Η Xiaomi πιάνει ταχύτητες εκεί που δεν πιάνει καν το Wi-Fi

Η κινεζική Xiaomi δεν φτιάχνει μόνο τηλέφωνα – τώρα καταρρίπτει και ρεκόρ ταχύτητας στις πίστες. 

Η Xiaomi έκανε το αδιανόητο: έστειλε την ηλεκτρική της υπερ-λιμουζίνα, SU7 Ultra, στο Nurburgring και γύρισε τη διαβόητη Nordschleife πιο γρήγορα από οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής – και πιο συγκεκριμένα 2,6 δευτερόλεπτα ταχύτερα από την Porsche Taycan Turbo GT.

Πόσο γρήγορα μιλάμε;

Με 1527 ίππους από τρεις ηλεκτροκινητήρες και ένα προαιρετικό πακέτο πίστας, το SU7 Ultra σταμάτησε το χρονόμετρο στο 7:04.957, αφήνοντας πίσω την Taycan Turbo GT και το δικό της 7:07.55.

Αυτό το επίτευγμα το φέρνει μόλις 20 δευτερόλεπτα πίσω από το καθαρά αγωνιστικό πρωτότυπο της Xiaomi, που δημιουργήθηκε πέρσι σε συνεργασία με τη βρετανική Prodrive.

Από smartphone σε υπερ-σεντάν

Το SU7 Ultra δεν είναι απλώς γρήγορο – είναι υπερφυσικά γρήγορο. Επιταχύνει στα 100 km/h σε 1,98 δευτερόλεπτα και η τελική του αγγίζει τα 333 km/h. Αυτή η τρέλα οφείλεται σε τρεις κινητήρες:

  • Δύο V8S (ένας σε κάθε πίσω τροχό), απόδοσης 570 ίππων ο καθένας

  • Ένας V6S εμπρός με 387 ίππους

  • Όλα μαζί: 1527 ίπποι και τετρακίνηση, φυσικά.

Σύγκριση; Η Porsche Taycan Turbo GT έχει 1092 ίππους.

Οι κινητήρες της Xiaomi HyperEngine V8S φτάνουν τις 27.200 rpm, και έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν επίπεδα απόδοσης αντίστοιχα ενός σύγχρονου V8 βενζίνης.

Τεχνολογία, πλατφόρμα και αυτονομία

Το SU7 Ultra βασίζεται στην πλατφόρμα Modena της Xiaomi και στο ιδιόκτητο σύστημα 800V. Συνδυάζεται με την μπαταρία CATL Qilin 2.0 χωρητικότητας 93,7kWh.

  • Μέγιστη αυτονομία (κύκλος CLTC): 620 χιλιόμετρα

  • 0-200 km/h: σε μόλις 5,86 δευτερόλεπτα

Σασί, φρένα και αεροδυναμική

Για να συγκρατήσει τόση δύναμη, το SU7 Ultra εξοπλίζεται με:

  • Αναρτήσεις Bilstein Evo T1

  • Φρένα AP Racing (αντί για τα Brembo των άλλων SU7):

    • 430mm εμπρός και 410mm πίσω carbon-ceramic δίσκοι

    • 6πίστονες δαγκάνες εμπρός, πλωτή μονή πίσω

Αεροδυναμικά, διαφέρει από το ακραίο πρωτότυπο: έχει μικρότερη εμπρός αεροτομή, πιο ήπιο καπό, και πιο "φιλική" πίσω πτέρυγα από ανθρακονήματα, μαζί με ενεργό διαχύτη που ρυθμίζεται κατά 16° για έξτρα κάθετη δύναμη.

  • Σύνολο κάθετης δύναμης: 285 κιλά στην τελική

  • Βάρος: κάτω από 2400 κιλά, χωρίς να δίνεται ακριβής αριθμός

Και κάτι ακόμα...

Η αγωνιστική έκδοση του SU7 Ultra –με αμάξωμα από ανθρακονήματα και αγωνιστικές τροποποιήσεις– έγραψε 6:46.874 στο ‘Ring, στα χέρια του Βρετανού οδηγού David Pittard, και πλέον κρατά το ρεκόρ για τετράθυρα σεντάν στο Nürburgring.