
Η Peugeot ανασταίνει το σήμα GTi με μια καυτή νέα έκδοση

Η σπορ κληρονομιά επιστρέφει με στόχο την Alpine A290 και φόντο το Le Mans
Η Peugeot ετοιμάζεται για μια επιστροφή στις ρίζες της, με φόντο το Le Mans και στόχο να δώσει νέα πνοή στο GTi. Αυτή τη φορά όμως, όχι με βενζίνη και ροπή από χαμηλά, αλλά με άμεση ηλεκτρική ώθηση, τεχνολογία αιχμής και το ίδιο πείσμα που έκανε τις παλιές 205 GTi θρύλους των δρόμων.
Με αφορμή λοιπόν τον φετινό 24ωρο αγώνα του Le Mans, η Peugeot ετοιμάζεται να παρουσιάσει στις 13 Ιουνίου τη νέα και πλήρως ηλεκτρική e-208 GTi, επαναφέροντας στη ζωή το ιστορικό της σήμα επιδόσεων. Πρόκειται για την πρώτη φορά που το GTi θα κοσμεί ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, και την πρώτη γενικά εμφάνιση της ετικέτας από το τέλος της παραγωγής της προηγούμενης 308 GTi το 2021.
Η γαλλική φίρμα δεν έχει αποκαλύψει τεχνικά στοιχεία ακόμα, όμως υπόσχεται ένα αυτοκίνητο ευέλικτο, δυνατό και άκρως διασκεδαστικό, με στόχο να προσφέρει μια "αξέχαστη οδηγική εμπειρία". Όλα δείχνουν ότι ο άμεσος αντίπαλός του θα είναι το νέο Alpine A290, καθώς και οι πιο σκληροπυρηνικές εκδόσεις του Abarth 600e και του Alfa Romeo Junior Veloce.
Επιστροφή στο παρελθόν με βλέμμα στο ηλεκτρικό μέλλον
Ο νέος CEO της Peugeot, Alain Favey, είχε ήδη προαναγγείλει νωρίτερα μέσα στη χρονιά ότι η GTi ταυτότητα θα επανέλθει, υπογραμμίζοντας πως αποτελεί έναν συμβολισμό σύνδεσης με την πλούσια ιστορία της μάρκας και την παρουσία της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό – κυρίως μέσω του 9X8 hypercar στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC).
"Θέλουμε τα αυτοκίνητά μας να προσφέρουν ξεχωριστές οδηγικές αισθήσεις, τόσο στον οδηγό όσο και στον συνεπιβάτη", ανέφερε ο Favey, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η GTi σειρά μπορεί να επεκταθεί, αν υπάρξει θετική ανταπόκριση από το κοινό.
Τεχνικές προβλέψεις – έως και 237 ίππους
Αν και επίσημα στοιχεία λείπουν, οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για 237 ίππους, χάρη σε ένα ηλεκτρικό μοτέρ εμπρός και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen, κοινό με το Abarth 600e. Η επιτάχυνση 0-100 km/h υπολογίζεται κάτω από 6 δευτερόλεπτα, δεδομένου ότι η Peugeot θα διατηρήσει χαμηλότερο βάρος και κέντρο βάρους από τον ιταλικό «ξάδελφό» της.
Δεν αποκλείεται στο μέλλον να υπάρξει και μια ακόμα πιο ισχυρή ειδική έκδοση, στα πρότυπα της 208 GTi by Peugeot Sport, καθώς τόσο η Abarth όσο και η Alfa Romeo προσφέρουν ήδη επιλογές με 278 ίππους.
Επιδράσεις και σε άλλα μοντέλα
Η άφιξη της e-208 GTi δεν αναμένεται να μείνει χωρίς «παράπλευρες συνέπειες». Με δεδομένο ότι το μοντέλο μοιράζεται τεχνολογία με τα Vauxhall Corsa Electric και Mokka Electric, είναι πολύ πιθανό να δούμε και εκεί «καυτές» εκδόσεις με το ίδιο σύνολο κίνησης.