
Νέο Hyundai Ioniq 6 N στο Goodwood

Το κορεατικό όπλο απέναντι σε Tesla Model 3 Performance και BMW M3 ετοιμάζεται για… μάχη στη διάσημη ανάβαση
Ήρθε η ώρα του. Το πολυαναμενόμενο Hyundai Ioniq 6 N, το ηλεκτρικό "όπλο" από την Κορέα που φιλοδοξεί να τα βάλει με κατεστημένα όπως το Tesla Model 3 Performance και το BMW M3, θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο του στο Goodwood Festival of Speed τον Ιούλιο – εκεί όπου παρουσιάστηκε και το Ioniq 5 N το 2023.
Η επιλογή δεν είναι τυχαία: το Goodwood δεν είναι απλώς μια έκθεση, είναι ο θεσμός όπου το καλοκαίρι μυρίζει βενζίνη, λάστιχο και… ρεύμα.
Η Hyundai μάς είχε ήδη δώσει πρόγευση με το concept RN22e πριν από τρία χρόνια, ένα "κινητό εργαστήριο" που έστρωσε τον δρόμο για τη νέα αυτή καυτή έκδοση του Ioniq 6. Πλέον, μπαίνουμε στην τελική ευθεία.
Ναι, είναι N
Το Ioniq 6 N θα βασίζεται στη φιλοσοφία της σειράς N, με εστίαση στη σπορτίφ οδήγηση, την ικανότητα για χρήση σε πίστα και τη δυνατότητα να το οδηγείς κάθε μέρα χωρίς να σε εξουθενώνει.
Από την εικόνα του και μόνο φαίνεται ότι δεν πρόκειται για απλό facelift: φουσκωμένα φτερά, πιο φαρδύ αμάξωμα, ελαφριές ζάντες και ένα τεράστιο πίσω φτερό πάνω από μία διακριτική ducktail αεροτομή δίνουν τον τόνο.
Το πίσω μέρος έχει μαύρο πάνελ με laser-cut LED φωτιστικά σώματα – κάτι σαν ένα sci-fi διαμαντάκι από το μέλλον.
Μηχανικά & Τεχνολογικά: Πάνω από 600 ίππους
Όλα δείχνουν ότι θα χρησιμοποιεί το ίδιο μηχανικό σύνολο με το Ioniq 5 N: δύο ηλεκτροκινητήρες με ισχύ που αγγίζει τους 641 ίππους και μπαταρία 84kWh. Το 0-100 km/h αναμένεται σε περίπου 3,4 δευτερόλεπτα, δηλαδή όσο χρειάζεται για να αναρωτηθείς: "Πού πήγε ο δρόμος;".
Η αεροδυναμική του αμαξώματος έχει εξεταστεί εξονυχιστικά, καθώς όπως είπε και ο Simon Loasby (επικεφαλής σχεδιασμού της Hyundai), το αμάξωμα με τις καμπύλες “τραβάει τον αέρα κάτω και σηκώνει το αυτοκίνητο ψηλά”. Η λύση; Φτερό. Και τι φτερό…
Από πλευράς ανάρτησης, το Ioniq 6 N θα διατηρεί παραδοσιακά ελατήρια, αλλά χάρη στο χαμηλότερο κέντρο βάρους ίσως αποδειχτεί ακόμα πιο απολαυστικό από το "ψηλότερο" Ioniq 5 N.
Ηλεκτρονικές "μεταμφιέσεις": Εμπειρία με software
Η Hyundai κάνει level up και στο software. Το τιμόνι, το γκάζι, η ανάκτηση ενέργειας και η απόκριση μπορούν να ρυθμιστούν με ακρίβεια, δίνοντας στο Ioniq 6 N διαφορετικούς "χαρακτήρες". Από "καθημερινό cruiser" μέχρι "αδρεναλίνη-με-τροχούς".
Και ναι, ηχητικά εφέ από κινητήρα εσωτερικής καύσης και "εικονικά" κατεβάσματα με τα paddles είναι μέσα στο μενού.
Εσωτερικό: Sporty με βάση το γνώριμο
Το cockpit του Ioniq 6 N θα βασίζεται στο ήδη κομψό και φουτουριστικό σαλόνι του απλού Ioniq 6, αλλά με πιο σπορτιφ πινελιές, όπως μπάκετ καθίσματα και το νέο τιμόνι τύπου N από το Ioniq 5 N.
Διαθεσιμότητα: Το περιμένουμε φέτος
Αμέσως μετά την επίσημη παρουσίαση στο Goodwood, οι παραγγελίες αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στο φθινόπωρο, με τις πρώτες παραδόσεις πιθανόν πριν τελειώσει το 2025.
Με λίγα λόγια, ετοιμαστείτε για ένα νέο game-changer στην κατηγορία των ηλεκτρικών επιδόσεων. Το Hyundai Ioniq 6 N δεν ήρθε απλώς για να κάνει θόρυβο. Ήρθε για να δείξει πώς γίνεται… χωρίς ήχο.