Ένα από τα πράγματα που αξίζουν πραγματικά χειροκρότημα στα GR hothatches της Toyota είναι το πόσο γρήγορα εξελίσσονται. Παρότι έχουν λίγα χρόνια στην αγορά, η ιαπωνική εταιρεία φροντίζει να τα ανανεώνει συχνά, με ουσιαστικές βελτιώσεις. Το GR Corolla, για παράδειγμα, απέκτησε περισσότερη ροπή, καλύτερη ψύξη και αυτόματο κιβώτιο μόλις δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο της. Πολλά από αυτά τα καλούδια πέρασαν πίσω στο GR Yaris, ώστε και οι Ευρωπαίοι να μη μείνουν παραπονεμένοι. Και τώρα, η Toyota παρουσίασε μια νέα έκδοση της Yaris που μόνο απαρατήρητη δεν περνά – και ίσως μας δίνει μια πρώτη γεύση από το τι ετοιμάζεται για το GR Corolla.
Το όνομά της είναι GR Yaris Aero Performance και, όπως προδίδει, οι αλλαγές εστιάζουν στην αεροδυναμική – και είναι κυρίως ορατές με την πρώτη ματιά. Πίσω δεσπόζει μια μεγάλη ρυθμιζόμενη αεροτομή, στο καπό υπάρχει αεραγωγός για καλύτερη ψύξη, ενώ μπροστά έχει τοποθετηθεί splitter και αεραγωγοί στις άκρες των φτερών αλλά και στον πίσω προφυλακτήρα. Από κάτω, υπάρχει πλήρης κάλυψη για βελτιωμένη ροή αέρα. Όλα αυτά, σύμφωνα με την Toyota, προέκυψαν μέσα από τη συμμετοχή του GR Yaris σε αγώνες του Super Taikyu και του Ιαπωνικού Πρωταθλήματος Ράλι.
Ο αεραγωγός στο καπό, ειδικά, προέρχεται ευθέως από τον κόσμο των ράλι, βοηθώντας τον 1.6λιτρο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο να «ανασαίνει» καλύτερα στις υψηλές στροφές. Αν συγκρίνει κανείς το πρώτο GR Yaris με τη σημερινή, θα δει πως ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας επιτρέπει ήδη μεγαλύτερη ροή αέρα, και αυτή η νέα προσθήκη το εξελίσσει ακόμα περισσότερο.
Πάντως το στοιχείο που ξεχωρίζει πιο πολύ, τόσο λειτουργικά όσο και οπτικά, είναι η νέα αεροτομή. Είναι ρυθμιζόμενη, στιβαρή, και φέρει ανάγλυφο το "GR-Four" στις βάσεις της — μια ωραία πινελιά για όσους αγαπούν τις λεπτομέρειες.
Κι αν ρίξουμε μια ματιά στο πιο hardcore GR Corolla που είχε αποκαλύψει εν μέρει η Toyota πριν λίγους μήνες, θα παρατηρήσουμε κοινά στοιχεία με αυτό το Yaris. Το Corolla εκείνη είχε επίσης μεγάλη φτερούγα, καμουφλαρισμένη, καθώς και νέο καπό με βαθύ κεντρικό αεραγωγό. Επίσης, έχει παρατηρηθεί να δοκιμάζεται στο Nürburgring από τα τέλη του προηγούμενου έτους, κάτι που μόνο τυχαίο δεν είναι.
Ανεπίσημα, αυτή η καυτή εκδοχή του Corolla έχει βαφτιστεί “GRMN” – ένα όνομα που η Toyota χρησιμοποιεί για τα πιο σκληροπυρηνικά μοντέλα της, κυρίως για την ιαπωνική αγορά ή για πίστες όπως η «Πράσινη Κόλαση».
Όπως και να έχει, τα επόμενα βήματα της Toyota στον κόσμο των τετρακίνητων sport hatchbacks δείχνουν εξαιρετικά ενδιαφέροντα – και οι φίλοι της Gazoo Racing έχουν κάθε λόγο να περιμένουν με ανυπομονησία.