
Μάθημα κυριαρχίας: Ο Piastri καθαρίζει το Μαϊάμι

Ο Oscar Piastri οδήγησε την ομάδα της McLaren σε ένα επιβλητικό 1-2 στο Grand Prix του Μαϊάμι, νικώντας τον ομόσταυλό του Lando Norris, ενώ ο polesitter Max Verstappen περιορίστηκε στην τέταρτη θέση, πίσω από τον George Russell της Mercedes.
Ο Piastri πήρε το προβάδισμα με προσπέραση στον Verstappen στον 14ο γύρο από τους 57, κατακτώντας την τρίτη συνεχόμενη νίκη του και ενισχύοντας τις φιλοδοξίες του για τον τίτλο. Ο Norris, ο οποίος είχε πέσει έκτος στην αρχή μετά από επαφή με τον Verstappen στην πρώτη στροφή, κατάφερε να επανέλθει και να τερματίσει δεύτερος.
Ο Norris, ξεκινώντας από τη δεύτερη θέση, προσπάθησε να περάσει από την εσωτερική του Turn 1, αλλά ο Verstappen κράτησε τη γραμμή του και τον έσπρωξε προς την έξοδο του Turn 3. "Με έβγαλε έξω, τι να κάνω, να πέσω στον τοίχο; Ήμουν εντελώς δίπλα του", διαμαρτυρήθηκε ο Norris, αλλά οι αγωνοδίκες δεν προχώρησαν σε ποινή.
Μια επαφή μεταξύ Jack Doohan και Liam Lawson στο Turn 1 προκάλεσε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (VSC) για καθαρισμό συντριμμιών. Μετά την επανεκκίνηση στον 4ο γύρο, η υπεροχή της McLaren έγινε εμφανής, με τον Piastri να περνά τον Andrea Kimi Antonelli και τον Norris να ανεβαίνει στην πέμπτη θέση προσπερνώντας τον Russell.
Ο Piastri πίεσε τον Verstappen και τον προσπέρασε στο Turn 1 του 14ου γύρου, όταν ο Ολλανδός κλείδωσε τα μπροστινά ελαστικά του. Ο Norris πλησίασε και αυτός, και αν και χρειάστηκε δύο γύρους, κατάφερε να περάσει τον Verstappen, ο οποίος δυσκολευόταν με τη φθορά των ελαστικών του. Η μάχη αυτή έδωσε στον Piastri ένα προβάδισμα εννέα δευτερολέπτων.
Ο δεύτερος γύρος εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας ήρθε όταν εγκατέλειψε ο Oliver Bearman με το Haas του λόγω βλάβης στον κινητήρα. Αυτό ωφέλησε όσους δεν είχαν κάνει ακόμη το μοναδικό τους pit stop, όπως τον Russell, που βγήκε τρίτος μπροστά από τον Verstappen και τον Antonelli, και τον Lewis Hamilton της Ferrari που έκανε πιο γρήγορη αλλαγή ελαστικών.
Μετά την επανεκκίνηση στον 30ό γύρο, ο Piastri διατήρησε τον έλεγχο, με τον Norris να μειώνει ελαφρώς τη διαφορά χωρίς όμως να τον απειλεί ουσιαστικά. Ο Αυστραλός τερμάτισε με διαφορά 4.630 δευτερολέπτων από τον Norris, ενώ ο Russell συμπλήρωσε το βάθρο.
Ο Verstappen περιορίστηκε στην τέταρτη θέση, μπροστά από τον εξαιρετικό Alex Albon με Williams. Ο Antonelli ακολούθησε στην έκτη θέση, ενώ ο Hamilton καθυστέρησε πίσω από τον Charles Leclerc προτού τον περάσει. Όμως ο χρόνος δεν επαρκούσε και η Ferrari αντάλλαξε ξανά τις θέσεις, αφήνοντας τον Leclerc έβδομο και τον εκνευρισμένο Hamilton όγδοο.
