
Νέο Kia EV5: Έρχεται στην Ευρώπη με αυτονομία έως 530 km

Το ηλεκτρικό SUV που ανταγωνίζεται το VW ID.4 αποκτά ευρωπαϊκές προδιαγραφές και φτάνει τον χειμώνα.
Η Kia αποκάλυψε τις τεχνικές προδιαγραφές του νέου EV5 στην ευρωπαϊκή του εκδοχή, το οποίο θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2026, με σημαντικές διαφορές από το κινεζικό μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2023.
Η πιο βασική αλλαγή είναι η αντικατάσταση της μπαταρίας λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (LFP) με μία μεγαλύτερης ενεργειακής πυκνότητας, 81,4 kWh, τεχνολογίας νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC), όπως αυτή που χρησιμοποιείται ήδη στα EV3 και EV4. Η Kia ανακοινώνει αυτονομία έως και 530 km κατά WLTP.
Η φόρτιση φτάνει έως τα 120 kW σε ταχυφορτιστή DC, επιτρέποντας φόρτιση από το 10% στο 80% μέσα σε περίπου 30 λεπτά. Η μπαταρία υποστηρίζει λειτουργίες vehicle-to-load (V2L) και vehicle-to-grid (V2G), που σημαίνει πως μπορεί να δώσει ρεύμα σε εξωτερικές συσκευές ή και πίσω στο δίκτυο.
Στην αρχή, το EV5 θα διατίθεται μόνο με έναν ηλεκτροκινητήρα εμπρός, απόδοσης 215 ίππων και 296 Nm ροπής, που εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα. Η έκδοση με τετρακίνηση και 302 ίππους που προσφέρεται στην Κίνα δεν θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη, τουλάχιστον όχι με το λανσάρισμα.
Ωστόσο, αναμένεται και έκδοση GT με σπορ ρυθμίσεις, αυξημένη ισχύ και προσομοιωμένες αλλαγές ταχυτήτων, όπως ήδη συμβαίνει στα EV6 και EV9, ενώ και το EV4 φαίνεται να είναι το επόμενο στη σειρά.
Το εσωτερικό διαθέτει δύο οθόνες 12,3 ιντσών (όργανα και infotainment) καθώς και ένα πάνελ αφής 5,3 ιντσών για τον έλεγχο του κλιματισμού. Οι πάγκοι-καναπέδες εμπρός του κινεζικού μοντέλου αντικαθίστανται εδώ από συμβατικά καθίσματα με μεγαλύτερη κεντρική κονσόλα.
Τα ευρωπαϊκά EV5 θα κατασκευάζονται στη Νότια Κορέα, αποφεύγοντας έτσι τους επιπλέον δασμούς της ΕΕ σε κινεζικά ηλεκτρικά.