Έρχεται το νέο Fiat 500 Ibrida – και ναι, θα είναι manual!

Η Fiat ετοιμάζει το μεγάλο comeback του 500 Hybrid, αυτή τη φορά σε εντελώς νέα βάση – και με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που τόσο είχαν αγαπήσει οι φίλοι του μοντέλου.

Το νέο Fiat 500 Ibrida (όπως θα ονομάζεται πλέον, υιοθετώντας την ιταλική λέξη για το "υβριδικό") βασίζεται στην ίδια σύγχρονη πλατφόρμα με το ηλεκτρικό 500e, όμως θα φοράει ένα ήπια υβριδικό σύστημα που δεν χρειάζεται φόρτιση. Οι πρώτες εικόνες από το εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο μάς αποκαλύπτουν μια σχεδόν ακριβή οπτική αντιγραφή του 500e, με τη σημαντική διαφορά ότι κάτω από το καπό δεν υπάρχει ηλεκτροκινητήρας – αλλά ένα γνώριμο θερμικό μοτέρ με ηλεκτρική υποβοήθηση.

Πιθανότατα πρόκειται για τον 1.2 turbo κινητήρα τρικύλινδρο με ελαφρύ υβριδικό σύστημα, τον οποίο έχουμε δει ήδη σε μοντέλα όπως τα Fiat 600, Peugeot 208 και Opel Corsa. Ωστόσο, σε αντίθεση με εκείνα που χρησιμοποιούν αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το 500 Ibrida έρχεται με 6άρι χειροκίνητο, όπως παλιά. Αυτό και μόνο είναι αρκετό για να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον των "παραδοσιακών" οδηγών.

Το εσωτερικό φέρει διαφοροποιήσεις από το ηλεκτρικό 500e, όπως νέα σχεδίαση ταμπλό αλλά και οθόνη αφής 10,25 ιντσών, προσφέροντας μοντέρνα αίσθηση χωρίς να χάνει τον urban χαρακτήρα του.

Ως ήπιο υβριδικό, το νέο 500 Ibrida θα μπορεί να κινείται ηλεκτρικά για λίγα μέτρα, κυρίως μέσα στην πόλη ή σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, με τον ηλεκτροκινητήρα να προσφέρει επιπλέον ροπή στις επιταχύνσεις – χωρίς, ωστόσο, να απαιτείται φόρτιση από πρίζα.

Η καθυστέρηση στην παρουσίασή του εξηγείται από την πρόκληση να χωρέσει το νέο υβριδικό σύστημα σε ένα τόσο μικρό σασί. Σε αντίθεση με τα μεγαλύτερα αδερφάκια του, το 500 έχει μήκος μόλις 3,63 μέτρα, κάτι που κάνει την τεχνική προσαρμογή αρκετά απαιτητική.

Προς το παρόν, δεν προβλέπεται να δούμε Abarth έκδοση της Ibrida, καθώς όπως δήλωσε πέρυσι ο επικεφαλής της μάρκας, “ο κινητήρας είναι ήπια υβριδικός και δεν προσφέρει τις επιδόσεις που απαιτεί ένα hot hatch.”

Παρ’ όλα αυτά, η Fiat δείχνει πως βλέπει σοβαρά το μέλλον του 500, επενδύοντας 100 εκατομμύρια ευρώ στην εξέλιξη της πλατφόρμας του 500e, με στόχο πιο προσιτές τιμές και μεγαλύτερη αυτονομία.

Το νέο Fiat 500 Ibrida αναμένεται τον Νοέμβριο και υπόσχεται να συνδυάσει την αυθεντική urban γοητεία με σύγχρονη, εξηλεκτρισμένη οικονομία – και χειροκίνητο πάθος.

Ο Norris λέει όχι στο ποτό, μα τον κυνηγούν φαντάσματα | SpeedΖone Podcast EP74

Διαβάστε εδώ: Όποιος προλάβει να δει F1 στην Ευρώπη, πρόλαβε

Διαβάστε ακόμη: Μια αστραπή στον ουρανό, που κανείς δεν μπορεί να σβήσει