Aygo X Hybrid: Νέα εποχή για το μικρό Toyota

Η αστική κατηγορία αποκτά σοβαρή υβριδική πρόταση – και σε GR Sport έκδοση για λίγη παραπάνω σπιρτάδα.

Η Toyota «αναστατώνει» την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων με το νέο Aygo X 2026, που αποκτά υβριδική καρδιά από το Yaris και… αποχαιρετά το χειροκίνητο κιβώτιο.

Πλέον, το αγαπημένο μικρό μοντέλο φορά τετρακύλινδρο 1.5 λίτρων υβριδικό σύνολο 114 ίππων – όπως ακριβώς και το μεγαλύτερο Yaris – με τη δύναμη να περνά στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου τύπου CVT (το κλασικό Toyota e-CVT).

Από πλευράς επιδόσεων, το νέο Aygo X κάνει 0-100 σε λιγότερο από 10’’, όταν το απερχόμενο μοντέλο με τον τρικύλινδρο 1.0 των 71 ίππων χρειαζόταν 14,9’’. Κι όλα αυτά με μια αναμενόμενη κατανάλωση κάτω από 3,2 λίτρα/100χλμ και εκπομπές CO₂ μόλις 86g/km – χαμηλότερες από κάθε άλλο μη plug-in μοντέλο στην Ευρώπη, σύμφωνα με την Toyota.

Τέλος στα χειροκίνητα και στον «παλιό» 1.0

Ο ατμοσφαιρικός 1.0 των 71 ίππων, που πρωτοείδαμε στο αρχικό Aygo πριν δύο δεκαετίες, αποσύρεται οριστικά. Μαζί του φεύγει και η δυνατότητα για χειροκίνητο κιβώτιο – από εδώ και στο εξής, μόνο αυτόματο.

Η αλλαγή αυτή δεν είναι τυχαία. Η Toyota κοιτάζει μπροστά, καθώς οι μηδενικών ρύπων στόχοι (ZEV mandates) και τα όρια εκπομπών CO₂ στόλου πιέζουν έντονα όλους τους κατασκευαστές. Το νέο υβριδικό Aygo X μειώνει τις εκπομπές κατά 23g/km σε σχέση με το παλιό μοντέλο, γεγονός που μεταφράζεται σε σημαντικό πλεονέκτημα συμμόρφωσης.

Για να το πούμε απλά: αν η Toyota είχε πουλήσει και τα 14.000 Aygo X του 2024 ως υβριδικά, θα μπορούσε να πουλήσει έως και 2.000 επιπλέον «ρυπογόνα» αυτοκίνητα (όπως GR Yaris ή Land Cruiser) χωρίς να ξεπεράσει το συνολικό όριο ρύπων της.

Μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές στο εσωτερικό

Το νέο Aygo X διατηρεί το γνώριμο στυλ του αλλά ανανεώνει το cockpit:

  • Αναλογικά όργανα τέλος – στη θέση τους μια ψηφιακή οθόνη οργάνων

  • Προστέθηκαν διπλές θύρες USB-C

  • Νέος αισθητήρας κόπωσης οδηγού στο τιμόνι

  • Νέα κουμπιά για συστήματα υποβοήθησης

  • Καλύτερη ηχομόνωση (ιδίως σε πλούσιες εκδόσεις)

Νέα GR Sport: Πιο σπορτίφ, χωρίς να το παρακάνει

Η GR Sport έκδοση φέρνει λίγο πιο «πικάντικη» διάθεση, με:

  • Σφιχτότερο πλαίσιο

  • Πιο άμεσο τιμόνι

  • Σπορ εμφάνιση (όχι, δεν έχει full GR απόδοση)

Η ισχύς των 114 ίππων – σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος – εξασφαλίζει οδηγική ευχαρίστηση παρόμοια με ένα παλιό VW Up GTI ή Fiat Panda 100HP. Χωρίς υπερβολές, αλλά με χαρακτήρα.

Πότε έρχεται;

Τα πρώτα Aygo X 2026 θα φτάσουν στην Ευρώπη στις αρχές του 2026. Και όλα δείχνουν ότι η Toyota έχει καταφέρει να φτιάξει το πιο «σοβαρό» Aygo στην ιστορία του μοντέλου – με αστικό χαρακτήρα, σοβαρή υβριδική τεχνολογία, και λίγη σπορ σάλτσα για το φινίρισμα.