
Porsche Le Mans supercar με πινακίδες για το δρόμο

Η Porsche μετατρέπει το αγωνιστικό 963 του Le Mans σε ένα μοναδικό υπερ-αυτοκίνητο δρόμου – με κόστος περίπου 5 εκατομμύρια ευρώ.
Η Porsche αποκάλυψε την 963 RSP, μία street-legal εκδοχή του υβριδικού της αγωνιστικού από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC).
Με έμπνευση από τη μοναδική, νομιμοποιημένη για τον δρόμο Porsche 917 που είχε κατασκευαστεί το 1975 για τον Ιταλό κόμη Gregorio Rossi di Montelera, η νέα RSP φέρνει το άρωμα της πίστας La Sarthe στους δημόσιους δρόμους – και το κάνει με άκρως θεαματικό τρόπο.
Ένα μηχανικό τέρας με πινακίδες
Η RSP βασίζεται απευθείας στο αγωνιστικό 963 LMDh, που τρέχει τόσο στο WEC όσο και στο αμερικανικό IMSA με την ομάδα της Penske. Φέρει ένα υβριδικό σύστημα ισχύος 671 ίππων με έναν twin-turbo V8 των 4.6 λίτρων, προερχόμενο από την Porsche 918 Spyder.
Παρόλο που η Porsche δεν δημοσίευσε αναλυτικά τεχνικά στοιχεία, θεωρείται βέβαιο πως η RSP αγγίζει το 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 3 δευτερόλεπτα και ξεπερνά τα 330 χλμ./ώρα τελική.
Ένα αγωνιστικό χωρίς... υπερβολές
Για να καταστεί νομίμως οδηγίσιμο, το αυτοκίνητο απέκτησε:
-
Φλας και φώτα φρένων
-
Υψηλότερη ανάρτηση
-
Λάστιχα βροχής που αντέχουν και στο οδόστρωμα
-
Ελαφρώς κλειστά φτερά, για να μην ρίχνουν πέτρες στο παρμπρίζ
Επιπλέον, αντί για το κουμπί που δίνει στους πιλότους νερό κατά τη διάρκεια του αγώνα, τοποθετήθηκε… ποτηροθήκη.
Δόξα και λεπτομέρεια
Το εσωτερικό είναι φτιαγμένο στα πρότυπα της 917 του κόμη: καφέ δέρμα, vintage διάκοσμος και μια Martini Silver απόχρωση που χρειάστηκε ειδική επεξεργασία λόγω του πλήρως ανθρακονημάτινου αμαξώματος.
Η κατασκευή πραγματοποιήθηκε από τη Sonderwunsch, τη μονάδα εξατομίκευσης της Porsche στην Ατλάντα, και αποτελεί παραγγελία του ίδιου του Roger Penske – του τρανού αφεντικού της ομώνυμης ομάδας.
Προσοχή όμως: Παρά το ότι είναι "νόμιμο", για να ξεκινήσει ο κινητήρας της RSP απαιτείται... φορητός υπολογιστής, όχι κλειδί.
Η Porsche δηλώνει πως η 963 RSP είναι προς το παρόν μοναδικό κομμάτι και κοστίζει περίπου 5 εκατομμύρια ευρώ. Παρόλα αυτά, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να κατασκευάσει και άλλο – αν βρεθεί ο κατάλληλος πελάτης.
Η επίσημη πρεμιέρα της θα γίνει στην πίστα του Le Mans στα πλαίσια του θρυλικού 24ωρου αγώνα το ερχόμενο weekend.
Παρακολουθήστε εδώ: Ο Max σημαδεύτηκε, η McLaren συνέχισε | SpeedΖone Podcast EP76
Διαβάστε εδώ: Οι μάγκες δεν υπάρχουν πια, τους πάτησε το τρένο
Διαβάστε ακόμη Le Mans 2025: Ο δρόμος προς την αθανασία