Σε μια εποχή όπου τα SUV κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά, είναι σχεδόν απίστευτο πως εξακολουθούν να υπάρχουν προσιτά, καθαρόαιμα σπορ αυτοκίνητα με πίσω κίνηση, μικρές διαστάσεις και δύο πόρτες. Όμως η Toyota δείχνει αποφασισμένη να διατηρήσει τη «σπορ καρδιά» της στη ζωή – και το GR86 αποτελεί βασικό μέρος αυτής της φιλοσοφίας.
Νέα γενιά GR86 στα σκαριά
Όπως δήλωσε ο Cooper Ericksen, Αντιπρόεδρος Στρατηγικού Σχεδιασμού της Toyota, το GR86 «εξυπηρετεί έναν πολύ σημαντικό ρόλο ως προσιτό και διασκεδαστικό σπορ αυτοκίνητο». Δεν είναι απλώς ένα μοντέλο με περιορισμένες πωλήσεις – είναι σύμβολο της οδηγοκεντρικής προσέγγισης της Toyota και του παρακλαδιού Gazoo Racing (GR), που συνεχώς επεκτείνεται.
Ο Ericksen δεν θέλησε να δώσει σαφές χρονοδιάγραμμα για το πότε θα παρουσιαστεί μια νέα γενιά, όμως ξεκαθάρισε πως υπάρχει πρόθεση να συνεχιστεί η παρουσία του GR86 στη γκάμα. Όπως χαρακτηριστικά είπε, «όπως χρειάζεται νέα γενιά το Tacoma, έτσι και το GR86 έχει τον δικό του ρόλο».
Ειδική έκδοση για το 2026
Μέχρι να παρουσιαστεί η επόμενη γενιά, η τρέχουσα θα παραμείνει στο προσκήνιο με ειδικές εκδόσεις – όπως η GR86 Yuzu Special Edition. Διαθέτει τον ίδιο 2.4λιτρο boxer κινητήρα των 228 ίππων, συνοδευόμενο από το Performance Pack και επιλογή μεταξύ χειροκίνητου και αυτόματου κιβωτίου. Η έντονη κίτρινη απόχρωση παραπέμπει στη Scion FR-S του 2015, τιμώντας έτσι τις ρίζες του μοντέλου.
Αναβίωση του MR2;
Όσον αφορά τη φημολογούμενη επιστροφή του θρυλικού Toyota MR2, ο Ericksen προτίμησε να μείνει σιβυλλικός: «Έχω ακούσει τις φήμες, αλλά δεν μπορώ να σχολιάσω». Πάντως, το ενδιαφέρον είναι εμφανές και εντός της ίδιας της Toyota.
Μεγαλώνει η οικογένεια GR
Η σειρά GR έχει ήδη ενισχύσει την εικόνα της Toyota παγκοσμίως, προσελκύοντας όχι μόνο τους νεότερους οδηγούς που στοχεύει παραδοσιακά, αλλά και πιο ώριμους λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων. Η GR Corolla, το GR86 και το GR Supra έχουν δείξει πως υπάρχει ακόμα χώρος στην αγορά για οδηγικά εστιασμένα, προσιτά μοντέλα χωρίς υπερβολές στο κόστος. Η επιτυχία αυτή ενισχύει τις φωνές μέσα στην εταιρεία που θέλουν περισσότερα σπορ μοντέλα – και δείχνει πως η Toyota παραμένει μια από τις λίγες μεγάλες μάρκες που πιστεύουν ακόμα στην έννοια του «fun-to-drive».
Το αν θα δούμε ξανά το MR2, πότε θα παρουσιαστεί η νέα γενιά GR86 ή τι άλλο μας ετοιμάζει το τμήμα GR, παραμένει άγνωστο. Αλλά ένα είναι βέβαιο: η Toyota δεν σκοπεύει να αφήσει το τιμόνι των σπορ μοντέλων από τα χέρια της.
Παρακολουθήστε εδώ: Ο Max σημαδεύτηκε, η McLaren συνέχισε | SpeedΖone Podcast EP76
Διαβάστε εδώ: Οι μάγκες δεν υπάρχουν πια, τους πάτησε το τρένο
Διαβάστε ακόμη: Όταν η πίστα γονάτισε μπροστά σε έναν ανίκητο θρύλο