Ηλεκτρικό με γεννήτρια: η ιδέα επιστρέφει

Ίσως η πιο υποσχόμενη τεχνολογία που πέρασε ποτέ… απαρατήρητη.

Τα range extenders – δηλαδή μικροί βενζινοκινητήρες που δεν κινούν το αυτοκίνητο αλλά φορτίζουν την μπαταρία του – επιστρέφουν δυναμικά. Και αυτή τη φορά, μπορεί να αλλάξουν πραγματικά τα δεδομένα.

Ο γερμανικός κολοσσός ZF Friedrichshafen, ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές εξαρτημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως, παρουσιάζει το 2026 δύο νέα προϊόντα: το eRE και το eRE+, modular υβριδικά συστήματα σειράς που υπόσχονται να κάνουν τους "ηλεκτρικούς με ρεζερβουάρ" ευκολότερους, φθηνότερους και αποδοτικότερους από ποτέ.

Η ιδέα δεν είναι νέα – υπήρχε ήδη στα 90s με πειραματικά Citroën, αλλά και πιο πρόσφατα στο Chevrolet Volt και στο Mazda MX-30 R-EV. Όμως η ZF φέρνει μια σημαντική διαφορά: δεν απευθύνεται στους πελάτες αλλά στους κατασκευαστές, προσφέροντάς τους ένα έτοιμο σύστημα προς ενσωμάτωση σε νέα μοντέλα, χωρίς να χρειαστεί να το σχεδιάσουν από το μηδέν.

Τι είναι όμως στην πράξη το range extender; Πρόκειται για καθαρόαιμο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που όμως διαθέτει μικρότερη μπαταρία και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια για να τη φορτίζει όταν χρειάζεται – και όχι για να κινεί τους τροχούς.

Η ZF ξεκίνησε την ανάπτυξη της πλατφόρμας eRE το 2023 στη Σαγκάη, βλέποντας τη ραγδαία άνοδο της ζήτησης για τέτοια συστήματα στην Κίνα. Το eRE προσφέρει ηλεκτροκίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ το eRE+ εξελίσσεται περαιτέρω, προσθέτοντας τετρακίνηση μέσω ενός έξυπνου μηχανισμού συμπλέκτη και πλανητικού γραναζώματος. Το αποτέλεσμα: το αυτοκίνητο κινείται κανονικά σαν ηλεκτρικό, αλλά αν χρειαστεί, ο κινητήρας ενεργοποιείται αθόρυβα για να φορτίσει την μπαταρία χωρίς άγχος αυτονομίας.

Το σύστημα είναι πλήρως συμβατό με 400V και 800V αρχιτεκτονικές, περιλαμβάνει inverter και λογισμικό, και απαιτεί μόνο έναν κινητήρα και μπαταρία από την πλευρά του κατασκευαστή. Η απόδοση κυμαίνεται από 94 έως 148 ίππους για το eRE και από 94 έως 201 ίππους για το eRE+, προσαρμόζεται δηλαδή ανάλογα με το όχημα.

Ίσως, τελικά, η καλύτερη απάντηση στην ηλεκτροκίνηση να μην είναι ολόκληρη ηλεκτρική. Με λύσεις σαν αυτή της ZF, οι κατασκευαστές έχουν έναν νέο τρόπο να προσεγγίσουν το μέλλον – ένα βήμα τη φορά, χωρίς καλώδια παντού.

 
 
Ask ChatGPT