Το Fiat Panda 4x4 επιστρέφει!

Έστω... προς το παρόν ως πρωτότυπο — αλλά όλα δείχνουν πως το μικρό τετρακίνητο ετοιμάζεται για την παραγωγή

 

Η σχεδίαση του νέου Fiat Grande Panda δεν έκρυψε ποτέ τις καταβολές της. Ήταν από την αρχή ένα ειλικρινές, σύγχρονο homage στο εμβληματικό και αυστηρά τετραγωνισμένο Panda 4x4 της δεκαετίας του ’80. Τώρα όμως, η Fiat κάνει ένα βήμα παραπέρα και παρουσιάζει ένα πρωτότυπο που αγκαλιάζει πλήρως το θρυλικό παρελθόν του μοντέλου — και μας ενθουσιάζει.

Τα νέα είναι… μισά-μισά. Το κακό είναι ότι αυτό που βλέπουμε είναι ακόμη concept. Το καλό όμως —και μάλλον πιο σημαντικό— είναι ότι όλα δείχνουν πως η Fiat ετοιμάζεται σοβαρά να το βάλει στην παραγωγή, είτε ως ξεχωριστή τετρακίνητη έκδοση, είτε προσφέροντας σύστημα τετρακίνησης στην κανονική σειρά του Grande Panda.

Και πώς να μην το κάνει; Το Panda 4x4 αποτελεί σημαντικό κομμάτι της ιστορίας του μοντέλου, με τρεις γενιές να έχουν ήδη περάσει από την παραγωγή. Επιπλέον, η Renault έχει εδώ και καιρό ετοιμάσει την τετρακίνητη εκδοχή του νέου R4, κάτι που φάνηκε και με το πρόσφατο R4 Savane 4x4 concept. Ο ανταγωνισμός, λοιπόν, δεν περιμένει.

Αν το νέο Panda 4x4 πάρει το πράσινο φως, θα είναι το πρώτο μοντέλο πάνω στη νέα Smart Car πλατφόρμα του ομίλου Stellantis που θα διαθέτει τετρακίνηση. Πρόκειται για την ίδια αρχιτεκτονική που χρησιμοποιείται στο νέο Citroën C3 και το Vauxhall Frontera. Η τετρακίνηση θα επιτυγχάνεται μέσω ενός επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, κάτι που –σύμφωνα με τη Fiat– «θα επιτρέπει στο Grande Panda 4x4 να αποδίδει εντυπωσιακές επιδόσεις τόσο στην πόλη όσο και εκτός δρόμου».

Οι ενδείξεις δείχνουν πως το σύστημα κίνησης του πρωτότυπου πιθανότατα θα βασίζεται σε υβριδική διάταξη και όχι αμιγώς ηλεκτρική. Δηλαδή, ένα σύστημα παρόμοιο με αυτό του Jeep Avenger 4xe: ένας ηλεκτροκινητήρας εμπρός, ένας πίσω, και στο κέντρο ένας βενζινοκινητήρας 1.2 λίτρων με τρεις κυλίνδρους. Ίσως, στην πραγματικότητα, να μιλάμε για ακριβώς την ίδια τεχνολογία, αν και η Fiat δεν έχει δώσει ακόμη τεχνικές λεπτομέρειες.

Από πλευράς σχεδίασης, το concept δεν περνά απαρατήρητο. Η Fiat το διασκέδασε προσθέτοντας προβολείς τύπου pixel στο εμπρός μέρος και στη σχάρα οροφής, η οποία δείχνει ικανή να φιλοξενήσει ακόμα και κανονικό ρεζέρβα τροχό και εργαλεία διάσωσης. Το λογότυπο 4x4 εμφανίζεται σε διάφορα σημεία, ενώ στα πλαϊνά γραφικά ξεχωρίζει το όνομα PANDA χαραγμένο στις πόρτες.

Η τελική πινελιά; Ένα βαθύ σκούρο κόκκινο χρώμα που κάνει έντονη αντίθεση με τις μπεζ ατσάλινες ζάντες, τα ογκώδη off-road ελαστικά, τα πλαστικά προστατευτικά στα φτερά και τους τεχνητούς μεταλλικούς ποδιούς στους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω.