Honda Civic Type R Ultimate Edition

Το Honda Civic Type R αποχαιρετά την ευρωπαϊκή σκηνή με την Ultimate Edition, το κύκνειο άσμα μιας θρυλικής σειράς που έχει γράψει ιστορία στην καρδιά των φίλων των hot hatch.

Μετά από 28 χρόνια παρουσίας στην Ευρώπη, το Honda Civic Type R αποχωρεί με μια ειδική έκδοση, την Ultimate Edition, που γιορτάζει την πορεία του μοντέλου. Η Honda ανακοίνωσε ότι θα αποσύρει το Civic Type R από την ευρωπαϊκή αγορά το 2026, εξαιτίας των αυστηρότερων προδιαγραφών για τις εκπομπές ρύπων και την ασφάλεια.

Το Civic Type R παράγει 189 γρ./χλμ. CO2, σημαντικά πάνω από τα 114 γρ./χλμ. του κανονικού Civic, κάτι που σε συνδυασμό με την περιορισμένη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων της Honda δυσκολεύει τη συνέχιση της παραγωγής του κάτω από τα νέα ευρωπαϊκά όρια. Επιπλέον, ο κανονισμός GSR2 επιτρέπει την πώληση οχημάτων που δεν πληρούν τις προδιαγραφές μόνο αν έχουν ετήσιες πωλήσεις κάτω από 1.500 μονάδες, με το Civic Type R να «κλείνει» την παρουσία του στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2026.

Η Ultimate Edition τιμά την κληρονομιά του Civic Type R, που έκανε την εμφάνισή του πριν από 28 χρόνια ως γκρι εισαγωγή. Φέρει το χαρακτηριστικό λευκό Championship White με κόκκινες racing ρίγες, εμπνευσμένες από την παραδοσιακή κόκκινη εσωτερική διακόσμηση. Στο εσωτερικό, κυριαρχούν carbon fiber λεπτομέρειες στις ποδιές των θυρών και την κεντρική κονσόλα.

Θα κατασκευαστούν μόλις 40 αυτοκίνητα, με 10 από αυτά να προορίζονται για τη βρετανική αγορά, διαθέσιμα με σειρά προτεραιότητας.

Η παρουσία του Civic Type R στην Ευρώπη ξεκίνησε το 1997 με γκρι εισαγωγές από την Ιαπωνία. Το 2001 ήρθε η δεύτερη γενιά με ατμοσφαιρικό κινητήρα 2.0 λίτρων και 197 ίππους, κατασκευασμένη στο Swindon, που αντικατέστησε ουσιαστικά το Integra Type R. Ξεχώρισε για το ισορροπημένο πλαίσιο, τον ζωηρό κινητήρα και την προσιτή τιμή.

Η τρίτη γενιά το 2007 εισήγαγε στην Ευρώπη μια διαφορετική coupe σχεδίαση από αυτή της Ιαπωνίας, αλλά έχασε λίγο από τη δυναμική λόγω αυξημένου βάρους και λιγότερο εξελιγμένης ανάρτησης. Η τέταρτη γενιά το 2015 έφερε turbo κινητήρα και επανέφερε τη σπορ διάθεση.

Οι πέμπτη και έκτη γενιές θεωρούνται από τις καλύτερες σύγχρονες εκδόσεις του μοντέλου, συνδυάζοντας επιδόσεις και οδηγική απόλαυση.

Με το κλείσιμο της εποχής των hot hatchbacks όπως το Focus ST, το Hyundai i30 N και τώρα το Civic Type R, η αυτοκινητοβιομηχανία μπαίνει σε μια νέα φάση, με την ηλεκτροκίνηση και τους αυστηρούς κανονισμούς να οδηγούν τις εξελίξεις. Η Ultimate Edition είναι η τελευταία ευκαιρία για όσους αγαπούν το σπορ αυτοκίνητο να αποχαιρετήσουν ένα μοντέλο που άφησε το στίγμα του.

Παρακολουθήστε εδώ: Ο Max σημαδεύτηκε, η McLaren συνέχισε | SpeedΖone Podcast EP76

Διαβάστε εδώ: Οι μάγκες δεν υπάρχουν πια, τους πάτησε το τρένο

Διαβάστε ακόμη: Όταν η πίστα γονάτισε μπροστά σε έναν ανίκητο θρύλο