Ενώ οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων ρίχνουν σχεδόν όλο το βάρος στην ηλεκτροκίνηση, η Toyota πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα – και φαίνεται να ξέρει πολύ καλά τι κάνει. Με μία ολοκαίνουργια σειρά θερμικών κινητήρων που υπόσχεται μικρότερο βάρος, καλύτερη απόδοση, λιγότερους ρύπους και εντυπωσιακή ευελιξία, ο ιαπωνικός κολοσσός στέλνει σαφές μήνυμα: ο κινητήρας εσωτερικής καύσης (ICE) κάθε άλλο παρά τελειωμένος είναι.
Η νέα οικογένεια κινητήρων περιλαμβάνει εκδόσεις 1.5 και 2.0 λίτρων, αλλά δεν πρόκειται για απλές βελτιώσεις υπάρχοντων μηχανών. Είναι σχεδιασμένοι από λευκό χαρτί, με έως και 10% μείωση σε όγκο και βάρος σε σχέση με τα σημερινά σύνολα της Toyota, κάτι που μεταφράζεται σε καλύτερη αεροδυναμική, μικρότερα εμπρός καπό και συνολικά αποδοτικότερη λειτουργία χωρίς απώλεια ισχύος.
Η ευελιξία είναι βασικό χαρακτηριστικό. Οι νέοι κινητήρες μπορούν να τοποθετηθούν τόσο εμπρός όσο και πίσω, κατά μήκος ή εγκάρσια, υποστηρίζοντας διατάξεις προσθιοκίνητες, πισωκίνητες και τετρακίνητες. Αυτό σημαίνει πως μπορούν να φορεθούν παντού – από μικρά hatchback μέχρι pickup, SUV, ακόμα και sportscar.
Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι οι νέοι κινητήρες έχουν σχεδιαστεί εξαρχής για υβριδική χρήση και συμβατότητα με εναλλακτικά καύσιμα όπως e-fuels και βιοκαύσιμα. Σύμφωνα με την Toyota, αλλά και τους συνεργάτες της Mazda και Subaru, αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προς τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος χωρίς να «σβήσει» εντελώς ο θερμικός κινητήρας από το μέλλον.
Παράλληλα, δεν λείπει το στοιχείο της απόδοσης. Οι τεχνικοί της Toyota υποστηρίζουν πως ο 2.0 λίτρων turbo κινητήρας μπορεί με άνεση να ξεπεράσει τους 400-450 ίππους, φτάνοντας ακόμα και τους 600 ίππους με μεγαλύτερο turbo. Αυτό ανοίγει τον δρόμο για επιστροφές εμβληματικών μοντέλων όπως το MR2 και το Celica, αλλά και ενίσχυση των GR εκδόσεων όπως τα GR Corolla και GR86.
Σε μία εποχή που αρκετοί θεωρούν πως οι θερμικοί κινητήρες είναι «τεχνολογία προς εξαφάνιση», η Toyota αποδεικνύει το αντίθετο. Δεν πρόκειται απλώς για συντήρηση του παλιού, αλλά για εξέλιξη του υπάρχοντος σε κάτι φρέσκο, αποδοτικό και συμβατό με τις απαιτήσεις του αύριο.
Όσο οι άλλοι στρέφονται αποκλειστικά στα EV, η Toyota δείχνει πως υπάρχει ακόμα μέλλον – και μάλιστα ανταγωνιστικό – για τη βενζίνη… αρκεί να την επανεφεύρεις.