Το Alpine A110 αλλάζει εποχή

Το νέο A110 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, χωρίς να θυσιάζει το DNA της Alpine – με 500+ ίππους, 1.450 κιλά και κορυφαία τεχνολογία.

Στο Dieppe, στη γενέτειρα της Alpine, οι υπεύθυνοι του brand παρουσίασαν τις πρώτες λεπτομέρειες για το νέο, πλήρως ηλεκτρικό A110 – ένα σπορ κουπέ που θα ανταγωνιστεί το επερχόμενο ηλεκτρικό Porsche Cayman.

Η νέα γενιά A110 θα βασίζεται σε μια αποκλειστική, ελαφριά πλατφόρμα με εξωθημένο αλουμίνιο (APP – Alpine Performance Platform) και θα ζυγίζει μόλις 1.450 κιλά, δηλαδή λιγότερο από ένα Cayman GT4 RS. Θα εφοδιάζεται με δύο in-wheel ηλεκτροκινητήρες πίσω, και σε μελλοντική έκδοση, με τρεις (δύο πίσω και έναν μπροστά), για τετρακίνηση και ισχύ πάνω από 500 ίππους.

Ελαφρύτερο από θερμικό

Ο επικεφαλής της Alpine, Philippe Krief (πρώην Ferrari), διαβεβαιώνει πως η ηλεκτρική έκδοση θα είναι ελαφρύτερη από αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι μπαταρίες υψηλής ενεργειακής πυκνότητας και το ηλεκτρικό σύστημα 800V συμβάλλουν τόσο στη μείωση του βάρους όσο και στη γρήγορη φόρτιση.

Για να διατηρηθεί το χαμηλό προφίλ του αμαξώματος (κάτω από 1,30 μ.), οι μπαταρίες δε θα τοποθετηθούν στο πάτωμα αλλά σε εναλλακτικά σημεία, πιθανόν πίσω από τα καθίσματα και μπροστά από τον εμπρός άξονα.

Σχεδίαση με ρίζες στο παρελθόν

Η σχεδίαση του νέου A110 θα είναι πιστή στις αρχές της Alpine: σμιλευμένες επιφάνειες, διπλά εμπρός φώτα και «κατάρρευση» της γραμμής του πλαισίου στο πλάι. Θα είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Alpine, όπως η Porsche προστατεύει την ταυτότητα της 911.

Οδηγική αίσθηση και εμβληματικός ήχος

Παρά τον ηλεκτρικό χαρακτήρα, οι υπεύθυνοι υπόσχονται κορυφαία οδική συμπεριφορά, με ακρίβεια στο τιμόνι, άμεσες αντιδράσεις σε γκάζι και φρένο, και αίσθηση ελαφρότητας. Θα εξελιχθεί και ένα συνθετικό ηχητικό σύστημα (όπως στο SUV A390), ώστε να ενισχύει την οδηγική εμπειρία χωρίς να γίνεται «παραφωνία».

Το μέλλον της Alpine

Το ηλεκτρικό A110 θα παρουσιαστεί επίσημα το φθινόπωρο του 2026 στο Σαλόνι του Παρισιού και θα είναι ο πρώτος κρίκος μιας σειράς σπορ μοντέλων με βάση την ίδια πλατφόρμα – ανάμεσά τους ένα roadster και πιθανόν ένα 2+2.

Στόχος της Alpine είναι να γίνει η «γαλλική Porsche» σύμφωνα με τον CEO του Ομίλου Renault, Luca de Meo. Με εστίαση στην ελαφρότητα, την τεχνολογία και την οδηγική απόλαυση, φιλοδοξεί να αποδείξει πως τα ηλεκτρικά μπορούν να έχουν ψυχή.