De Tomaso P72: Το ιταλοαμερικανικό όνειρο παίρνει σάρκα και οστά

Έξι χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση στο Goodwood Festival of Speed το 2019, το De Tomaso P72 είναι επιτέλους έτοιμο για παραγωγή. Και ναι, παραμένει τόσο εντυπωσιακό όσο το θυμόμασταν – ίσως και περισσότερο.

Bγαλμένο από άλλη εποχή

Η τελική μορφή του P72 αποκαλύφθηκε και προκαλεί... σιελόρροια. Μιλάμε για ένα supercar που αποπνέει αυθεντική vintage αύρα, με σμιλεμένο αμάξωμα από ανθρακονήματα, βαθιές εισαγωγές αέρα και φόρμες που θυμίζουν αγωνιστικά των ‘60s. Η αισθητική είναι σχεδόν θεατρική, αλλά τίποτα δεν είναι εκεί απλώς για το show.

Ένα εσωτερικό... κόσμημα

Μπαίνοντας στην καμπίνα, σε καλωσορίζει ένας κόσμος χωρίς οθόνες. Ξεχάστε τα ψηφιακά menus και το infotainment. Αντί αυτών, υπάρχει μια σειρά από κλασικά αναλογικά όργανα, διακόπτες από κατεργασμένο αλουμίνιο και λεπτομέρειες σε απόχρωση χαλκού. Η μόνη “οθόνη” είναι ο ψηφιακός καθρέφτης, για λόγους νομοθεσίας. Ακόμη και η βάση για κινητό μοιάζει… ξένο σώμα σε ένα τέτοιο σαλόνι.

Το επίκεντρο όμως είναι ο χειροκίνητος λεβιές ταχυτήτων με εκτεθειμένο μηχανισμό – έργο τέχνης. Θυμίζει Lotus Emira, αλλά με ακόμη πιο περίτεχνη εμφάνιση.

Καρδιά αμερικανική, ψυχή ιταλική

Κάτω από το μακρύ καπό κρύβεται ένας κομπρεσοράτος V8 5.0 λίτρων, με απόδοση 700 ίππων και 818 Nm ροπής. Αν και η De Tomaso δηλώνει πως πρόκειται για αποκλειστική εξέλιξη, η βάση του είναι ένας Ford Coyote, βελτιωμένος από την Roush. Κάποιοι ίσως ξινίσουν τα μούτρα για τη «λαϊκή» προέλευση, αλλά η αλήθεια είναι πως η De Tomaso πάντα πάντρευε ιταλικό design με αμερικανική δύναμη. Η Pantera το έκανε πρώτο, και έγινε θρύλος.

Οι μηχανικοί της εταιρείας έχουν εξοπλίσει τον κινητήρα με custom forged εσωτερικά μέρη και ειδικό supercharger, με στόχο όχι την τελική ταχύτητα αλλά την καθαρή οδηγική απόλαυση. Το κοντό κιβώτιο 6 σχέσεων και η pushrod ανάρτηση με χειροκίνητα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ ενισχύουν τον “αναλογικό” χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Αποκλειστικότητα και τέχνη σε τέσσερις τροχούς

Το αυτοκίνητο που εμφανίζεται στις φωτογραφίες είναι προπαραγωγική μονάδα και δεν μετρά στις μόλις 72 μονάδες που θα παραχθούν για πελάτες. Κάθε ένα από αυτά τα 72 κομμάτια θα είναι χειροποίητο και μοναδικό, πλήρως προσαρμοσμένο στον ιδιοκτήτη του.

Η τιμή δεν έχει ανακοινωθεί, αλλά το εισιτήριο εισόδου στον κόσμο της P72 αναμένεται να ξεπερνά το ένα εκατομμύριο δολάρια – και όχι άδικα.

Ο De Tomaso P72 δεν είναι ένα απλό supercar. Είναι ένα ρομαντικό γράμμα στην εποχή της μηχανοκίνητης έκφρασης, όπου ο οδηγός έχει ακόμα τον πρώτο λόγο. Δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με αριθμούς – το κάνει με χαρακτήρα, στυλ και καθαρό πάθος.