Skoda: Έρχεται και «καυτό» Epiq!

Η Skoda ανεβάζει στροφές και βάζει “φωτιά” στην ηλεκτρική της γκάμα με μια φιλόδοξη επέκταση της σειράς vRS, ξεκινώντας με τα Elroq vRS και Enyaq vRS, και συνεχίζοντας με νέα μοντέλα όπως το Epiq vRS και το μελλοντικό Eviatiq.

Με σχεδόν 500.000 vRS μοντέλα ήδη στους δρόμους, η τσέχικη φίρμα ετοιμάζει μια πλήρη “επιδόσεων επίθεση” σε κάθε κατηγορία – από μικρά SUV μέχρι επταθέσια οικογενειακά. Ο επικεφαλής marketing προϊόντων της Skoda, Bjorn Kroll, ξεκαθάρισε: «Όλα τα νέα μας μοντέλα είναι πολύ πιθανό να αποκτήσουν έκδοση vRS. Ο κόσμος το ζητά.»

Το Epiq vRS ανεβάζει την ένταση στα μικρά SUV

Το νέο Skoda Epiq, που αναμένεται το 2026, θα βασιστεί στην ίδια πλατφόρμα με το Volkswagen ID.2, κάτι που σημαίνει πως η έκδοση vRS θα δανειστεί σημαντικά στοιχεία από το ID.2 GTI.

Αν και οι τελικές προδιαγραφές δεν έχουν ανακοινωθεί, οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για 220 ίππους από έναν εμπρός τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα, με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε κάτω από 7 δευτερόλεπτα. Στο στόχαστρο της Skoda βρίσκεται φυσικά και ο νέος Peugeot E-208 GTi που αποκαλύφθηκε στις 24 Ώρες του Le Mans.

Eviatiq vRS: Το μεγάλο “όπλο” της Skoda

Ακόμη πιο εντυπωσιακό αναμένεται το Eviatiq, ένα ηλεκτρικό SUV-ναυαρχίδα, το οποίο στη vRS εκδοχή του θα διαθέτει δύο μοτέρ, τουλάχιστον 350 ίππους, χαμηλωμένη ανάρτηση και μεγαλύτερα φρένα. Το λανσάρισμά του προβλέπεται για μετά το 2027.

Συναισθηματική φόρτιση και... τεχνητός ήχος

Οι μελλοντικές vRS εκδόσεις θα γίνουν ακόμη πιο αισθησιακές και διαδραστικές, με στόχο να επαναφέρουν το συναίσθημα που προσέφεραν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ο Kroll αναφέρθηκε στο πρωτότυπο Enyaq RS Race, το οποίο δοκιμάζει τεχνολογίες όπως τεχνητοί ήχοι κινητήρα, προσομοίωση αλλαγών ταχυτήτων και λογισμικό που ενισχύει την εμπειρία οδήγησης.

«Πρέπει να φέρουμε πίσω το συναίσθημα. Η ροπή είναι καλή, αλλά δεν αρκεί. Πρέπει να προσθέσουμε ήχο, αλλαγές σχέσεων... ό,τι μας θυμίζει την παλιά καλή εποχή,» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Και βενζίνη; Ποτέ μην λες ποτέ...

Παρά την έμφαση στην ηλεκτροκίνηση, υπάρχει ακόμη ελπίδα για ένα βενζινοκίνητο Superb vRS, με τον Kroll να... χαμογελά μυστηριωδώς όταν ρωτήθηκε σχετικά.

Ο CEO της Skoda, Klaus Zellmer, ήταν ξεκάθαρος: «Το vRS είναι αναπόσπαστο κομμάτι του μέλλοντός μας. Τα μοντέλα αυτά είναι πιο επιθυμητά από ποτέ και οι πελάτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για επιδόσεις. Αυτό σημαίνει και καλό περιθώριο κέρδους για εμάς.»

Με λίγα λόγια, η vRS εποχή της Skoda όχι μόνο συνεχίζεται, αλλά υπόσχεται περισσότερη ισχύ, συναίσθημα και οδηγική απόλαυση από ποτέ – ηλεκτρική μεν, απολαυστικά “εκρηκτική” δε.

 
Tags: