Το V8 θηρίο της Toyota μπαίνει στην τελική ευθεία

Η Toyota ετοιμάζει το νέο της GT: ένα V8 supercar στην τελική ευθεία για το ντεμπούτο του.

Η Toyota επιστρέφει εκεί που πραγματικά ανήκει — στον κόσμο των αληθινών supercars. Το νέο GT prototype, που έκανε πρόσφατα την πιο ολοκληρωμένη δημόσια εμφάνισή του στο Goodwood Festival of Speed 2025, αποτελεί τη δήλωση προθέσεων από τη Gazoo Racing και όλη την ιαπωνική ομάδα: ήρθαν για να ταράξουν τα νερά.

Με ένα αμάξωμα κρυμμένο κάτω από βαριά καμουφλάζ και έναν ήχο V8 που δε συγχωρεί λάθη, το νέο supercar της Toyota είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα εντυπωσιακό concept. Πρόκειται για ένα πλήρως εξελιγμένο project που θα δούμε να μεταμορφώνεται σε αυτοκίνητο παραγωγής μέσα στους επόμενους 12 μήνες, με την αγωνιστική του εκδοχή να στοχεύει στην είσοδο στην GT3 κατηγορία — ίσως και ήδη από το 2026.

Από τεχνικής άποψης, η Toyota δεν έχει πει λέξη. Αλλά όποιος ήταν στο Goodwood και το είδε να ανεβαίνει την ανηφόρα του Lord March, δεν χρειάστηκε ανακοινώσεις. Η μηχανή είναι V8 — μάλλον με τούρμπο, ίσως και με υβριδική υποβοήθηση για την έκδοση δρόμου. Οι φήμες μιλούν για ισχύ γύρω στους 700 ίππους, κάτι που το φέρνει κατευθείαν απέναντι σε Ferrari, McLaren και λοιπούς ευγενείς ανταγωνιστές.

Η αρχιτεκτονική δείχνει «front-mid engine» — όπως δηλαδή και στην προηγούμενη γενιά του Mercedes-AMG GT — με τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω από τον μπροστινό άξονα, αλλά μπροστά από τον οδηγό. Η μετάδοση πιθανότατα περνά μέσα από transaxle με περιορισμένης ολίσθησης διαφορικό και κάποιο είδος αυτόματου κιβωτίου, αν και δεν γνωρίζουμε ακόμα αν θα είναι παραδοσιακό, διπλού συμπλέκτη ή κάτι άλλο εντελώς νέο.

Οι αναλογίες, όμως, δεν λένε ψέματα. Το αμάξωμα είναι μυώδες, φαρδύ, με μακρύ καπό και αεροδυναμικές γραμμές που υπόσχονται επιδόσεις επιπέδου LFA — του τελευταίου πραγματικού supercar που μας έδωσε το Toyota Group. Και όπως και το LFA, έτσι και το νέο GT λέγεται ότι βασίζεται σε monocoque από carbon fibre, κάτι που σημαίνει χαμηλό βάρος και κορυφαία ακαμψία.

Το πραγματικό στοίχημα, βέβαια, βρίσκεται στην πίστα. Εκεί όπου η Gazoo Racing έχει αποδείξει πως δεν μασάει — είτε μιλάμε για Le Mans, είτε για WRC, είτε για Nürburgring. Η GT3 έκδοση του νέου GT θα ριχτεί απέναντι σε Porsche, Ferrari, BMW και Lamborghini σε ένα από τα πιο απαιτητικά αγωνιστικά περιβάλλοντα που υπάρχουν σήμερα. Και το καλύτερο; Ο «πολιτικός» του δίδυμος θα είναι διαθέσιμος για όποιον θέλει να ζήσει κάτι από τη μαγεία αυτή στο δρόμο. Χωρίς αγωνιστικά φτερά, χωρίς lexan παράθυρα — αλλά με τον ίδιο πυρήνα.

Το μεγάλο ερωτηματικό τώρα είναι το σήμα: Toyota ή Lexus; Το αυτοκίνητο μοιάζει ικανό να σταθεί κάτω από οποιοδήποτε badge, είτε ως απόλυτο GR supercar είτε ως διάδοχος του LFA με πιο «premium» στόχευση. Προς το παρόν, η Toyota κρατά κλειστά τα χαρτιά της. Και ίσως καλά κάνει. Γιατί έτσι, η προσμονή μεγαλώνει.

Ένα είναι βέβαιο: ό,τι κι αν έρχεται, δεν θα περάσει απαρατήρητο. Η επιστροφή της Toyota στον κόσμο των πραγματικών supercars είναι γεγονός. Και το GT δείχνει έτοιμο να γράψει ιστορία.

Παρακολουθήστε εδώ: «Το σώμα του διαπέρασε το τζάμι ενός σπιτιού» | SpeedΖone Podcast EP79

100 χρόνια Spa! Όλα ξεκίνησαν κάπως έτσι…