Ο Duster παραμένει σκληροτράχηλο 4x4 στην εποχή της ηλεκτροκίνησης

Η Dacia προετοιμάζει το best-seller της για το αύριο, χωρίς να αλλοιώσει τον χαρακτήρα του.

Η Dacia ετοιμάζει την ηλεκτρική μετάβαση του Duster και όλα δείχνουν πως το μοντέλο που εδώ και χρόνια έχει ταυτιστεί με την απλότητα, την προσιτή τιμή και την ικανότητα εκτός δρόμου, δεν σκοπεύει να απαρνηθεί τίποτα από αυτά στην πορεία προς την ηλεκτροκίνηση. Η ηλεκτρική εκδοχή του Duster θα διατηρήσει τις 4κίνητες δυνατότητές του, κάτι που ήδη επιβεβαιώθηκε με τη δυνατότητα τοποθέτησης δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα της πλατφόρμας CMF-BEV.

Το φθινόπωρο, η ρουμανική φίρμα θα παρουσιάσει τη νέα της κατεύθυνση, συνεχίζοντας τη μετάβαση που ξεκίνησε με το μεγαλύτερο Bigster, που ήδη κυκλοφόρησε ως η νέα ναυαρχίδα της. Ο CEO της Dacia, Denis Le Vot, έχει δηλώσει ξεκάθαρα πως "θα ειπωθούν πολλά για την ηλεκτροκίνηση" στη συγκεκριμένη παρουσίαση, αφήνοντας να εννοηθεί πως θα μπουν τα πρώτα θεμέλια για το μέλλον των Sandero, Jogger, Duster και Bigster σε μια εποχή χωρίς θερμικούς κινητήρες.

Μέχρι σήμερα, η Dacia έχει στη γκάμα της μόνο ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο για την Ευρώπη – το μικρό Spring – ενώ η υπόλοιπη οικογένεια παραμένει πιστή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, η ευρωπαϊκή απαγόρευση πωλήσεων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035 αλλάζει τους σχεδιασμούς και ήδη έχουν μπει σε τροχιά ανάπτυξης οι πρώτες ηλεκτρικές εκδοχές για όλα τα μοντέλα της.

Ο ηλεκτρικός Duster, παρότι δεν έχει ακόμη ημερομηνία κυκλοφορίας, θεωρείται δεδομένος. Σύμφωνα με τον ίδιο τον Le Vot, "θα έρθει όταν είναι η ώρα", χωρίς προς το παρόν να δίνονται τεχνικές λεπτομέρειες για την έκδοση. Το μόνο βέβαιο είναι ότι θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-BEV, την ίδια που χρησιμοποιούν τα Renault 5 και Renault 4, αλλά και το επερχόμενο Twingo. Η αρχιτεκτονική αυτή είναι παραλλαγή της υπάρχουσας CMF-B, προσαρμοσμένη για ηλεκτροκίνηση, και μπορεί να υποστηρίξει αμαξώματα από μικρά hatchbacks έως και SUV μεσαίου μεγέθους.

Το σημαντικότερο νέο είναι ότι η CMF-BEV μπορεί πλέον να φιλοξενήσει και δεύτερο ηλεκτροκινητήρα, καθιστώντας εφικτή την τετρακίνηση – κάτι που έλειπε από τα μέχρι τώρα ηλεκτρικά της Renault. Μάλιστα, μια τετρακίνητη έκδοση του Renault 4 παρουσιάστηκε πρόσφατα ως πρωτότυπο και θεωρείται προπομπός παραγωγής. Με δεδομένο ότι το Duster έχει παρόμοιες διαστάσεις, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα ακολουθήσει.

Με την κίνηση αυτή, η Dacia στοχεύει να διατηρήσει την ταυτότητά της και να παραμείνει μια από τις πιο προσιτές επιλογές 4x4 – ηλεκτρική πλέον – απέναντι σε μοντέλα όπως το νέο Fiat Grande Panda 4x4 και το μικρό Land Cruiser της Toyota. Παράλληλα, μέσα στο 2025 θα λανσάρει και μια υβριδική έκδοση 4x4 του τρέχοντος Duster, με ηλεκτροκίνηση στον πίσω άξονα για να ανταγωνιστεί το Jeep Avenger 4xe.

Η ηλεκτρική εκδοχή του Duster θα είναι το δεύτερο μοντέλο της φίρμας που θα αποκτήσει EV έκδοση, μετά το Sandero που προγραμματίζεται να γίνει αμιγώς ηλεκτρικό στην επόμενη γενιά του, το 2027. Στο μεταξύ, η Dacia θα ενισχύσει τη γκάμα της με δύο νέα μοντέλα στην κατηγορία C, τα οποία θα πλαισιώσουν το Bigster, με στόχο να κερδίσει έδαφος σε μια από τις πιο ανταγωνιστικές αγορές της Ευρώπης. Τα νέα αυτά μοντέλα αναμένονται έως το 2027 και θα είναι θερμικά στην αρχική τους μορφή.

Όπως συμβαίνει ήδη με τα Clio και Renault 5, έτσι και στην περίπτωση του Duster, η Dacia σκοπεύει να προσφέρει τόσο θερμικές όσο και ηλεκτρικές εκδόσεις του μοντέλου της, παράλληλα, με στόχο να καλύψει διαφορετικά κοινά. Δεν έχει γίνει γνωστό αν οι εκδόσεις αυτές θα συναρμολογούνται στο ίδιο εργοστάσιο, αλλά είναι ξεκάθαρο πως η Dacia σκοπεύει να συνεχίσει να εκμεταλλεύεται τη modular φιλοσοφία της για να κρατήσει χαμηλά τα κόστη και, φυσικά, τις τιμές.