Η Κουκουβάγια που τρώει Bugatti για πρωινό

Το Aspark Owl δεν είναι απλώς αυτοκίνητο. Είναι δήλωση. Είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν υπάρχει κανένας να σου πει «όχι». Ηλεκτρικό, εξωτικό, τρομακτικά γρήγορο και τόσο σπάνιο που το πιθανότερο είναι να μην το δεις ποτέ στο δρόμο. Αλλά και μόνο που υπάρχει, μας θυμίζει ότι η τεχνολογία δεν έχει φρένα. Κυριολεκτικά.

 


Αν νομίζατε πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι απλώς αθόρυβα, οικολογικά και... βαρετά, τότε ήρθε η στιγμή να γνωρίσετε το Aspark Owl, ένα ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο από την Ιαπωνία που λέει “sayonara” σε κάθε έννοια λογικής.

Από τη Χιροσίμα με αγάπη... και 2.012 ίππους

Το Owl (που στα αγγλικά σημαίνει "κουκουβάγια", αλλά στην πράξη φωνάζει σαν φλεγόμενος Φοίνικας) είναι το πιο γρήγορο επιταχυνόμενο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. Πώς σας φαίνεται 0–100 km/h σε 1,72 δευτερόλεπτα;

Ναι, καλά διαβάσατε. Αν βλεφαρίσετε, χάσατε την επιτάχυνση.

Και όλα αυτά χωρίς σταγόνα βενζίνης.

Πόση δύναμη χρειάζεται μια κουκουβάγια;

Τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, συνδυασμένη απόδοση 2.012 ίππων και ροπή 2.000 Nm. Οι αριθμοί είναι τόσο εξωπραγματικοί που χρειάζεσαι... κομπιουτεράκι για να το πιστέψεις. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 412 km/h και η αυτονομία αγγίζει τα 450 χιλιόμετρα — αλλά μόνο αν δεν το πατάς σαν να σε κυνηγά ο Θεός του κεραυνού.

Τεχνολογική τέχνη

Το σασί είναι από μονοκόμματο ανθρακόνημα, το αμάξωμα επίσης. Το συνολικό βάρος είναι μόλις 1.900 κιλά, που για τέτοιο θηρίο είναι... δίαιτα μοντέλου.

Και η ανάρτηση; Ρυθμιζόμενη, ηλεκτρονική, με σύστημα διεύθυνσης που θυμίζει αγωνιστικό. Όχι, δεν φτιάχτηκε για καθημερινή χρήση. Εκτός αν το δρομολόγιο σου είναι Nürburgring – Supermarket – Spa.

Παράξενα και αναπάντεχα:

  • Η πρώτη δοκιμή έγινε σε… χώρο στάθμευσης εμπορικού κέντρου. (Κανείς δεν ξέρει αν το εμπορικό υπάρχει ακόμη.)

  • Το τιμόνι είναι τόσο μικρό που μοιάζει με χειριστήριο PlayStation.

  • Το πρωτότυπο έκανε περισσότερα launch control runs απ’ ό,τι ένας πύραυλος SpaceX.

  • Η τιμή του ξεκινά από τα… 3.5 εκατομμύρια δολάρια. Και αυξάνεται ανάλογα με το χρώμα των ραφών στα καθίσματα.

  • Ο ιδρυτής της Aspark είναι… μηχανικός που ήθελε απλώς να “πειραματιστεί”. Και κατά λάθος έφτιαξε το ταχύτερο ηλεκτρικό στον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη: Όταν η πίστα γονάτισε μπροστά σε έναν ανίκητο θρύλο