Volvo XC90: Έρχεται η τρίτη γενιά με PHEV

Η Volvo επιβεβαιώνει την τρίτη γενιά του XC90 με έμφαση σε plug-in hybrid τεχνολογία και μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία.

Η Volvo επιβεβαίωσε πως ετοιμάζει την τρίτη γενιά του XC90, καθώς η μετάβαση στα ηλεκτρικά μοντέλα δεν εξελίσσεται τόσο γρήγορα όσο υπολόγιζε αρχικά η εταιρεία. Παρά την πρόσφατη ανανέωση του δημοφιλούς SUV που κυκλοφορεί από το 2015, ο CEO της Volvo, Håkan Samuelsson, τόνισε σε ενημέρωση προς τους επενδυτές ότι το νέο XC90 είναι απαραίτητο, χωρίς όμως να αποκαλύπτει ημερομηνία κυκλοφορίας.

Η νέα γενιά αναμένεται να βασιστεί σε τεχνολογία plug-in hybrid με αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία, καθώς η Volvo σκοπεύει να φέρει στην Ευρώπη την ίδια τεχνολογία που θα ξεκινήσει να παράγει στην Κίνα με το νέο XC70 PHEV, το οποίο υπόσχεται 180 χιλιόμετρα καθαρά ηλεκτρικής κίνησης. Ο Samuelsson σημείωσε ότι οι καταναλωτές στην Ευρώπη θα ζητήσουν σίγουρα plug-in υβριδικά με μεγαλύτερη ηλεκτρική εμβέλεια, αφού η τεχνολογία αυτή πιθανότατα θα παραμείνει απαραίτητη για περισσότερα χρόνια από ό,τι είχε αρχικά προβλεφθεί.

Αξίζει να σημειωθεί πως η Volvo είχε δεσμευτεί το 2021 να γίνει πλήρως ηλεκτρική έως το 2030, όμως οι καθυστερήσεις στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο την ανάγκασαν να αναθεωρήσει τα σχέδιά της. Το νέο XC70 βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα SMA (Scalable Modular Architecture) της Geely, η οποία πιθανότατα θα αποτελέσει και τη βάση για το επόμενο XC90.

Στο μεταξύ, το facelifted XC90 με υβριδική τεχνολογία συνεχίζει να φοράει μπαταρία μικρότερης χωρητικότητας, κάτω από 15 kWh, σε αντίθεση με τις μεγαλύτερες μπαταρίες των 21 ή 40 kWh που βρίσκουμε στο XC70. Αυτό σημαίνει πως το XC90 θα πληρώνει περισσότερους φόρους στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα νέα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων που εφαρμόζονται στα plug-in υβριδικά οχήματα.

Η Volvo έχει βιώσει έντονες δυσκολίες λόγω απρόβλεπτων παγκόσμιων παραγόντων, που έδειξαν πως δεν έχει την ευελιξία των μεγαλύτερων premium ανταγωνιστών της. Η εταιρεία ανακοίνωσε ζημιές σχεδόν 900 εκατομμυρίων λιρών στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, μετά την απόφαση να σταματήσει την πώληση του νέου ηλεκτρικού ES90 στη Βόρεια Αμερική λόγω δασμών, αλλά και τις καθυστερήσεις στο μοντέλο EX90.

Προβλήματα λογισμικού καθυστέρησαν την παραγωγή του EX90 στο εργοστάσιο των ΗΠΑ στο Σαρλότσβιλ της Νότιας Καρολίνας κατά δύο χρόνια, όπως εξήγησε ο CFO Fredrik Hansson. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα απώλεια παραγωγής και αυξημένα κόστη μηχανικής.

Παράλληλα, η Volvo σχεδιάζει να προσθέσει την παραγωγή του XC60 στο εργοστάσιο του Σαρλότσβιλ από τις αρχές του 2027, ώστε να αξιοποιήσει την παραγωγική δυνατότητα και να αποφύγει το πρόσθετο δασμό 25% που επιβάλλει η αμερικανική κυβέρνηση στα εισαγόμενα αυτοκίνητα.

Η εταιρεία πιστεύει πλέον πως έχει βρει τρόπο να αντεπεξέλθει στις επιβαρύνσεις από τους δασμούς και τις διαφορετικές ταχύτητες υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης ανά αγορά.

Επιπλέον, η παραγωγή του μικρού ηλεκτρικού SUV EX30 για την ευρωπαϊκή αγορά θα μεταφερθεί από την Κίνα στο εργοστάσιο στο Γκεντ του Βελγίου στο δεύτερο μισό του 2025, ενώ το EX60, το μεσαίο ηλεκτρικό SUV, θα ξεκινήσει την παραγωγή του στη Σουηδία το 2026, δίνοντας στην Volvo παρουσία σε μια από τις πιο αναπτυσσόμενες κατηγορίες της αγοράς.