Mini Aceman SE: Δοκιμάζουμε το νέο ηλεκτρικό crossover

Το Mini Aceman είναι ένα compact crossover που τοποθετείται ανάμεσα στο Cooper και το Countryman. Το οδηγούμε στην έκδοση SE των 218 ίππων.

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Η νέα πρόταση της Mini αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση του Πεκίνου από τη βρετανική εταιρεία, με μήκος 4,07 μ., πλάτος 1,75 μ. και ύψος 1,50 μ. Το Mini Aceman τοποθετείται ανάμεσα στο Cooper και το Countryman της Mini, βασιζόμενο σε μια σχεδιαστική αρχή της εταιρείας με τον κωδικό «Clever Use of Space», που, όπως προκύπτει και από την πρώτη επαφή με το συγκεκριμένο μοντέλο, έχει να κάνει με την compact σιλουέτα σε συνδυασμό με τους καλούς-έξυπνους χώρους ακόμα και για πέντε επιβάτες, με αρκετές όμως προϋποθέσεις και παρά το γεγονός ότι το μεταξόνιο του Aceman είναι 2.606 χλστ. σε σχέση με τα 2.526 χλστ. του αντίστοιχου Cooper. Σημειώστε εδώ ότι ο πίσω χώρος αποσκευών είναι των 300 λίτρων, που φτάνει έως τα 1.005 με τις πίσω θέσεις πεσμένες σε αναλογία 60:40.

Mini Aceman SE

Mini Aceman SE: Εκτός και εντός

Από εκεί και πέρα, ο πιο περιπετειώδης χαρακτήρας του Aceman τονίζεται από τις στάνταρντ ράγες οροφής και τους μεγάλους τροχούς σε διαστάσεις από 17 έως 19 ίντσες, με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας να είναι εφοδιασμένο με ελαστικά GoodYear 225/40 R19, και τα προστατευτικά εμπρός, πίσω και στο πλάι. Στα γνώριμα στοιχεία της σχεδίασης Mini ανήκουν επίσης, εμπρός, τα LED φωτιστικά σώματα, των οποίων το σχήμα επεκτείνεται στο καπό, και η χαρακτηριστική μάσκα και τα κατακόρυφα φωτιστικά, που πλαισιώνουν το κεντρικό τμήμα του πίσω μέρους. Ανοίγοντας τις πόρτες του Aceman, αποκαλύπτεται μια ευχάριστη καμπίνα βασισμένη στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία με την ονομασία «Charismatic Simplicity» της Mini, με τη σχεδίαση να γίνεται σταθερά πιο απέριττη και το μοντέλο να ακολουθεί το αρχικό όραμα του Άλεκ Ισιγόνις.

Mini Aceman SE 

 

Φυσικά, σε ρόλο πρωταγωνιστή στα εντός, εκτός από την ποιότητα των υλικών και τη φρεσκάδα που νιώθεις μέσα σε κάθε Mini, αναδεικνύεται η στρογγυλή οθόνη OLED με διάμετρο 240 χλστ., ενώ στα αξιοσημείωτα ότι το καινοτόμο Mini Operating System 9 επιτρέπει τον διαισθητικό χειρισμό όλων των λειτουργιών οδήγησης μέσω αφής ή φωνής. Οι σημαντικότερες λειτουργίες οδήγησης (χειρόφρενο, επιλογέας ταχυτήτων, κουμπί Start/Stop, διακόπτης Experience Mode, χειριστήριο ρύθμισης έντασης ήχου) είναι άμεσα προσβάσιμες στο Aceman μέσω πέντε ξεχωριστά σχεδιασμένων διακοπτών. Το Experience Modes σού δίνει τις επιλογές GoKart, Vivid, Core, Green, Timeless, Balance και Trail, ενώ ανάλογα με το επιλεγμένο mode γίνονται αλλαγές στον χρωματικό συνδυασμό των μοτίβων φωτός και στον κρυφό φωτισμό σε ολόκληρο το εσωτερικό.

