δείχνει πως έχουμε να κάνουμε με την πολιτική εκδοχή ενός καθαρόαιμου αγωνιστικού – από τις τεράστιες εισαγωγές αέρα μέχρι τις καμπύλες του αμαξώματος και τα έντονα αεροδυναμικά βοηθήματα. Στο πίσω μέρος, η απουσία τεράστιας αγωνιστικής αεροτομής αντικαθίσταται από έναν έντονο διαχύτη, ενώ τα φωτιστικά σώματα παραπέμπουν αισθητικά στη LFA.

Η σιλουέτα θυμίζει έντονα Mercedes-AMG GT, κάτι που δεν προκαλεί έκπληξη αν αναλογιστούμε πως η Lexus δοκιμάζει το LFR σε άμεση σύγκριση με αυτή. Οι τεράστιοι εμπρός θόλοι φιλοξενούν εξατμίσεις που βγαίνουν από το πλάι – λεπτομέρεια που όχι μόνο εντυπωσιάζει αλλά και παραπέμπει σε αγωνιστικά μονοθέσια.

Το ερώτημα του κινητήρα παραμένει αναπάντητο – τουλάχιστον επίσημα. Όμως, ένα κατασκοπευτικό βίντεο που καταγράφει τον ήχο της εξάτμισης μάς προετοιμάζει για κάτι μεγάλο. Πολύ μεγάλο. Πιθανότατα ένα V8, και μάλιστα φυσικής αναπνοής. Ίσως μια εξελιγμένη εκδοχή του 5.2 λίτρων V8 που κινεί το RC F GT3, με ισχύ άνω των 500 ίππων. Βέβαια, τίποτα δεν αποκλείει και τη χρήση ενός υβριδικού συστήματος σε πιο «ήπιες» εκδόσεις – κάτι που θα επέτρεπε στη Lexus να προσφέρει μια γκάμα που θα ξεκινά πιο προσιτά και θα κορυφώνεται με την απόλυτη F-έκδοση.

Οπότε, πότε θα το δούμε; Σύμφωνα με τον David Wilson της Toyota Racing, το αγωνιστικό GR GT3 θα κάνει την εμφάνισή του στον 24ωρο αγώνα της Daytona τον Ιανουάριο του 2026. Για την πολιτική έκδοση, όλα δείχνουν πως η αποκάλυψη θα γίνει στα μέσα ή προς τα τέλη του 2025, με την εμπορική διάθεση να ξεκινά το 2026.

Όσο για την τιμή, τα δεδομένα λένε αρκετά: το RC F Final Edition ξεκινά από $94.120, ενώ το LC500 για το 2025 από $101.200. Το LFR, όντας πιο ισχυρό, τεχνολογικά προηγμένο και συναισθηματικά φορτισμένο, θα τοποθετηθεί πιθανότατα αρκετά πιο ψηλά. Όχι στο επίπεδο των $375.000 που κόστιζε η LFA, αλλά σίγουρα σε premium έδαφος.

Το μόνο σίγουρο είναι πως η Lexus ετοιμάζεται για ένα δυνατό comeback στον κόσμο των supercars. Και αυτή τη φορά, δεν φαίνεται διατεθειμένη να παίξει εκ του ασφαλούς.