
12 χρόνια χωρίς νίκη για τον Alonso: Πόσο άλλαξε η F1 από το 2013

Πριν ακριβώς 12 χρόνια, στις 12 Μαΐου 2013, ο Fernando Alonso κέρδισε για τελευταία φορά στη Formula 1, θριαμβεύοντας στην πατρίδα του, στη Βαρκελώνη.
Στις 12 Μαΐου 2013, ο Fernando Alonso ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στη Βαρκελώνη, οδηγώντας για τη Ferrari και κατακτώντας την τελευταία —μέχρι σήμερα— νίκη του στη Formula 1. Από τότε έχουν περάσει 12 χρόνια και το σπορ έχει αλλάξει ριζικά.
Από τη Ferrari στην Aston Martin και πάλι πίσω
Μετά από εκείνη τη νίκη, ο Ισπανός άλλαξε ομάδες, αποσύρθηκε, επέστρεψε και πλέον συνεχίζει με την Aston Martin, αλλά η 33η νίκη παραμένει άπιαστο όνειρο. Εν τω μεταξύ, τέσσερις διαφορετικοί οδηγοί στέφθηκαν πρωταθλητές, ανάμεσά τους και ο Max Verstappen, ο οποίος κυριαρχεί από το 2021 και μετά.
Υβριδικά μονοθέσια και τεχνολογικά άλματα
Το 2014 σηματοδότησε την αρχή της υβριδικής εποχής, με τους κινητήρες V6 Turbo Hybrid να αλλάζουν το παιχνίδι. Οι MGU-K και MGU-H έφεραν την ανακύκλωση ενέργειας στο προσκήνιο και αύξησαν θεαματικά την αποδοτικότητα. Παράλληλα, το 2018 εισήχθη το halo, που απέδειξε τη χρησιμότητά του σε σοβαρά ατυχήματα, σώζοντας ζωές.
Η τηλεοπτική επανάσταση
Το 2018 έκανε πρεμιέρα το Drive to Survive, αλλάζοντας τη σχέση κοινού και F1. Η σειρά ανέδειξε προσωπικότητες, ιστορίες και συγκρούσεις, φέρνοντας νέο κοινό στο άθλημα και εκσυγχρονίζοντας την εικόνα του.
Ονόματα, ομάδες και πίστες: όλα αλλιώς
Από το 2013 μέχρι σήμερα, ομάδες όπως Caterham και Marussia εξαφανίστηκαν, ενώ άλλες άλλαξαν ριζικά: η Toro Rosso έγινε AlphaTauri και τώρα Racing Bulls, η Force India μετεξελίχθηκε σε Aston Martin, ενώ η Sauber ετοιμάζεται να γίνει εργοστασιακή ομάδα της Audi.
Τα μονοθέσια επίσης άλλαξαν. Το 2022, επανήλθαν οι αρχές του ground effect, μειώνοντας το "βρώμικο" αέρα και διευκολύνοντας τις μάχες στη πίστα. Το grid παραμένει άνισο, αλλά ο ανταγωνισμός σιγά-σιγά σφίγγει.
Από τη Μαλαισία στο Λας Βέγκας
Το ημερολόγιο της F1 είναι επίσης αγνώριστο. Αγώνες στην Ινδία και τη Νότια Κορέα ανήκουν στο παρελθόν, ενώ νέοι δρόμοι ανοίχτηκαν στις ΗΠΑ, τη Σαουδική Αραβία και το Κατάρ. Παράλληλα, πίστες όπως το Ζάντβορτ και η Ίμολα επέστρεψαν δυναμικά.
Σήμερα, στα 43 του χρόνια, ο Fernando Alonso παραμένει ένας από τους πιο σκληροτράχηλους και αγαπητούς οδηγούς. Αλλά κάθε χρονιά που περνά χωρίς νίκη, κάνει το ενδεχόμενο μιας τελευταίας, λυτρωτικής νίκης ακόμα πιο... μυθικό.