Alpine A390: Τρία μοτέρ, 464 ίπποι και... ντριφτάρει

Με τεχνολογία εμπνευσμένη από την F1, το νέο A390 υπόσχεται να φέρει την οδηγική απόλαυση εκεί που συνήθως κυριαρχεί η πρακτικότητα.

Η Alpine αφήνει τις πίστες για λίγο και περνά στο... στρατόπεδο των SUV, χωρίς όμως να θυσιάζει τη σπορ ψυχή της. Το νέο A390, ένα κουπέ SUV με τριπλό ηλεκτροκινητήρα και 464 ίππους, βάζει στο στόχαστρο την ηλεκτρική Porsche Macan, αλλά και πιο "γήινους" ανταγωνιστές όπως το Hyundai Ioniq 5 N και το Tesla Model Y.

Από το concept στην πραγματικότητα – και με άγριες διαθέσεις

Το A390 είναι το τρίτο μέλος της οικογένειας της Alpine μετά το κλασικό A110 και το φρέσκο A290. Και ναι, παραμένει σχεδόν ολόιδιο με το πρωτότυπο που είδαμε στο Σαλόνι του Παρισιού. Με μήκος 4,6 μέτρα, ύψος 1,5 μέτρο και πορτμπαγκάζ 532 λίτρων, προσφέρει τη χρηστικότητα που απαιτεί η κατηγορία – αλλά με εμφάνιση και τεχνολογία που θυμίζει κάτι πιο... Le Mans.

Τρία μοτέρ, 464 ίπποι και... ντριφτάρει

Κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα κρύβεται ένα πλήρως εξελιγμένο τριπλό σύστημα κίνησης: δύο ηλεκτροκινητήρες πίσω, ένας μπροστά, με έμφαση στον πίσω άξονα για γνήσια σπορ οδήγηση και torque vectoring που δε φρενάρει τροχούς, αλλά τους επιταχύνει — για καλύτερο έλεγχο και... ελεγχόμενο τσαλίμι στις στροφές.

Ο CEO της Alpine, Philippe Krief, το περιγράφει ως ένα SUV που «συμπεριφέρεται σαν ελαφρύ αυτοκίνητο». Το νούμερο μιλά από μόνο του: επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,9 δευτερόλεπτα στην έκδοση GTS των 464 ίππων, με 596 lb-ft ροπής. Υπάρχει και μια πιο "ήπια" έκδοση GT με 395 ίππους, ενώ μια ακόμη πιο οικονομική παραλλαγή με διπλό μοτέρ φαίνεται να είναι στα σκαριά.

Όχι μόνο γρήγορο, αλλά και πρακτικό

Το A390 βασίζεται στην πλατφόρμα Ampr Medium του Renault Group, κοινή με τα Scenic και Ariya, αλλά μόνο στα... βασικά. Από εκεί και πέρα, η Alpine έχει βάλει την πινελιά της παντού. Η μπαταρία των 89kWh προσφέρει αυτονομία 342 μιλίων (550 km) κατά WLTP και ταχυφόρτιση έως 190kW.

Εσωτερικό για οδηγούς – και για geeks

Στο εσωτερικό, βρίσκεις ένα συνδυασμό από high-tech και motorsport: κατακόρυφη οθόνη αφής στραμμένη στον οδηγό, φυσικά χειριστήρια στο τιμόνι και την κονσόλα, επιλογέα "overtake" για προσωρινή μέγιστη ισχύ, και ρυθμιζόμενη ανάκτηση πέδησης μέσω διακόπτη εμπνευσμένου από αγωνιστικό τιμόνι.

Αντίθετα με το Ioniq 5 N, δεν υπάρχει ψευτο-κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά προσφέρεται επιλογή τεχνητού ήχου Alpine, βασισμένου στον ήχο του τετρακύλινδρου A110.

 

Το μέλλον της Alpine περνά από ρεύμα

Το A390 είναι το δεύτερο από τα επτά ηλεκτρικά μοντέλα που ετοιμάζει η Alpine. Θα ακολουθήσουν η ηλεκτρική A110 (κουπέ και κάμπριο), το νέο A310 τετράπορτο fastback που θα ανταγωνιστεί το Polestar 4, και —κάποτε— δύο μεγαλύτερα SUV που προορίζονταν για την Αμερική. Όμως, με τους νέους δασμούς εισαγωγής που επέβαλε ο Ντόναλντ Τραμπ, αυτά τα σχέδια πάγωσαν προσωρινά.

Τέλος εποχής για την A110

Το A110, το αυτοκίνητο που επανέφερε την Alpine στο χάρτη το 2017, αποσύρεται το 2026. Αλλά η γαλλική φίρμα δεν φαίνεται να κοιτά πίσω — το μέλλον της είναι ηλεκτρικό, γρήγορο και εξαιρετικά ενδιαφέρον.

Διαβάστε ακόμη: Όταν η πίστα γονάτισε μπροστά σε έναν ανίκητο θρύλο

Antonelli: Με τον σταυρό στην πλάτη και τον άνεμο στο στήθος