Fiat 500 Hybrid: Επιστροφή με χειροκίνητο κιβώτιο και γνώριμο στυλ

Η Fiat επιβεβαίωσε επίσημα την άφιξη του νέου 500 Hybrid τον Νοέμβριο, παρουσιάζοντας τα πρώτα επίσημα στιγμιότυπα που αποκαλύπτουν ένα φρεσκαρισμένο εσωτερικό και την προσθήκη εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου.

Με στόχο την ετήσια παραγωγή άνω των 100.000 μονάδων, το νέο 500 Hybrid θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο, διαθέσιμο τόσο ως hatchback όσο και ως κάμπριο.

Η εμφάνιση παραμένει σχεδόν ίδια με του ηλεκτρικού 500e, από το οποίο και δανείζεται τα περισσότερα μηχανικά και σχεδιαστικά στοιχεία. Η βασική εξωτερική διαφορά είναι η ανασχεδιασμένη μάσκα, που επιτρέπει περισσότερη ψύξη για τον θερμικό κινητήρα.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνώριμος τρικύλινδρος Firefly 1.0 λίτρου με ήπια υβριδική υποβοήθηση, ο ίδιος που χρησιμοποιούσε η προηγούμενη γενιά του 500 και το Panda.

Το εσωτερικό είναι παρμένο σχεδόν αυτούσιο από το 500e, με την οθόνη αφής των 10,25 ιντσών της Stellantis να δεσπόζει στο ταμπλό. Νέα είναι η τετράγωνη θήκη αποθήκευσης στο κέντρο, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων έχει τοποθετηθεί ψηλά, δίπλα στο τιμόνι — όπως και στο παλιό βενζινοκίνητο μοντέλο.

Η απόφαση να μετατραπεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε θερμικό αποτελεί κάτι πρωτόγνωρο για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Όμως, όπως αποκαλύφθηκε από διάφορες πηγές ήδη από τον Μάρτιο του 2024, αυτή η τολμηρή κίνηση είχε λόγο ύπαρξης.

Αφενός, η Fiat ήθελε να αυξήσει την παραγωγή στο Mirafiori, αφού οι πωλήσεις των 500e και Abarth 500e παρέμεναν χαμηλές, προκαλώντας ακόμα και παύσεις στη γραμμή παραγωγής. Αφετέρου, η διακοπή της παραγωγής του προηγούμενου 500 οφείλεται στη μη συμμόρφωσή του με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για την κυβερνοασφάλεια, που θα απαιτούσε ακριβή επαναπιστοποίηση.

Ο CEO της Fiat, Olivier François, παραδέχτηκε τις δυσκολίες, επισημαίνοντας ότι το νέο υβριδικό 500 θα ενισχύσει την παραγωγή στο Mirafiori, διασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα του εργοστασίου. Παράλληλα, χαρακτήρισε την επιστροφή του κινητήρα εσωτερικής καύσης ως απόδειξη ότι η κοινωνική συνάφεια παραμένει βασικό στοιχείο της ταυτότητας της Fiat.

Η εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει επενδύσεις ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ για την αναβάθμιση του 500e, με στόχο τη βελτίωση της πλατφόρμας του για νεότερες, πιο προσιτές τεχνολογίες μπαταριών. Αυτό αφήνει να εννοηθεί πως και η ηλεκτρική έκδοση θα δεχτεί σημαντική ανανέωση μέσα στο 2026.