Golf GTI: Το θρυλικό hot hatch επιστρέφει… πιο άγριο από ποτέ

Είναι πλέον επίσημο: το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Volkswagen Golf GTI βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης.

Για μια από τις πιο εμβληματικές φιγούρες στην ιστορία των hot hatchbacks, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι κάτι παραπάνω από τεχνολογική – είναι συμβολική. Και για να καθησυχάσει τους φανατικούς που φοβούνται ότι ο μύθος μπορεί να ξεθωριάσει, ο CEO της VW, Thomas Schäfer, δήλωσε με έμφαση πως το νέο GTI «θα είναι ένα τέρας».

Η ακριβής ημερομηνία κυκλοφορίας δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα, όμως γνωρίζουμε ότι η παρούσα γενιά του Golf θα συνεχίσει να ανανεώνεται τουλάχιστον μέχρι το 2030. Παράλληλα, το ηλεκτρικό GTI προχωρά ήδη δυναμικά στην ανάπτυξή του, και όπως λέει ο Schäfer, «είναι cool. Πρέπει να είναι συναρπαστικό, αυθεντικό. Πρέπει να είναι πραγματικό GTI».

Ηλεκτρικό σύνολο και επιδόσεις

Αν και συγγενεύει τεχνολογικά με το ID.3 GTX, το νέο e-GTI θα παραμείνει πιστό στην παράδοση της προσθιοκίνησης – σε αντίθεση με το πισωκίνητο GTX των 322 ίππων. Οι ηλεκτροκινητήρες, βέβαια, έχουν τη δυνατότητα να διαχειρίζονται την ροπή με απόλυτη ακρίβεια, κάτι που θα επιτρέψει στο νέο GTI να συνδυάσει ισχύ και πρόσφυση με εντυπωσιακό τρόπο.

Η Volkswagen ετοιμάζει και ηλεκτρικό Golf R, με τετρακίνηση και ακόμη μεγαλύτερη απόδοση, για τους πραγματικά… ανήσυχους.

Από το ID.2 GTI ξεκινά η νέα εποχή

Σύμφωνα με τον Schäfer, το επερχόμενο ID.2 GTI θα αποτελέσει το σημείο αναφοράς για τη νέα οικογένεια ηλεκτρικών GTI. «Ξεκινάμε με το ID.2 GTI, και θα ακολουθήσει ολόκληρη σειρά. Είπαμε στους μηχανικούς ότι πρέπει να είναι περήφανοι για το GTI του μέλλοντος – και το έχουν πάρει πολύ σοβαρά», λέει χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, ο ίδιος ο CEO έχει ήδη οδηγήσει πρωτότυπα του νέου GTI. «Η εμπειρία είναι συγκλονιστική – από την αίσθηση, την οδική συμπεριφορά, μέχρι και τον ήχο. Όλα μπορούν να γίνουν σωστά», σχολιάζει, χωρίς ωστόσο να αποκαλύπτει αν θα υπάρξουν τεχνητοί ήχοι κινητήρα, εικονικές αλλαγές σχέσεων ή drift modes τύπου Hyundai Ioniq 5 N.

Σχεδίαση: Εξέλιξη, όχι επανάσταση

Αισθητικά, όλα δείχνουν ότι η νέα γενιά του Golf GTI θα ακολουθήσει την πετυχημένη συνταγή της διαχρονικής συνέχειας: οικεία, αλλά μοντέρνα, με αναφορές στο παρελθόν και ματιά στο μέλλον. Ο ψηφιακός σχεδιασμός είναι ήδη προχωρημένος και, σύμφωνα με τον Schäfer, έχουν καταλήξει στις βασικές διαστάσεις και την αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου – απομένει η ραφινάρισμα των λεπτομερειών.

SSP πλατφόρμα: Η βάση για τα πάντα

Το νέο GTI θα βασίζεται στη νέα SSP πλατφόρμα, η οποία θα χρησιμοποιηθεί από ολόκληρο τον Όμιλο VW – από τη Skoda και τη VW, μέχρι τη Lamborghini και τη Bentley. Η αρχιτεκτονική αυτή επιτρέπει ευελιξία και οικονομίες κλίμακας, χάρη σε κοινά αρθρώματα υλικού και λογισμικού που θα προσαρμόζονται ανάλογα με το μέγεθος και την κατηγορία του κάθε μοντέλου.

Από το 1976 στο 2026 – και πάλι πρωτοπόρο

Η πρώτη γενιά Golf GTI του 1976, με τους 108 ίππους από έναν ατμοσφαιρικό 1.6, θεωρείται από τον ίδιο τον Schäfer η πιο συναρπαστική – «γιατί ήρθε από το πουθενά και άλλαξε τα πάντα». Πενήντα και κάτι χρόνια μετά, η ηλεκτρική αναγέννηση με πάνω από 300 ίππους θα προσπαθήσει να διατηρήσει αλώβητο αυτό το πνεύμα.

Ίσως αλλάξει ο ήχος. Ίσως λείψει ο επιλογέας ταχυτήτων. Όμως αν κρατηθεί η ψυχή του GTI, τότε δεν μιλάμε απλώς για ένα ηλεκτρικό Golf. Μιλάμε για το επόμενο κεφάλαιο σε έναν θρύλο που δεν έσβησε ποτέ.

Διαβάστε εδώ: Οι μάγκες δεν υπάρχουν πια, τους πάτησε το τρένο

Διαβάστε ακόμη: Όταν η πίστα γονάτισε μπροστά σε έναν ανίκητο θρύλο