Το Peugeot GTi επιστρέφει – με 278 ίππους

Το θρυλικό σήμα GTi αναβιώνει στο e-208 με επιδόσεις που ενθουσιάζουν και σχεδίαση που εμπνέεται από το εμβληματικό 205.

Μετά από χρόνια απουσίας, η Peugeot επαναφέρει το εμβληματικό σήμα GTi, αυτή τη φορά πάνω στο πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων: το e-208 GTi. Η επίσημη αποκάλυψη έγινε στο φετινό 24ωρο του Le Mans, σε μια στιγμή ιδιαίτερα φορτισμένη (κυριολεκτικά και μεταφορικά) για την ιστορία της μάρκας.

Απόγονος του 205 GTi με 278 ίππους

Η Peugeot δανείστηκε τον ηλεκτροκινητήρα από το Alfa Romeo Junior Veloce – συγγενικό μοντέλο μέσω του ομίλου Stellantis – και τον τοποθέτησε στον εμπρός άξονα μαζί με μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Το αποτέλεσμα είναι 278 ίπποι και 35,1 kgm ροπής, νούμερα υπερδιπλάσια από αυτά του βασικού e-208.

Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 5,7 δευτερόλεπτα, χρόνος ταχύτερος από το Mini JCW Electric και το Alpine A290 GT Performance. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 km/h.

Κάτω, φαρδύτερο και με περισσότερη «τρέλα»

Η GTi έκδοση κάθεται 30 mm χαμηλότερα από το απλό e-208, ενώ τα μετατρόχια έχουν φαρδύνει (+56 mm μπροστά και +27 mm πίσω). Το αμάξωμα αποκτά έντονο σπορ παρουσιαστικό με εμπρός σπόιλερ, μεγάλο πίσω διαχύτη με φωτιστικό εμπνευσμένο από αγωνιστικά και εντυπωσιακή αεροτομή.

Τα 18άρια ζάντες σχεδιάστηκαν με αναφορές στην 205 GTi 1.9, και φοράνε ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2. Πίσω από αυτές, μπροστά, κρύβονται δίσκοι φρένων 355 mm.

Το στήσιμο έχει δεχτεί σημαντικές ενισχύσεις: υδραυλικοί αποσβεστήρες, αντιστρεπτική πίσω και πιο «νευρικό» τιμόνι για καλύτερη ανταπόκριση.

Ντύσιμο... retro-GTi

Μέσα στην καμπίνα, οι αναφορές στο παρελθόν είναι διάχυτες: μπικελί bucket καθίσματα με κόκκινο-μαύρο μοτίβο, κόκκινες λεπτομέρειες στα πατάκια και Alcantara στο τιμόνι και τα καθίσματα. Κατά τα άλλα, η σχεδίαση του ταμπλό παραμένει κοινή με το απλό e-208.

Επιδόσεις και τεχνολογία μπαταρίας

Παρότι η μπαταρία παραμένει η ίδια (54 kWh), έχει δεχτεί λογισμικό αναβάθμισης εμπνευσμένο από το αγωνιστικό 9X8 ώστε να βελτιωθεί η διαχείριση θερμοκρασίας και η ανάκτηση ενέργειας. Η αυτονομία φτάνει τα 350 km (217 μίλια) και η φόρτιση από 20% στο 80% διαρκεί κάτω από 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή 100 kW.

«Κρατάμε τις πόρτες ανοιχτές και για βενζινοκίνητα GTi»

Παρόλο που το νέο e-208 GTi είναι αμιγώς ηλεκτρικό, ο CEO της Peugeot Alain Favey δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο επαναφοράς θερμικών GTi μοντέλων: «Περιμένουμε να δούμε τις αντιδράσεις του κοινού. Προς το παρόν, ξεκινάμε με το e-208 GTi».

Le Mans 24hrs: Η «πειρατική» Ferrari του μονόχειρου κουρσάρου κλέβει τη νίκη