Mini Aceman SE

Mini Aceman SE: Οδηγώντας

Το Aceman SE της δοκιμής μας έχει ισχύ 218 ίππους (160 kW) και μέγιστη ροπή 330 Nm, απόδοση που καταλαβαίνεις άμεσα με το βύθισμα το δεξιού πεντάλ, με την επιτάχυνση από στάση και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να γίνεται σε 7,1 δευτερόλεπτα. Θυμίζουμε εδώ ότι στο αντίστοιχο Cooper SE είναι 6,7 δευτερόλεπτα, όντας όμως 1.605 κιλά, και όχι 1.645 με 1.750 κιλά που ζυγίζει το Aceman SE ανάλογα με τον εξοπλισμό του. Η μπαταρία των 54,2 kWh είναι τοποθετημένη στο δάπεδο του οχήματος και επιτρέπει στο σύνολο αυτονομία 382 με 407 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP και μέση κατανάλωση 14,8-13,9 kWh/100 χλμ., σύμφωνα με το εργοστάσιο, με τη μέση κατανάλωση της δοκιμής μας όμως να κυμαίνεται στις 17,8 kWh/100 χλμ.

Mini Aceman SE

Στον γρήγορο ρυθμό, αποδεικνύεται ότι μιλάμε για ένα καλοστημένο Mini, όπως μας έχει συνηθίσει όλη η γκάμα του μοντέλου. Η αμεσότητα του συστήματος οδήγησης και η απουσία κλίσεων (μόλις 143 χλστ. η απόσταση από το έδαφος, άλλωστε) αποτελούν το σήμα κατατεθέν του Aceman, με την ποιότητα κύλισης να είναι πραγματικά σε κορυφαίο επίπεδο, αν και με τα 40άρια στο προφίλ ελαστικά η άνεση -αναμενόμενα- δεν συγκαταλέγεται στα ατού του. Με απόλυτα οδηγοκεντρικά κριτήρια, δύσκολα θα βρεις αντίπαλο στην κατηγορία του, με τον ανταγωνισμό να έχει να του προσάψει ή να πιαστεί, αν θέλετε, από θέματα σχετικά με την αυτονομία (αν και είναι βελτιωμένη στα ηλεκτρικά Mini νέας γενιάς), παρά από οτιδήποτε άλλο, αφού πραγματικά χαίρεσαι να το οδηγείς σε κάθε είδους διαδρομή.

Mini Aceman SE

 

Η μπαταρία του Aceman μπορεί να φορτιστεί με εναλλασσόμενο ρεύμα με ισχύ έως 11 kW.
Η γρήγορη φόρτιση με συνεχές ρεύμα είναι δυνατή στο «E» με ισχύ έως 75 kW και στο SE
με έως και 95 kW. Σε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης, η φόρτιση της μπαταρίας από το 10%
στο 80% επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 30 λεπτά.

MINI ACEMAN SE

ΙΣΧΥΣ: 218 ίπποι (160 kW) >ΡΟΠΗ: 330 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 54,2 kWh (net: 49,2 kWh) >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.070x1.750x1.500 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.606 χλστ. >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 143 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 300-1.005 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.645-1.750 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,1 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 14,8-13,9 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA: 382-407 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 10%-80% (DC): 30 λεπτά (95 kW

Mini Aceman SE

Διαβάστε ακόμη: Από τα δάκρυα της απόγνωσης στα δάκρυα της νίκης

Ωρολογιακές βόμβες Takata στην Κύπρο (δείτε εδώ το podcast)

Δείτε εδώ: Οδηγός πυροβολεί από το αυτοκίνητο άλλο οδηγό (video)

Δείτε ακόμη: Αυτά που δεν έδειξε η σειρά Senna | SpeedΖone Podcast EP66 

Παρακολουθήστε στο βίντεο - Hamilton: ένα ολόκληρο έθνος περιμένει

 

!!! Πως να μάθετε αν το όχημα σας φέρει αερόσακο Takata !!!

Κρυμμένα βαν: Πρόστιμα παντού, ασφάλεια πουθενά

Δείτε εδώ: Το τροχαίο που σόκαρε την Κύπρο