Ο Carlos Sainz με τη δεύτερη Williams τερμάτισε ένατος, ενώ ο Yuki Tsunoda της Red Bull πήρε τον τελευταίο βαθμό παρά ποινή 5 δευτερολέπτων για ταχύτητα στα pit. Ήταν μόλις 0.1s πιο γρήγορος από τον Isack Hadjar της Racing Bulls, διασώζοντας έτσι τη 10η θέση.
Ο Esteban Ocon ήταν 12ος, καθώς η Haas είχε ένα απογοητευτικό απόγευμα, ενώ και οι Alpine, Sauber και Aston Martin έμειναν εκτός βαθμών. Ο Gabriel Bortoleto (Sauber) εγκατέλειψε λόγω βλάβης στον κινητήρα, ενώ οι Doohan και Lawson αποσύρθηκαν μετά από τη μεταξύ τους σύγκρουση στον πρώτο γύρο.
Στο πρωτάθλημα οδηγών, ο Piastri επεκτείνει το προβάδισμά του στους 16 βαθμούς έναντι του Norris. Ο Verstappen είναι πλέον 32 βαθμούς πίσω, με τον Russell να ακολουθεί ακόμη έξι βαθμούς μακριά.
Το επόμενο Grand Prix θα διεξαχθεί στην Ίμολα σε δύο εβδομάδες, για αυτό που φαίνεται να είναι η τελευταία έκδοση του Emilia Romagna GP για το προβλεπόμενο μέλλον.
Αναλυτική Κατάταξη Miami GP 2025
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Αυτοκίνητο | Γύροι | Διαφορά από 1ο | Πιτ Στοπ | Βαθμοί |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Oscar Piastri | McLaren | MCL39-Mercedes | 57 | - | 1 | 25 |
2 | Lando Norris | McLaren | MCL39-Mercedes | 57 | +4.630s | 1 | 18 |
3 | George Russell | Mercedes | FW47 | 57 | +37.644s | 1 | 15 |
4 | Max Verstappen | Red Bull Racing | RB21-Honda RBPT | 57 | +39.956s | 1 | 12 |
5 | Alex Albon | Williams | FW47-Mercedes | 57 | +48.067s | 1 | 10 |
6 | Andrea K. Antonelli | Mercedes | FW47 | 57 | +55.502s | 1 | 8 |
7 | Charles Leclerc | Ferrari | SF-25 | 57 | +57.036s | 1 | 6 |
8 | Lewis Hamilton | Ferrari | SF-25 | 57 | +1'00.186 | 1 | 4 |
9 | Carlos Sainz | Williams | FW47-Mercedes | 57 | +1'00.577 | 1 | 2 |
10 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing | RB21-Honda RBPT | 57 | +1'14.434 | 1 | 1 |
11 | Isack Hadjar | Racing Bulls | VCARB 02-Honda RBPT | 57 | +1'14.602 | 1 | - |
12 | Esteban Ocon | Haas F1 Team | VF-25-Ferrari | 57 | +1'22.006 | 1 | - |
13 | Pierre Gasly | Alpine | A525-Renault | 57 | +1'30.445 | 1 | - |
14 | Nico Hulkenberg | Sauber | C45-Ferrari | 56 | 1 γύρος | 1 | - |
15 | Fernando Alonso | Aston Martin Racing | AMR25-Mercedes | 56 | 1 γύρος | 1 | - |
16 | Lance Stroll | Aston Martin Racing | AMR25-Mercedes | 56 | 1 γύρος | 1 | - |
DNF | Liam Lawson | Racing Bulls | VCARB 02-Honda RBPT | 36 | Εγκατάλειψη (σύγκρουση) | 2 | - |
DNF | Gabriel Bortoleto | Sauber | C45-Ferrari | 30 | Εγκατάλειψη (PU) | 1 | - |
DNF | Oliver Bearman | Haas F1 Team | VF-25-Ferrari | 27 | Εγκατάλειψη (PU) | 0 | - |
DNF | Jack Doohan | Alpine | A525-Renault | 0 | Εγκατάλειψη (σύγκρουση) | 0 |