Η Nissan ετοιμάζει το επόμενο GT-R 

Ο «Godzilla» θα επιστρέψει, και θα επαναπροσδιορίσει τι σημαίνει «σπορ αυτοκίνητο».

Παρά το γεγονός ότι η Nissan προσπαθεί να ορθοποδήσει οικονομικά, περνώντας μια περίοδο ριζικών περικοπών, δεν έχει ξεχάσει το κοινό που διψά για οδηγική απόλαυση. Οι SUV και τα crossover έχουν φυσικά προτεραιότητα στο νέο πλάνο της εταιρείας, αλλά υπάρχει ακόμα χώρος – και ελπίδα – για πιο «καυτά» μοντέλα. Το Z συνεχίζει, μια νέα Silvia ψιθυρίζεται και, πάνω απ’ όλα, το GT-R φαίνεται πως ετοιμάζει την επιστροφή του.

Kατά τη διάρκεια του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, ο υπεύθυνος σχεδιασμού προϊόντων της Nissan ΗΠΑ δήλωσε ξεκάθαρα: «To GT-R θα επιστρέψει, χωρίς αμφιβολία.»

Το ίδιο επιβεβαιώνει και ο Arnaud Charpentier, αντιπρόεδρος στρατηγικής προϊόντων της Nissan Ευρώπης: «Υπάρχουν άνθρωποι που ήδη δουλεύουν πάνω σε αυτό. Πότε και πώς θα κυκλοφορήσει δεν ξέρουμε ακόμα. Αλλά δεν αρκεί πια να φτιάξουμε ένα σπορ αυτοκίνητο – πρέπει να έχει και το κατάλληλο σύστημα κίνησης, προσαρμοσμένο στο αύριο. Αν είναι ηλεκτρικό ή εξηλεκτρισμένο, πρέπει να παραμένει σπορ. Αν όμως έχει τις ίδιες επιδόσεις με ένα ηλεκτρικό SUV… τότε υπάρχει πρόβλημα.»

Όπως όλα δείχνουν, ο διάδοχος του R35 – το R36 – δεν θα είναι απλά μια αναβάθμιση, αλλά κάτι εντελώς νέο. Οι φήμες για πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο δεν είναι τυχαίες: το εντυπωσιακό πρωτότυπο Hyper Force, με τις 1.341 ίππους και την επιθετική σχεδίαση, παρουσιάστηκε ως το μέλλον που η Nissan θέλει να πραγματοποιήσει πριν τελειώσει η δεκαετία. Ο επικεφαλής σχεδίασης Giovanny Arroba το χαρακτήρισε «ένα απτό όνειρο που μπορούμε να πετύχουμε».

Στο παιχνίδι εμπλέκεται και η Honda, καθώς ακούγεται ότι το νέο GT-R μπορεί να μοιραστεί πλατφόρμα ή τεχνολογία με την επόμενη γενιά Acura NSX, η οποία έχει ήδη επιβεβαιωθεί ως ηλεκτρική.

Ο νέος ισχυρός άνδρας της Nissan, Ivan Espinosa, δηλώνει φανατικός της οδήγησης – πηγαίνει καθημερινά στη δουλειά του με ένα Z και φέρεται να πιέζει για την επιστροφή και της Silvia, μαζί με ένα νέο GT-R. Αν μη τι άλλο, έχει πάθος για το αντικείμενο.

Ρεαλισμός ή ρομαντισμός;

Η σκληρή πραγματικότητα όμως δεν αφήνει πολλά περιθώρια. Η Nissan μειώνει κατά 20.000 τις θέσεις εργασίας, κλείνει εργοστάσια, εγκαταλείπει πλατφόρμες, και κόβει την πολυπλοκότητα των εξαρτημάτων κατά 70%. Πώς επιβιώνει μέσα σε αυτό το πλαίσιο ένα σπορ αυτοκίνητο που απευθύνεται σε λίγους;

Η αλήθεια είναι πως η εταιρεία πρέπει να επικεντρωθεί σε μοντέλα που φέρνουν όγκο – όπως ο νέος Sentra. Μπορεί ένα supercar να φέρει δόξα και κύρος, να τραβήξει βλέμματα και να φέρει κόσμο στις εκθέσεις, αλλά οι υπεύθυνοι οικονομικών έχουν άλλη άποψη: προτεραιότητα έχουν τα μοντέλα που πουλάνε – όχι αυτά που ονειρευόμαστε.

To GT-R λοιπόν βρίσκεται ξανά στο εργαστήριο. Και αν τελικά επιστρέψει, θα πρέπει να είναι κάτι πολύ περισσότερο από γρήγορος – πρέπει να είναι καινοτόμος.

Διαβάστε ακόμη: Όταν η πίστα γονάτισε μπροστά σε έναν ανίκητο θρύλο

Η F1 σπάει ρεκόρ στην Αμερική με… το πιο βαρετό GP της χρονιάς

Antonelli: Με τον σταυρό στην πλάτη και τον άνεμο στο στήθος