Ποια είναι η ρήτρα που του κόβει τα φτερά του Max για το 2026

Ο Max Verstappen οδεύει προς ενεργοποίηση μιας ρήτρας στο συμβόλαιό του που θα τον κρατήσει στη Red Bull και για το 2026. 

Η ρήτρα, που του επιτρέπει να αποχωρήσει από την ομάδα, θα πάψει να ισχύει στο τέλος του Grand Prix Αυστρίας – εφόσον ο Verstappen παραμένει εντός της πρώτης τετράδας της βαθμολογίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Αυτή τη στιγμή, ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής βρίσκεται στην 3η θέση με 136 βαθμούς, 57 μπροστά από τον πέμπτο Charles Leclerc (79 βαθμοί). Αν στο τέλος του Ισπανικού Grand Prix ο Verstappen εξακολουθεί να έχει προβάδισμα τουλάχιστον 50 βαθμών από τον πέμπτο της κατάταξης, η συγκεκριμένη ρήτρα παύει οριστικά να ισχύει, «κλειδώνοντας» τη συνέχεια του στην ομάδα του Milton Keynes μέχρι και το 2026.

Το συμβόλαιο του Verstappen, που λήγει το 2028, τροποποιήθηκε πέρυσι, όταν έληξε η εσωτερική διαμάχη στη Red Bull, καταργώντας και τη ρήτρα που του επέτρεπε να φύγει σε περίπτωση αποχώρησης του Helmut Marko. Ωστόσο, η ρήτρα απόδοσης βάσει βαθμολογικής θέσης παρέμεινε και λήγει στο τέλος Ιουνίου.

Και αν όχι Red Bull; Mercedes στο βάθος...

Κατά τη διάρκεια του χειμώνα υπήρξαν έντονες φήμες περί μετακίνησής του στην Aston Martin, με αναφορές σε τεράστια οικονομική πρόταση. Όμως, αυτά τα σενάρια έχουν ουσιαστικά εξαφανιστεί τους τελευταίους μήνες.

Τη θέση τους έχουν πάρει οι ολοένα και εντονότερες φήμες για μετακίνηση στη Mercedes, κυρίως εξαιτίας της καθυστέρησης στην ανανέωση συμβολαίου του George Russell. Αν και η Mercedes δηλώνει ότι οι συζητήσεις προχωρούν «κανονικά» και πως η συμφωνία αναμένεται «κοντά στο GP Ισπανίας», η χρονική σύμπτωση με τις εξελίξεις στο μέτωπο Verstappen δεν περνά απαρατήρητη.

Ο Russell, με 99 βαθμούς και σταθερή απόδοση, έχει αυξήσει κατακόρυφα την αγοραστική του αξία, και το μέλλον του στη Mercedes θα μπορούσε να είναι άμεσα συνδεδεμένο με το πού θα επιλέξει τελικά να συνεχίσει ο Ολλανδός.

Η ουσία;

Αν ο Verstappen παραμείνει μπροστά από τον Leclerc (ή όποιον βρίσκεται 5ος) κατά τουλάχιστον 50 βαθμούς μετά τη Βαρκελώνη, η Red Bull θα τον κρατήσει και το 2026, χωρίς καμία δυνατότητα εξόδου από πλευράς του.

Μέχρι τότε όμως, η Mercedes παραμένει στη γωνία, διατηρώντας ζωντανή την πιθανότητα μιας από τις πιο ηχηρές μεταγραφές στην ιστορία της F1.

Διαβάστε ακόμη: Όταν η πίστα γονάτισε μπροστά σε έναν ανίκητο θρύλο

Antonelli: Με τον σταυρό στην πλάτη και τον άνεμο στο στήθος