
Ξεχάστε τα ήσυχα EV – η Alpine φτιάχνει κτήνος με βενζίνη και ηλεκτρικό σοκ

Ενώ άλλοι μετράνε χιλιόμετρα αυτονομίας, η Alpine μετράει άλογα, ντεσιμπέλ και καρδιακούς παλμούς. Το supercar του 2028 δεν ζητά συγγνώμη. Ούτε εξηγήσεις.
Η Alpine επιβεβαίωσε επισήμως ότι ετοιμάζει για το 2028 ένα ολοκαίνουργιο υπεραυτοκίνητο με υβριδικό σύστημα κίνησης και πάνω από 1000 ίππους, βάζοντας ξεκάθαρα στο στόχαστρο μοντέλα όπως η Ferrari SF90 Stradale και η Lamborghini Revuelto.
Στην καρδιά του θα βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος V6 κινητήρας, σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός άξονα, δημιουργώντας τετρακίνηση και απίστευτη απόδοση.
Το νέο μοντέλο θα αποτελέσει τη φυσική εξέλιξη του πρωτότυπου Alpenglow, το οποίο είχε παρουσιάσει η Alpine με κινητήρα V6 και εν δυνάμει χρήση υδρογόνου. Αν και το brand είχε μέχρι πρότινος προσανατολιστεί προς πλήρως ηλεκτρικό μέλλον – με το A110 να αποσύρεται το 2026 – τελικά αποφάσισε πως τα supercars δεν μπορούν να υπάρξουν χωρίς ήχο και ένταση.
«Δεν πουλάμε ηλεκτρικά. Πουλάμε πάθος»
Με αυτά τα λόγια, ο CEO της Alpine, Philippe Krief, έδωσε το στίγμα της νέας φιλοσοφίας. Μιλώντας στην παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού crossover A390, τόνισε πως το brand δεν πρόκειται να θυσιάσει την οδηγική συγκίνηση στο βωμό της ηλεκτροκίνησης.
Το νέο supercar θα αναπτυχθεί εξ ολοκλήρου από τη νέα αγωνιστική και τεχνολογική μονάδα Hypertech Alpine, που στεγάζεται στο Viry-Châtillon – το ίδιο μέρος όπου κατασκευάζονται οι κινητήρες της Renault F1.
Στόχος: λιγότερο από 1600 κιλά και... οδηγική τελειότητα
Η Alpine βάζει στόχο να κρατήσει το βάρος κάτω από τα 1600 κιλά, κάτι εντυπωσιακό για υβριδικό supercar με 1000+ ίππους. Η διαχείριση της ισχύος ανά τροχό μέσω των δίδυμων ηλεκτροκινητήρων μπροστά θα προσφέρει κορυφαία ακρίβεια στην οδήγηση.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το ότι δεν θα χρησιμοποιηθούν οι προηγμένοι axial-flux κινητήρες της Yasa (όπως στη Ferrari SF90), αλλά πιο «παραδοσιακοί» radial-flux ηλεκτροκινητήρες, σχεδιασμένοι εσωτερικά από την Alpine.
«Οι axial-flux είναι τέλειοι ανάμεσα στον κινητήρα και το κιβώτιο. Αλλά στον εμπρός άξονα, η διάμετρος δεν μας νοιάζει τόσο,» εξηγεί ο Krief.
Κλείσιμο του ματιού στο υδρογόνο – και στην… τσέπη σας
Το πρωτότυπο Alpenglow παρουσίαζε και τη δυνατότητα χρήσης υδρογόνου, μια πιθανή λύση για το μέλλον, μετά τις αυστηρές ευρωπαϊκές απαγορεύσεις εκπομπών CO₂ το 2035.
Η τιμή του νέου μοντέλου θα ξεπερνά τις €200.000, αλλά θα παραμείνει «λογική» για τα δεδομένα των supercars. «Αφού πουλάμε Renault 5 Turbo με €155.000, φανταστείτε τι μπορούμε να κάνουμε με την Alpine...», είπε χαμογελώντας ο Krief.
F1 τεχνογνωσία και δρόμος σε πλήρη σύνδεση
Η Hypertech Alpine φιλοδοξεί να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στους αγώνες και την καθημερινότητα, κάτι που πολλοί κατασκευαστές προσπάθησαν αλλά λίγοι κατάφεραν.
«Θα δημιουργήσουμε πολλαπλές γέφυρες ανάμεσα στους δύο κόσμους – όχι απλώς έμπνευση, αλλά πραγματική μεταφορά τεχνογνωσίας», είπε ο Krief. Και ο CEO της Renault Group, Luca de Meo, συμπλήρωσε: «Η Hypertech θα αξιοποιήσει την αριστεία του motorsport για να δώσει ώθηση στην Alpine και σε ολόκληρο τον Όμιλο Renault.»
Το 2028 αργεί ακόμα, αλλά η Alpine φαίνεται αποφασισμένη να μπει με φόρα στο club των υπεραυτοκινήτων – και αυτή τη φορά, με όπλο όχι μόνο την παράδοση, αλλά και την τεχνολογία της F1.