
Η BMW δεν έχει ορίσει ημερομηνία λήξης για τα χειροκίνητα

Η BMW δεν αποκλείει το ενδεχόμενο μελλοντικών M με χειροκίνητο κιβώτιο.
Μπορεί οι καιροί να έχουν αλλάξει και η εποχή της βενζίνης να οδεύει σταδιακά προς το τέλος της, αλλά το πάθος για οδήγηση δεν παραδίνεται τόσο εύκολα. Κι αυτό φαίνεται πως το γνωρίζουν καλά οι άνθρωποι της BMW M. Σε πρόσφατη συνέντευξή της στο BMW Blog, η Sylvia Neubauer, στέλεχος της M GmbH, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να συνεχίσουμε να βλέπουμε χειροκίνητα κιβώτια και σε επόμενες γενιές μοντέλων. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «αν οι μηχανικοί της BMW M μπορούν να το κάνουν να συμβεί, νομίζω ότι πάντα θα προσπαθήσουν».
Δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιος από την ομάδα της M αφήνει ένα τέτοιο παράθυρο ανοιχτό. Το 2022, ο Frank van Meel είχε δηλώσει ότι το χειροκίνητο κιβώτιο θα συνεχίσει να προσφέρεται στις M2, M3 και M4 τουλάχιστον μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Έναν χρόνο αργότερα, ωστόσο, κάποιος άλλος είχε «παγώσει» τις ελπίδες, μιλώντας για αδυναμία των προμηθευτών να συνεχίσουν την υποστήριξη του εξάριου συστήματος.
Παρόλα αυτά, η πιο πρόσφατη τοποθέτηση φέρνει νέο φως — κι αν υπάρχει ένα μοντέλο που θα μπορούσε να κρατήσει ζωντανό το χειροκίνητο κιβώτιο στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, αυτό είναι αναμφίβολα η επόμενη M3 με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Με δεδομένο ότι το μοντέλο αυτό θα συνυπάρχει με την αμιγώς ηλεκτρική M3, ένα εξάρι χειροκίνητο θα μπορούσε να της δώσει αυτό το κάτι που την ξεχωρίζει από μια κατά τα άλλα ταχύτερη και πιο ισχυρή ηλεκτρική εκδοχή.
Δεν αποκλείεται επίσης να δούμε κάτι ανάλογο και σε πιο συλλεκτικά ή περιορισμένης παραγωγής μοντέλα, όπως για παράδειγμα το εντυπωσιακό BMW Skytop. Αν και η μάρκα δεν έχει παρουσιάσει κανένα τέτοιο εγχείρημα με χειροκίνητο κιβώτιο μετά την Z8 του 1998, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην το ξανακάνει — ειδικά όταν ακόμη και η Ferrari εξετάζει την πιθανότητα να επιστρέψει στα «μπιχλιμπίδια» με τρεις πεντάλ.
Το αν θα δούμε τελικά άλλη μια χειροκίνητη M3, ή μια M4 που σε προκαλεί να κάνεις τις αλλαγές εσύ και όχι ο υπολογιστής, μένει να φανεί. Αλλά όσο υπάρχουν μηχανικοί που "θα προσπαθούν πάντα", υπάρχει και ελπίδα.